Truss brug

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mifex
    • Jun 2005
    • 83

    Truss brug

    Hallo, ik kan deze trussbrug krijgen voor 400 euro:



    het is zo'n systeem:



    Ik ken iemand en die zegt dat het budget troep is en dat je het niet moet kopen maar ik laat me niet door 1 iemand wat wijs maken.

    Daarom vraag ik jullie om reacties!

    Gr
    The winner is the winner
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

    #2
    van welk merk is de truss, welke type van dat merk? zo via een foto is moeilijk oordelen hoor. Is dit trouwens een vast systeem, of kan je het ook in stukken gebruiken? anders is het vrij onpraktisch on the road...

    mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

    Comment

    • Tristan
      • Oct 2004
      • 121

      #3
      Voor het geld ziet het er best goed uit, zou gewoon eens kijken of het degelijk materiaal is. Een On The Road voor jou werkwijze makelijk te gebruiken is.
      Maar zou zeker wat gaan bekijken, voor dit bedrag
      tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

      Comment

      • Mifex
        • Jun 2005
        • 83

        #4
        het is uit elkaar te halen, ik heb naar het merk gevraagd en ze gaan het opzoeken. Ik heb het een keer geleent maar dan 4 meter met statiefen. Ik heb nog NOOIT met een echte truss gewerkt dus ik weet ook echt niet hoe dat eruit moet zien. Het zag er wel stevig uit, zaten een paar deukjes in. Het is een truss die je met boutjes en moertjes in elkaar moet zetten.
        The winner is the winner

        Comment

        • VERVALLEN

          #5
          citaat:Geplaatst door Mifex

          Het zag er wel stevig uit, zaten een paar deukjes in. Het is een truss die je met boutjes en moertjes in elkaar moet zetten.
          1) Deuken in truss wijzen op grof gebruik en slijtage en ook op de onstevigheid van de truss.

          2) boutjes en moertjes ..... duurt van opbouw afbouw opslagen, ... veel te lang! OK het oogt misschien mooi zo'n systeem, maar altijd beginnen sleutelen ..... begin daar niet mee.

          TIP:


          Koop 2e hands goede prolytes (of gelijkaardig) en koop ook 2 wind up statieven. Gaat veel sneller van opbouw, zit degelijker in elkaar, ...


          Conclusie .... NIET kopen dus!

          Comment

          • Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

            #6
            boutje-moertje truss = ellende. Begrijp me goed, het werkt best wel, maar in de tijd dat jij dit in elkaar bout heb ik met truss met conische koppelingen al in elkaar geheut en staat de disco ook al half.

            Ook mijn conclusie.... NIET kopen

            even aansluitend op deze vraag, ik ben ook altijd wel op zoek naar 2e hands truss voor de verhuur, dan denk ik aan prolyte triangle 30. iemand een idee waar je dat 2e hands een beetje makkelijk kan krijgen??

            Het is immers een produkt dat lang meegaat en vaak alleen vervangen wordt als het kaduuk is.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

            Comment

            • ronny
              • Dec 2002
              • 2139

              #7
              bout moer verbinding is idd wel trager als conische koppelingen, maar om nu te zeggen dat je er overdreven lang mee bezig bent is niet waar. Er zijn zelfs types truss van bepaalde merken die op deze manier werken en er bestaat ook nog altijd zoiets als een bolleneus... voor degene die dit niet weten: dit is als een boormachine maar dan met een dop erop vanvoor, die de maat heeft van je moeren. werkt opzich ook snel genoeg. soms hebben deze truss types zelfs voordelen tov conventionele systemen met conische koppelingen...

              je moet alleen opletten wanneer je bouten aandraait dat sommige trug los komen te zitten(niet "handlos") wanneer je de bout erlangs vastdraait, kwestie van ze allemaal nog een keertje te doen wanneer je ze hebt aangedraait.

              mvg
              ronny

              mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

              Comment

              • Mifex
                • Jun 2005
                • 83

                #8
                citaat:Geplaatst door Upgrading your system

                boutje-moertje truss = ellende. Begrijp me goed, het werkt best wel, maar in de tijd dat jij dit in elkaar bout heb ik met truss met conische koppelingen al in elkaar geheut en staat de disco ook al half.

                Ook mijn conclusie.... NIET kopen

                even aansluitend op deze vraag, ik ben ook altijd wel op zoek naar 2e hands truss voor de verhuur, dan denk ik aan prolyte triangle 30. iemand een idee waar je dat 2e hands een beetje makkelijk kan krijgen??

                Het is immers een produkt dat lang meegaat en vaak alleen vervangen wordt als het kaduuk is.
                Oke, ik ga het niet doen... ik zoek ook nog een truss en ik stel de zelfde vraag als degene in mijn quote.
                The winner is the winner

                Comment

                Working...