Meatracks

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

    Meatracks

    Weet er iemand waar je meatracks kan laten maken ??
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

    #2
    locale metaal/alu verwerking fabriek
    de groeten SCF

    Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

    Comment

    • Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

      #3
      hebben die ook ervaring met verschillende balken ??

      ik ben benieuwd of er bedrijven zijn die ervaring hebben met het maken van deze racken ......

      er zijn toch wel standaard racks te verkrijgen ?

      Comment

      • soundcheckfrits
        • Jan 2005
        • 455

        #4
        jahzker een beetje goor verhuurbedrijf heeft er wel een adresjes voor r*light heeft ze wel denk ik

        btw volgens mij is er al een topic overgeweest duss check zoekmachine
        de groeten SCF

        Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

        Comment

        • Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

          #5
          klopt dat heb ik ook gevonden ga ze morgen ff bellen.

          kan niets vinden op de site van racks dus ben benieuwd wat ze zeggen en vragen voor het maken van deze karren.

          Zit te twijfelen wat te doen ......

          Of DMX balken met multi-parren eraan of gewone balken en met harting eraan en dimmerpack op de grond.

          ook nog of 4-bar of 6-bar
          ben er nog niet helemaal aan uit
          als ik dmx barren neem is het makkelijker in de losse verhuur in mijn ogen .....

          Wil in ieder geval een rack met 6 4 barren dan denk ik dus 24 multiparretjes .......

          Comment

          • stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

            #6
            ik zit ook al geruime tijd te denken aan meatracks. maar welk meatrack is nu het makkelijkste?
            ik heb 14 T4's. 2daarvan blijven gewoon los dus blijven er nog 12 over. maar dan blijft de vraag 3meatracks van 4 barren of 2 meatracks van 6 barren?

            @ mephisto, ikzelf gebruik DMX 4 barren met p64 500W ray. ik vind deze ongelofelijk makkelijk, gewoon stroom en DMX omhoog en klaar. dus geen gesleur met multi's. maar ik ben nu aan het overwegen om 6 barren(dus met multi en dimmers op de grond) met par 64 1kW of source 4 parren te maken. omdat er bij grotere producties wel nood kaan zijn aan meer parren, parren op eenzelfde dimkanaal zetten,...
            exit night into LIGHT

            Comment

            • Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

              #7
              daar zit ik dus ook mee !!

              DMX barretjes zijn makkelijk maar bij een grote produktie is het meestal niet mogelijk om naar boven te gaan als er iets mis gaat.

              Dan is de ouderwetse manier toch weer ideaal.

              De meeste grote verhuur bedrijven werken op deze manier. ook ideaal is als je samenwerkt dat je hetzelfde systeem hebt zodat het een stuk makkelijker gaat.

              keuze is op multi par gevallen omdat deze met minder vermogen toch een grote lichtopbrengst heeft.

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                Rolight heeft een systeem-rack, waarbij je alle afstanden zelf kunt bepalen. Soort van IKEA-pakketje voor de handige meatrack-bouwer, met een Rittal-filosofie.

                www ervoor, en punt nl erachter, en dan kom je al een heel eind. Ik dacht dat Carlos daar de expert in was.

                Comment

                • CyberNBD
                  • Aug 2000
                  • 1318

                  #9
                  Ik heb momenteel ook een aantal meatracks in bestelling, die zullen inmiddels wel bijna klaar zijn.
                  Zijn eigen ontwerpjes die naar de alu lasser gebracht zijn, racks compleet uitgevoerd in 50mm alu buis en 60cm breed. Lengte afhankelijk van soort barren (T4 en harting/acl barren 1 maat kar) sixbarren langere kar.
                  Ik heb gekozen voor 4 barren per kar, aangezien ik lange parren heb. Bij 6 barren per kar passen ze niet meer onder een deur door, omdat je bij T4's hoogte verliest omdat je ze aan de haken moet hangen. Je kan daar namelijk niet met U profieltjes werken waar ze inhangen aangezien de T4 barren niet uitsteken langs de parren.

                  Als ik ze binnenheb zal ik wel eens wat fotootjes posten.
                  CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

                  Comment

                  • stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

                    #10
                    citaat:Ik heb gekozen voor 4 barren per kar, aangezien ik lange parren heb. Bij 6 barren per kar passen ze niet meer onder een deur door
                    hier had ik helemaal niet aan gedacht[] het zullen er dus 4 per rack worden
                    exit night into LIGHT

                    Comment

                    • Niek...
                      • Nov 2001
                      • 1094

                      #11
                      citaat:Geplaatst door CyberNBD...omdat je bij T4's hoogte verliest omdat je ze aan de haken moet hangen. Je kan daar namelijk niet met U profieltjes werken waar ze inhangen aangezien de T4 barren niet uitsteken langs de parren.
                      Ik hang mijn T4's op door ze via zijkant in te "hangen". Dus twee schragen, één tussen par 1/2 en één tussen par 3/4. Dat scheelt hoogte!
                      <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

                      Comment

                      • ronny
                        • Dec 2002
                        • 2139

                        #12
                        trillen die daar dan niet vanaf tijden vervoer? of heb je ze een beetje schuin omhoog staan op het uiteinde?

                        mvg
                        ronny
                        niet zagen, gewoon doen!

                        Comment

                        • Niek...
                          • Nov 2001
                          • 1094

                          #13
                          Heb geen meatrack, maar is de manier waarop ze in het busje hangen
                          <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

                          Comment

                          • CyberNBD
                            • Aug 2000
                            • 1318

                            #14
                            Is ook een manier .

                            Alles aan 50mm buizen vind ik opzich wel practisch, dan kan je er ook losse parren blinders, eventueel strobo's of wat dan ook wat maar aan de truss gehangen kan worden inhangen.
                            CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

                            Comment

                            • Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

                              #15
                              Na overleg met Cyber (merci nog voor de tips..!) ga ik eerdaags ook tekenen zagen, het lassen mag m'n baas doen .

                              Het gaat bij ons uiteindelijk 2 maten worden: 2 hoog waar normale 4-barren en T4's inpassen en nog wat extra karren van 1 hoog die bovenop de 2 hoog karren gestacked kunnen worden. Krijg je dus 3 hoog (goh) waar nog wat extra's aan blinders, strobo's, theatro's in kan. Zat eerst te denken aan alleen enkele karren, maar die gaan dan toch in de meeste gevallen dubbel gestacked mee dus dan maar 1 kar ervan maken.

                              Comment

                              Working...