Martin LJ icm DMX in tafel,

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    Martin LJ icm DMX in tafel,

    - bedankt -
  • Wautah
    • Mar 2005
    • 32

    #2
    Het mooie aan LJ is dat je een dmx tafel eraan kan hangen met faders.
    In LJ kan je dan instellen wat een bepaalde fader als functie kan verichten

    Ik heb combinaties gezien waarbij LJ samenwerkt met een showtec scene setter met 24 faders
    En dit werkt prachtig omdat je alles vrij toewijsbaar hebt.

    Naar wat ik begrijp van jou lijkt mij dit een beste oplossing.

    De groeten

    Wouter de Hoog

    Comment

    • daantje
      • Aug 2004
      • 265

      #3
      ik raad de fingers van martin aan. echt heel fijn om mee te werken. ff proggen en dan heb je 4 verschillen de banken waarin je je programma's in kan zetten
      grtz daniël
      can you feel the light [:)]

      Comment

      • Controller
        • Apr 2002
        • 745

        #4
        citaat:Geplaatst door Wautah

        Het mooie aan LJ is dat je een dmx tafel eraan kan hangen met faders.
        In LJ kan je dan instellen wat een bepaalde fader als functie kan verichten

        Ik heb combinaties gezien waarbij LJ samenwerkt met een showtec scene setter met 24 faders
        En dit werkt prachtig omdat je alles vrij toewijsbaar hebt.

        Naar wat ik begrijp van jou lijkt mij dit een beste oplossing.

        De groeten

        Wouter de Hoog

        Ik weet dat dit kan, ik ga hier ook binnekort mee testen.

        Maar als je eenmaal touch bent gewent is dat stukken fijner voor disco use. dus kom je weer op het masterpiece/ enigma verhaal.

        Comment

        • timescape
          • Oct 2002
          • 328

          #5
          Hou je het martin-forum ook in de gaten?

          Op dit moment is het mogelijk om een gemotoriseerd(!) fader-paneel aan te sluiten via USB. Als ik het goed heb, heb je op deze manier dus al 64 faders. Zo heb je je dmx-in vrij, en kun je er welk dan ook touchpaneeltje aanhangen...Misschien is dat wat?
          Ikzelf gebruik een touchscreen, en daarbij de 2518 voor de 6 fadertjes;
          1-Master groep 1
          2-Master groep 3
          3-macro speed
          4-macro amplitude
          5-Gobo rotation speed
          6-Sound-analyzer Gain.

          Werkt perfect !

          Comment

          • Dave
            • Jan 2001
            • 757

            #6
            Je hebt ook DMX touch-panels met 'masterpiece feeling'. Je bent dan meestal beperkt tot 12 of 24 kanalen.
            Persoonlijk ga ik gewoon voor een simpele schuivenbak. Cue's selecteren doe ik met het touchscreen (en die heb je al). Snelheden, intensity en flashen doe ik met de dmx-tafel.

            De fingers optie vind ik zinloos. Je kunt er bijna hetzelfde mee als met een dmx-tafel op de ingang. Voor het geld dat dat ding kost koop je ook een 12/2, en die kun je nog eens los inzetten, verhuren of wat dan ook.
            Fingers is 12 schuiven, wat knoppen en een seriele poort die ALLEEN met LJ werkt. (kortom, bagger dus)
            U x I = Boem.

            Comment

            • timescape
              • Oct 2002
              • 328

              #7
              Dave,
              heb je al eens met Fingers gewerkt? Ik deel je meningen op zich wel, dat de prijs veel te hoog ligt, en dat het zonde is dat de tafel niet los te gebruiken is, maar toch is dit de eerste negatieve mening die ik hoor van Fingers. Verder is iedereen die ermee werkt razend enthiousiast!
              Heb je er al eens mee gewerkt?

              Maar zoals ik al zei, met een touchscreen en een 2518 gaat het ook al geweldig
              Jij noemt een schuivenbak, ik neem aan iets met 12/24/48 faders. Waar gebruik je deze dan allemaal voor? Voor mij zijn de 6 faders van de 2518 voorlopig iig meer dan genoeg!
              Nou moet ik wel eerlijk zijn, en toegeven dat wij in de meeste gevallen nog een simpel parrentafeltje bijhebben...

              Groeten!

              Comment

              • johan L.
                • May 2001
                • 384

                #8
                Misschien is een 12 kanaals schuiventafeltje, merger en een dmx touchpanel een optie.

                dan heb je faders & touchbuttons.
                Net deed ie het nog.

