MIDI programma voor behringer eurlicht lc2412

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rbiemans
    • Jul 2005
    • 5

    MIDI programma voor behringer eurlicht lc2412

    Ik zoek een programma voor de behringer eurlight lc2412 waarmee ik het midi gedeelte kan gebruiken van de lichttafel. Heeft iemand zo'n programma kan hem maar niet vinden ook niet met google:S.

    Met Vr. Gr. R.biemans
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    MIDI is een interface (MUSICAL INSTRUMENTS DIGITAL INTERFACE) waarmee je verschillenden MIDI-devices met elkaar kan linken. Synthesizers waren destijds 1 van de eerste toepassingen, achteraf volgenden andere instrumenten en software.
    Na verloop van tijd werden ook audio-randapparatuur voorzien van MIDI en uiteindelijk bleef ook de lichtwereld niet achter.

    In het geval van toepassingen in de 'licht'-wereld wordt MIDI vooral gebruikt om diverse desks met elkaar te laten communiceren of andere MIDI-devices te triggeren.



    Specifieke software voor de behringer LC2412 zal je niet vinden, maar wel 'standaard' midi software.
    Door het zenden van midi-notes of system exclusive messages (sysex) kan je dan beiden MIDI-devices laten communiceren met elkaar.

    Over welke commando's je kan zenden naar je LC2412 om remote control van deze te kunnen gebruiken ga je je moeten verdiepen in de manual.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

    Comment

    • rbiemans
      • Jul 2005
      • 5

      #3
      Hoe heet die standaard software voor midi dan? En waar kun je die standaard software downloaden?

      Met Vr. Gr. R.Biemans

      Comment

      • LuxProDeo
        • Feb 2003
        • 245

        #4
        citaat:Geplaatst door rbiemans

        Hoe heet die standaard software voor midi dan? En waar kun je die standaard software downloaden?
        Zoals Tom je ook al uitlegt is MIDI een protocol, vergelijkbaar met bijvoorbeeld DMX 512, en kan dit met allerlei verschillende hard- en software gebruikt worden, voor verschillende doeleinden, zolang de verschillende onderdelen van het systeem zich aan de specificaties van het protocol houden.

        Er is zodoende geen 'standaard software' voor MIDI. Er wordt veel gebruik gemaakt van zgn. sequencer programma's op de PC of Mac om MIDI data te genereren, op te nemen of weer te geven, maar of dit handig is hangt er maar helemaal vanaf wat je precies met MIDI wilt bereiken c.q. welke functies van de LC2412 via MIDI werken. Voorbeelden van sequencers zijn o.a. Cubase, Logic en Cakewalk.

        In het geval van dit tafeltje zal MIDI -waarschijnlijk- wel gebruikt kunnen worden om 2 desks aan elkaar te hangen voor een master/slave setup, of om je show naar een MIDI recorder te dumpen om hem zo buiten de tafel op te kunnen slaan. Soms zijn tafels volledig op afstand te bedienen via MIDI (via 'sub protocol' MIDI SHOW CONTROL (MSC)) maar dat lijkt me in het geval van een 12 kringen / 2 walsen tafeltje nogal sterk.

        LuxProDeo



        Comment

        • dh-showtechnic
          • Jun 2005
          • 139

          #5
          Vertel eerst eens wat je precies wilt gaan doen?
          -Wil je je lc2412 tafel aansturen met een tweede tafel?
          -Wil je je lc2412 tafel aansturen met een muziek instrument bv. keybord/ drum?
          -Wil je je lc2412 tafel met een pc aansturen?

          Nieuwe mega drive in show

          Comment

          • KoenB
            • Mar 2003
            • 453

            #6
            Ik heb zo ooit puur voor de fun eens ge probeert om behringer LC2412 te sturen met MIDI. En je kan perfect alle functies aansturen met midi. Er zit volgens mij iets van keytonote/midi en omgekeerd in het tafeltje. Best wel grappig, maar waar ga je het voor gebruiken hé? Ik heb het ooit een getest om men conventioneel te triggeren vanaf een grotere tafel, maar staat nogal lullig om grote tafel in te huren en dan geen deftige conventionele tafel ernaast te leggen. Ik had ze toevallig eens hier thuis staan maar het werkte wel perfect... Buiten de gewone tekortkomingen van de Behringer.
            Life is a freakshow, I just do the lighting

            Comment

            • rbiemans
              • Jul 2005
              • 5

              #7
              Ik wil het eerst gewoon testen en als het goed werkt dan wil ik het mischien gebruiken voor bijvoorbeeld extra functies. Welke software had je toen gebruikt dan? of had je alleen twee panelen aan elkaar gekoppeld?

              Comment

              • dh-showtechnic
                • Jun 2005
                • 139

                #8
                Als je de lc2412 met een pc wilt aansturen moet je eerst een midi-controller in je pc hebben en een stukje software.
                dit kan van vele merken zijn als het maar midi kan aansturen.
                Dan kun je aan de hand van je midi-implementatie tabel je tafel aansturen.
                kijk eens op www.midi.pagina.nl
                Nieuwe mega drive in show

                Comment

                • stijnbe
                  • Oct 2003
                  • 33

                  #9
                  Iemand al een stukje software gevonden om midi te zenden naar de console.

                  gtz stijnbe[8D]

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    citaat:Geplaatst door stijnbe

                    Iemand al een stukje software gevonden om midi te zenden naar de console.

                    gtz stijnbe[8D]
                    Ff zoeken op MIDI-software...
                    Zijn zoveel programmaatjes! Als het maar midi kan uitsturen kan je de behringer ermee aansturen.
                    Juist de mapping even uitzoeken
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

                      #11
                      Wederom: Virtual Midi Sliders
                      Lid van het Front tegen zijlicht

                      Comment

                      • stijnbe
                        • Oct 2003
                        • 33

                        #12
                        Da wast wat ik zocht, heb ook zitten zoeken naar hoe ik zelf iets kan programmeren in c#.net om via midi te sturen maar niks gevonden mocht iemand het weten graag reactie.

                        gtz stijnbe

                        Comment

                        Working...