Festival consoles

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

    Festival consoles

    Eigenlijk een simpele vraag. Wanneer jij gasttech. bent op een festival en je staat met je bandje geprogrammeerd, wat verwacht je dan aan te treffen op de console? Dan gaat het uiteraard om een setup met wat movingheads. Het intelligent en de koppen zitten allemaal gepatched en het een en ander is aan te sturen. Er zijn wat paletten terug te vinden met kleuren en gobo-tjes etc. Maar wat vind jij standaard dingen die daarop nog aanwezig zouden moeten zijn?

    Overigens gaat dit niet over de luxe situatie waarin er achter het podium nog een Tenfeet studio geparkeerd staat natuurlijk.
  • William
    • Oct 2002
    • 233

    #2
    Als ik een bandje moet schuiven gebruik ik meestal een avo (hog ken ik (nog) niet) met daarop ingedeeld:

    playback 1&2 Dimmer Heads (spot/wash)
    Playback 3&4 Frontlicht
    Playback 5&6 Pan + tilt, speed door middel van fader
    playback 7&8 wat leuke shapes
    playback 9&10&11&12 4 kleuren tegenlicht
    playback 13 ACL's/Raylights
    Playback 14 ACL/Raylight chase
    Playback 15 Tegenlichtchase

    Pallets:
    Kleuren - Gobo's - Rotatie - Prisma - Shutter - Posities (1 recht vooruit, 2 Leadzanger, 3 gekruisd etc etc)
    V*L...........punt

    Comment

    • stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

      #3
      Ik denk dat het voornaamste al gezegd is. Aan die pallets voeg ik nog shutters toe.
      Ik werk zelf ook met de pearl die voor middelgrote r&r toepassingen toch een vrij populaire tafel is.
      Mijn playbacks zien er eenbeetje anders uit maar komen ongeveer op hetzelfde neer.
      exit night into LIGHT

      Comment

      • stakke
        • Jan 2005
        • 66

        #4
        Ik verwacht dat de Rider gevolgd wordt, die opvoorhand opgestuurd is. Indien er afwijkingen zijn; graag enkele dagen opvoorhand even vermelden zodat er gezamelijk een oplossing kan gezocht worden. Dit in verband met de podium setup.
        Ook in de Rider staat welke console(s) gewenst is. Als het niet mogelijk is één van deze consoles te voorzien, brengen we er eentje mee. Verder heb ik geen behoeft aan geprogrameerde paletten, die staan op mijn diskette, memory-stick, met al een groot deel van de show. Met andere woorden je hoeft niets te programmeren. Wel even de patchlist geven.

        Comment

        Working...