                Comment

                • Dave
                  • Jan 2001
                  • 757

                  #9
                  citaat:Geplaatst door timescape

                  Dave,
                  heb je al eens met Fingers gewerkt? Ik deel je meningen op zich wel, dat de prijs veel te hoog ligt, en dat het zonde is dat de tafel niet los te gebruiken is, maar toch is dit de eerste negatieve mening die ik hoor van Fingers. Verder is iedereen die ermee werkt razend enthiousiast!
                  Heb je er al eens mee gewerkt?

                  Maar zoals ik al zei, met een touchscreen en een 2518 gaat het ook al geweldig
                  Jij noemt een schuivenbak, ik neem aan iets met 12/24/48 faders. Waar gebruik je deze dan allemaal voor? Voor mij zijn de 6 faders van de 2518 voorlopig iig meer dan genoeg!
                  Nou moet ik wel eerlijk zijn, en toegeven dat wij in de meeste gevallen nog een simpel parrentafeltje bijhebben...

                  Groeten!
                  Ik heb nog niet met Fingers gewerkt. Wel lees ik, net als jij, regelmatig het Martin forum door. Op het moment (dus met de huidige softwareversie) heb ik het idee dat Fingers weinig meerwaarde heeft tov. een gewone lichttafel op de DMX-in.
                  Feit is dat fingers nog lang niet uitontwikkeld is, ze zijn nu met een inventarisatie voor LJ 3 bezig, dus er kan nog veel gebeuren.
                  Zelf gebruik ik een MA12/2 op de DMX-in. Meestal gebruik ik 12 kanalen voor de conventionele verlichting, gelijk 1 op 1 doorgepatched. Tevens gebruik ik ongeveer 12 kanalen voor het bedienen van LJ:
                  Master intensity, een aantal intensity groups voor scans, colorchangers en parren. Cue-time, sequence time voor color en gobochases en movement speed, macro amplitude en speed, en een aantal statics voor het flashen.
                  De parren zijn dan in LJ geprogrammeerd. Ik werk veel met transparant cues, en een aantal niet transparante 'looks', om in 1 keer een totaal andere sfeer neer te kunnen zetten.

                  Een lang verhaal, ik hoop dat je er wijs mee wordt
                  U x I = Boem.

                  Comment

                  • timescape
                    • Oct 2002
                    • 328

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Dave

                    Ik heb nog niet met Fingers gewerkt. Wel lees ik, net als jij, regelmatig het Martin forum door. Op het moment (dus met de huidige softwareversie) heb ik het idee dat Fingers weinig meerwaarde heeft tov. een gewone lichttafel op de DMX-in.
                    Feit is dat fingers nog lang niet uitontwikkeld is, ze zijn nu met een inventarisatie voor LJ 3 bezig, dus er kan nog veel gebeuren.
                    Zelf gebruik ik een MA12/2 op de DMX-in. Meestal gebruik ik 12 kanalen voor de conventionele verlichting, gelijk 1 op 1 doorgepatched. Tevens gebruik ik ongeveer 12 kanalen voor het bedienen van LJ:
                    Master intensity, een aantal intensity groups voor scans, colorchangers en parren. Cue-time, sequence time voor color en gobochases en movement speed, macro amplitude en speed, en een aantal statics voor het flashen.
                    De parren zijn dan in LJ geprogrammeerd. Ik werk veel met transparant cues, en een aantal niet transparante 'looks', om in 1 keer een totaal andere sfeer neer te kunnen zetten.

                    Een lang verhaal, ik hoop dat je er wijs mee wordt
                    Zeer zeker,
                    ik denk dat iedereen wel met transparante cues werkt. Zo ook ik. Verder "maak" ik de ondoorzichtige cues, m.b.v. LJtouch, the Hold&Go functie. Mee bekend toevallig? Echt makkelijk!
                    Verder heb ik zaken als gobochase en colorchases gewoon allemaal aan de audio hangen...
                    Controller: gaan gobo-chases? [B)]Moet je eens gaan maken, kun je hele gave dingen mee doen. Zulke dingen maken een show niet saai, en niet meteen wild....
                    Maar goed, al een keuze kunnen maken hoe je verder gaat werken? Hou er rekening mee, dat je ook 2 tafels aan je LJ kunt hangen he, dus bv. een touchpanel op je dmx-in, en een fadertafel via rs-232. (gaat niet met elke tafel trouwens hoor).

