T4 dimmercurve

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

    T4 dimmercurve

    Ik had laatst op m'n tegenlicht 2 barretjes T4 hangen en 2 barretjes die gevoed werden vanuit een normale IES dimmer. Deze 4 4-barretjes bevatten allemaal multiPAR welke ik met dezelfde lens gestoken had. Nu gingen die T4-tjes al redelijk wat aan wanneer ik mijn fader nog maar op 5% a 10% had staan. Uiteraard reageerden de IES-sen iet zo. Resultaat: ongelijke achterkant!

    No need to say dat dat een beetje irritant was, dus vroeg ik me af of je op die T4 misschien een dimmercurve in kan stellen ofzo. Ik heb geen handleiding van die dingen, ben even snel door de opties gebladerd maar kon niks vinden wat erop leek. Heb je anders nog een andere oplossing hiervoor? De analoge IES dimmers hebben het niet, maar die worden geschakeld met zo'n Botex DEMUX; misschien daar?

    Het was me nog nooit eerder zo erg opgevallen, maar dat komt omdat ik meestal de DMX barren op het front heb en de dimmers op het tegenlicht omdat de normale dimmers met raylights eraan een stuk sneller zijn dan die DMX gevallen met MultiPAR.
Working...