Zero88 Bull frog vraagstukken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djprofighter
    • Aug 2004
    • 19

    Zero88 Bull frog vraagstukken

    ik zit met de volgende problemen
    ik moet een remote sensor maken zodat mijn bull frog regeert op een signaal dat via het stageblock omhoog gestuurd word naar mijn jack input in mijn bull frog

    1. moet ik hier voor gewoon schakelaar gebruiken?
    2. hoeveel volt moet er maximaal door lopen of zit er ook phantom op[?]

    thnx
    een Dj is pas een DJ als hij Enschedees is:P
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

    #2
    Je kunt het beste een pulsschakelaar gebruiken. Die verbind je tussen pin 8 (0V) en een van de signaal pennen (pin 1 - pin6, pin 7 kun je niet gebruiken).

    Wanneer je nu een (puls) verbinding maakt simuleer je een druk op de knop. In Super User mode kun je specificeren welke actie bij welke remote switch hoort.

    Ik weet niet of het voltage genoeg is om een hele lus naar het podium te maken, probeer even een lange kabel en vraag het anders even aan Keith Rogers op www.frogsupport.com, die weet vast wel een goede oplossing.

    Meer info over de remote switches vind je in de manual: http://www.zero88.com/files/Frog__Issue_6C.pdf

    Comment

    • snoei
      • Apr 2003
      • 168

      #3
      dit werkt uitstekend. Ik heb ook zo'n verloop gemaakt, van 8 polig ding naar xlr, en vervolgens in een xlr-plug een klein drukschakelaartje ingebouwd.

      Kabeltje vanuit lichttafel de geluidstafel in, en dan vanaf het stageblok met een kabel naar de drukknop. En dan gewoon een chasertje "steppen" zodat alle lampen makkelijk te stellen zijn, zonder op en neer geloop.

      Comment

      • cris
        • Oct 2005
        • 61

        #4
        bull frog

        Hey
        Sinds kort hebben we een bull frog.
        Die hebben ze nadat ik 'm heb gebruikt ge-reset, om
        weer schoon te beginnen.
        Nu moest ik er mee weg en telkens als ik een submaster open deed,
        gingen me movingheads naar home position.

        Ik heb gekeken naar de fat frog en wanneer ik daarmee programmeer geeft hij aan als je de submaster overschrijft, dan staat er ook bij position ( no ) en beamship (no) en color (no)
        De bull frog deed dat ook zo, totdat ze hem ge-reset hebben.

        Weet iemand hoe je dit op kan lossen?
        Ik weet hoe ik hem makelijk kan programeren, maar dit probleem oplossen lukt me niet.
        De handleiding ben ik aan het doorlezen maar kwam wordt ook niet echt wijzer van.

        mvg

        Comment

        • Robert H
          • Jan 2006
          • 378

          #5
          Originally posted by djprofighter
          ik moet een remote sensor maken zodat mijn bull frog regeert op een signaal dat via het stageblock omhoog gestuurd word naar mijn jack input in mijn bull frog
          Volgens mij bedoel jij niet de jack-input. Da's namelijk gewoon een audio-ingang die de stappen van je chases kan triggeren, bijvoorbeeld vanuit de mixer. Zo hebben wij altijd een lijntje van een aux van de mengtafel naar onze LeapFrog lopen. De geluidsman stuurt enkel de snare door die aux, zodat de bekende drive-in-show-parrenchases (hehehe) en kleurwisseldingetjes van de movingheads in de maat lopen.

          Jij hebt het waarschijnlijk over die XLR-aansluiting waarmee je 6 zelfgekozen functies van de Frog kunt triggeren. Hiervoor heb je inderdaad puls-schakelaars nodig (drukknoppies). Met een latch-schakelaar (klik > aan, klik > uit) zal het ook wel werken, maar da's niet de bedoeling.

          Originally posted by snoei
          Kabeltje vanuit lichttafel de geluidstafel in, en dan vanaf het stageblok met een kabel naar de drukknop. En dan gewoon een chasertje "steppen" zodat alle lampen makkelijk te stellen zijn, zonder op en neer geloop.
          Bingo!