                    Succes iig!

                    PS...Shooters in Boxmeer...toch eens een keertje komen kijken

                    Comment

                    • Dave
                      • Jan 2001
                      • 757

                      #11
                      Mooie van LJ-touch is dat je makkelijk meerdere pagina's kunt maken, je zit nooit 'vol' zoals met een tafel of de DA.
                      de DA tevens als groot voordeel dat je echte knoppen onder de vingers hebt, ik sta tegen een glasplaat aan te drukken.
                      Als je interesse hebt kan ik je mijn touchpages wel eens mailen. Ik gebruik bv een programmeerpagina, om snel groepen en windows te selecteren. Een algemene cue-page met een aantal 'looks', en een aantal pages voor meer kleuren en de par-chases.

                      Timescape: Ik gebruik niet de hold&go, maar de cue-stack van LJ. Maakt verder niet uit, doet precies hetzelfde.
                      Audio in gebruik ik niet, echt lekker vind ik het niet werken, met de cue-time fader krijg ik de boel sneller op de maat.

                      Ik ben ook benieuwd wat het behringer faderpaneel gaat brengen. Markus is er druk mee, en het lijkt een hele mooie (en goedkope) oplossing te worden.
                      U x I = Boem.

                      Comment

                      • timescape
                        • Oct 2002
                        • 328

                        #12
                        Controller,
                        echt uit de buurt niet denk, Etten-Leur.
                        Bij de DA moet je toch ook met meerdere pagina's werken? En zowiezo, ik gebruik op een 15" touchscreen 156 buttons...goed te doen hoor. En dat is dan nog per pagina. Dus ik heb 1 "hoofd"pagina, met daarin colorsets, colorchases,gobosets,gobochases,shutterchases,move ments, specials (blackout,freeze e.d.) en wat statics. En dan van elk zo'n 20 stuks. Kun je al makkelijk een avond mee vullen hoor!

                        Ben nog aan het proggen, maar bedoelings is inderdaad zelfde als bij Dave denk ik, om daar nog aan toe te voegen 1 pagina vol kleuren, 1 pagina vol gobo's,....enz.

                        En Dave, wel een beetje aandacht besteden aan je audio-analyzer he Werkt bij mij iig geweldig.
                        Wat voor werk doe jij met LJ en waar?
                        Voor jullie het vragen, ik gebruik het op drive-in niveau, wel steeds grotere shows, maar verder als 4 heads,8 scans, 2 strobes en 24 Parren nog nooit geweest

                        Maarre...controller...ben je er al uit?

                        Comment

                        • timescape
                          • Oct 2002
                          • 328

                          #13
                          Ik zie zo al een aantal cueslots die je helemaal nie nodig hebt!
                          Als je een beetje handig progt tenminste...
                          Je shutters en movements passen toch best in 1 cueslot? Ik heb er ook 2, maar dat is omdat ik met scans en heads werk. Maar als je je sequences een beetje slim progt...je kunt zowiezo dan de heads nog in verschillende intensity-groups indelen he.

                          Verder: je prisma, ook zonde om dat in een cueslot te verwerken! Ik heb prisma en goborotation als static ingeprogd. Vervolgens het level van je static aan een fader hangen, en hoppa, je hebt live control over beide, zonder een cue-slot te gebruiken!

                          Als je een beetje handig progt, is 12 slots echt wel genoeg hoor, zowiezo alle flash-sequences komen er ook nog eens bovenop he...

                          Comment

                          • timescape
                            • Oct 2002
                            • 328

                            #14
                            Sure, voeg me maar toe...censured....
                            Die statics....zet je goborotation op volle snelheid...klik op een static "record current scene"
                            Kies bij statics, voor de optie "show static levels". Als je nu die die static aan een fader verbind, kun je met die fader kiezen hoe snel je Gobo draait. Zelfde geld voor de prisma's. Zo kun je je prisma ook makkelijk "aan" of "uit" zetten via een hotkey/touchbutton....

                            Comment

                            • timescape
                              • Oct 2002
                              • 328

                              #15
                              Tja, progwerk blijft altijd he...
                              Als ik jou was, zou ik iig wel functies als shutter e.d. samenvoegen. Zoals gezegd, met de intensity-groups, kun je altijd nog alles aan- of uitzetten, en dimmen waar mogelijk...
                              Al toegevoegd op msn..? Ben er nie zo heel vaak, maar toch wel elke dag keertje...nu gewoon aant werk he

                              Comment

                              Working...