Lightjockey Macro

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    Lightjockey Macro

    Ik ben bezig met de nieuwe opzet van mijn shows in Lightjockey,

    ik maak altijd gebruik van de Movement Macro en niet van de Generic Macro omdat ik die niet al te mooi vind voor scans / headjes (tenminste die ingebouwde shapes, + dat ze altijd vanuit hun home positie werken)

    Nu heb ik DMX in 24 channels erbij

    en wil ik de movement macro speed kunnen aanpassen via een fader.

    Of raad iemand mij toch aan via de Generic Macro te werken/

  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

    #2
    Onder de DMX-in window kun je zowel Macro-speed als Macro-amplitude koppelen aan een fader. Ik ga er dan wel vanuit dat je vanuit de cue draait, en niet vanuit een sequence. Wat je ook nog kan doen is in het Cue-time menu de MAcro-speed aan de cue-time fader knopen, dan kun je alle snelheden, inclusief macro's met 1 fader bedienen. Ik gebruik de laatste optie overigens niet, met de eerste methode ben je flexibeler.
    U x I = Boem.

    Comment

    • Controller
      • Apr 2002
      • 745

      #3
      citaat:Geplaatst door Dave

      Onder de DMX-in window kun je zowel Macro-speed als Macro-amplitude koppelen aan een fader. Ik ga er dan wel vanuit dat je vanuit de cue draait, en niet vanuit een sequence. Wat je ook nog kan doen is in het Cue-time menu de MAcro-speed aan de cue-time fader knopen, dan kun je alle snelheden, inclusief macro's met 1 fader bedienen. Ik gebruik de laatste optie overigens niet, met de eerste methode ben je flexibeler.
      Ik snap wat jij bedoelt alleen de movement macro zet je normaal op je PanTilt op de heads dus in een sequence,
      die zitten wel op een aparte cue regel

      maar wat jij bedoelt is volgens mij in combinatie met de generic macro editor of niet ?

      update:
      ik heb net die macro optie via dmx in toegevoegd en dat werkt wel maar ik heb de volgende beperking

      ik kan de auto delay niet aan via dmx in, + via de macro en speed gaan pan en tilt speeds / amplitude tegelijk op kan dit ook anders?


      Geld dit dan voor elke cue via dmx of kan je dat ook tijdelijke uitzetten of cue afhankelijk maken, omdat niet altijd de dmx in wordt gebruikt.

      En geld dit voor meerdere macro's tegelijk, want heb macro's voor heads scans etc.

      Comment

      • Dave
        • Jan 2001
        • 757

        #4
        Ik snap wat jij bedoelt alleen de movement macro zet je normaal op je PanTilt op de heads dus in een sequence,
        die zitten wel op een aparte cue regel


        Je programma draait in een sequence, maar je gebruikt de cue, dat is goed. Er zijn serieus mensen die hun hele lichtshow (moves, kleur, gobo, effect) in een sequence programmeren en vanuit de sequence window een show draaien. (Die hebben te lang met een scanmastertje gespeeld)

        maar wat jij bedoelt is volgens mij in combinatie met de generic macro editor of niet ?

        update:
        ik heb net die macro optie via dmx in toegevoegd en dat werkt wel maar ik heb de volgende beperking

        ik kan de auto delay niet aan via dmx in, + via de macro en speed gaan pan en tilt speeds / amplitude tegelijk op kan dit ook anders?


        Auto Delay kun je niet aanpassen, maar die programmeer je toch netjes mee in je sequence?
        In de Cue macro window (te bereiken via de Cue window) is een menu optie om de amplitude aan de snelheid te linken, dit zal bij jou het geval zijn, vandaar jouw probleem.

        Geld dit dan voor elke cue via dmx of kan je dat ook tijdelijke uitzetten of cue afhankelijk maken, omdat niet altijd de dmx in wordt gebruikt.

        Werkt voor elke cue die je laadt, als je de DMX-in niet gebruikt kun je in het DMX-in window in het menu "Disable DMX-in" aanvinken, dan werkt alles met de ingestelde snelheid.
        Er was overigens in de cue window ook een functie met een naam als "DMX Override", die is in te stellen op always, 1,2, of 3.
        Wat inhoudt dat wanneer je een nieuwe cue laadt, ofwel de geprogrammeerde snelheid gebruikt wordt, of de met de DMX ingestelde waarde (altijd, of na 1, 2, of 3 keer bewegen met de schuif)
        Dit werkt voor zover ik weet ook voor de Macro-speed

        En geld dit voor meerdere macro's tegelijk, want heb macro's voor heads scans etc.

        Voor alle tegelijk ja, maar meestal programmeer je het spul zo dat er enige samenhang in de bewegingen zit, dus dan maakt versnellen en vertragen niet zoveel uit omdat de procentuele wijziging voor alle sequences hetzelfde is.

        Het is weer een hele lap tekst, ik hoop dat je er wat aan hebt.
        U x I = Boem.

        Comment

        • Controller
          • Apr 2002
          • 745

          #5
          Ok bedankt Dave, het wil nu al aardig vlotten.

          Comment

          • lichtpuntje
            • Sep 2003
            • 79

            #6
            Het leuke van het indelen van cueslots, is dat je ze vanaf de tafel ook in- en uit kunt schakelen. zo kun je bijvoorbeeld een chase maken op de tafel van meerdere cueslots waarin bijvoorbeeld de shutters staan geprogd.
            Nog een tip voor het activeren van meerdere cue's op de tafel onder slechts één schuif: Je kent dat DMX-in windootje wel van Cue value 1, Cue value 2, cue value 4, enz...
            Wanneer je op de tafel waarde 1 op 100% zet, waarde 2 op 75% en waarde 4 op 51% en Latch Cue op 100%.
            Pak deze schuivenstand samen in een register/memory of whatever en zie het resultaat:
            Als je de memory op 50% zet, gaat Cue 1 (value 1) lopen (macro 1 met een bepaalde kleur bijvoorbeeld)
            Zet je 'em op 75%, gaat Cue 3 (value 1+2) lopen (macro 2 met dezelfde kleur)
            en zet je de schuif vol open, gaat cue 7 (value 1+2+4) lopen (bijvoorbeeld macro 2 met een strobe-effect)

            Het is daarom wel zo handig om even een klein overzichtje te maken van al je cue's en om ook een beetje logisch te proggen....

            En als klap op de vuurpijl, kun je ook je cueslots nog aan- en uitzetten...

            Succes in ieder geval met het proggen!!!

            Groeten Thomas
            dus...

            Comment

            Working...