          Onze geluidsman gaat binnenkort een simpele zendergestuurde puls-schakelaar in elkaar zetten. Gewoon een plastic bakkie met een riemclip, zelfbouwzendertje en drukknop. De ontvanger komt dan bij het stageblock en gaat op XLR de multi in. Aan de FOH-kant gaat de XLR met een verloopje naar 8-pins XLR naar de Frog. We sturen middels dat kastje dan gewoon een chase aan die de dimmergroepen één voor één vol open zet.

          Iedere keer als Lampie op de knop drukt, worden er in de ontvang-unit heel kort twee contactjes kortgesloten. Met dat stukje huisvlijt aan de riem kan onze lichtman de trap op om de parren en het frontlicht te stellen. Theoretisch kan hij tijdens showtime ook andere dingen aansturen met die knop. Denk aan rook, strobe, werklicht of meer van dat soort grappen ;-)

          Originally posted by cris
          Ik heb gekeken naar de fat frog en wanneer ik daarmee programmeer geeft hij aan als je de submaster overschrijft, dan staat er ook bij position ( no ) en beamship (no) en color (no)
          De bull frog deed dat ook zo, totdat ze hem ge-reset hebben.
          Dat hoort zo in de nieuwere 10.* software. Die drie no's geven aan dat er geen attributes getagged zijn. Je slaat dan feitelijk alleen de dimmer-informatie op. Je gele fixture-ledjes zullen op dat moment ook niet knipperen. Een eenvoudige manier om tijdens het overschrijven van een submaster alle drie die dingen op "yes" te krijgen, is de Wheelgroup-knop ingedrukt houden terwijl je op "program" drukt.
          Last edited by Robert H; 20-02-08, 20:06.

          Comment

          • cris
            • Oct 2005
            • 61

            #6
            Het is ook de bedoeling dat hij alleen de dimmer info opslaat en niet van de fixturs
            het is de bedoeling dat hij schuif 1tot 8 op submaster 1 opslaat en dan moeten de mac's gewoon hun ding doen die ik opgegeven heb op een eerder moment

            maar nu is het waneer ik schuif 1 van submasters open schuif gaan de macs naar home toe zonder dat die geselecteerd zijn toen ik het programeerde
            Last edited by cris; 20-02-08, 21:33.

            Comment

            • MPA
              • Jan 2006
              • 40

              #7
              En je tafel staat in partial mode ?

              Comment

              • Robert H
                • Jan 2006
                • 378

                #8
                Originally posted by MPA
                En je tafel staat in partial mode ?
                Mijn eerste gedachte was ook dat 'ie wellicht in full-mode stond. Volgens mij is dat bij cris echter niet zo, aangezien hij over "position (no) en beamship (no) en color (no)" spreekt. Dat hoort heel specifiek bij de Partial-mode, in Full-mode staan de afzondelijke attributes immers altijd aan.

                Comment

                • MPA
                  • Jan 2006
                  • 40

                  #9
                  Cris maakt de opmerking dat de Fatfrog deze bevestigingen maakt, en de Bullfrog dit niet doet, de kans dat de Bullfrog in full mode staat is er volgens mij nog altijd ... Ik heb geen ervaring met de boodschappen die de tafel in full mode geeft, bij ons staat hij altijd in partial mode.

                  Comment

                  • Robert H
                    • Jan 2006
                    • 378

                    #10
                    Originally posted by MPA
                    Cris maakt de opmerking dat de Fatfrog deze bevestigingen maakt, en de Bullfrog dit niet doet
                    Verdomd, je hebt gelijk!

                    Sterker nog, nu ik zijn opmerking nog een keer lees, weet ik bijna zeker dat z'n Fatfrog in Partial en z'n Bullfrog in Full staat. Dit is immers ook de enige plausibele verklaring voor het feit dat de homepositie van de fixtures onbedoeld wordt meegeprogrammeerd.

                    Effe checken in de Superuser, cris!



                    Effe een tip in dat kader: Wanneer je een Frog gebruikt om zowel conventioneel als bewegend licht te bedienen, is de full-mode volslagen onbruikbaar! Het functioneert wel, maar het beperkt je mogelijkheden enorm!

                    Comment

                    • cris
                      • Oct 2005
                      • 61

                      #11
                      Super ik heb het gevonden
                      weer wat geleerd....
                      moet ooit eens een cursus volgen wand die tafel kan veel meer dan ik denk denk ik

                      heel er bedankt

                      mvg cris
                      Last edited by cris; 22-02-08, 22:11.

                      Comment

                      Working...