Bouwlamp vs par36, par38

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DvE
    • Jul 2004
    • 61

    Bouwlamp vs par36, par38

    Hoi,

    ik had een vraag.. Wat is qua lichtsterkte een betere lamp ? EEN bouwlamp 150watt (wel bekend van de bouwmarkt) of een par36 of par38 ?

    Ik hoor het graag want wil 1 van deze gaan aanschaffen

    mvg,
    dave
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

    #2
    qou lichtsterkte is een bouwlamp beter maar als je er meer aan hebt zeg ik NOPE
    en tevens als je een klein beetje prof uit wil zien zou ik gewoon de par 36/38 nemen is misschien minder watt maar qou effect heb je er meer aan (bundel) en een bouwlamp is gewoon een bak met licht wat haast nie te bundelen valt) dus mijn keuze zou gaan naar PAR
    de groeten SCF

    Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

    Comment

    • Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

      #3
      ja een bouwlamp tiens, een PAR36 is slechts 30W

      Maar je moet het wel in zijn context zien: Jij wil toch geen bouwlamp in je grid hangen? Dat is volledig diffuus licht! terwijl een PAR36 op 200m nog altijd een punt geeft van 40cm diameter...

      Enfin, je geeft ook volledig niet aan waarvoor je hem wilt gebruiken. Voor gemiddeld discogebruik neem je beter gewoonweg PAR64 lampen...

      Comment

      • DvE
        • Jul 2004
        • 61

        #4
        het is voor een KLEINE drive-in en ik heb geen geld voor Parren (56 ofzow) (heb namelijk maar 230 euro en mischien nog 50 erbij meer komt er ook echt niet meer bij.. helaas)

        Comment

        • Dropsen
          • Jan 2004
          • 375

          #5
          http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=171 zoiets, met 4 par 56/64 eventueel tweedehands...
          Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

          Comment

          • deejayke
            • Mar 2005
            • 77

            #6
            toen ik begon als mobiele dj (en ben dat nog steeds) heb ik ook van die bouwlampen gebruikt, dit is eerlijk gezegd af te raden, het geeft eerlijk gezegd een lelijk effect vindt ik, als floodlamp zou deze wel geschikt zijn of enventueel als blinder maar dan blijft het dan by vindt ik en zo een par 36 kost echt niet veel kgeloof dat er al vindt van 12€ per stuk en dan een kleurfilter daarvoor een kleiene 2€, ik raad je echt die par's aan, ik ben van bouwlampen overgeschakeld naar par36 (na de eerste fuif al) en ben sinds 2 jaar overgeschakeld op par 46 ( 28€ per stuk ongeveer)

            grtzzz
            blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

            Comment

            • Poelmans
              • Feb 2004
              • 806

              #7
              jamaar, hou er wel rekening mee dat een PAR36 een hele dunne straal heeft, en op de vloer maar een vlekje van 30 cm diameter...

              Dus om een hele zaal wat egaal uit te lichten kom je niet toe met 8 PAR36'jes... Dan ga je veel beter voor PAR64 of 56 (of in die aard). Die hebben een fatsoenlijke spreiding dat zorgt voor een vlek van een goeie meter diameter, en een BAK strooilicht, waardoor je met 4 parretjes gemakkelijktoekomt voor het gemiddelde privefeestje...

              En als het echt niet anders kan dan zou ik voor PAR30's gaan... Maar dat is eveneens een halfslachtige oplossing...

              Comment

              • Basement-club
                • Mar 2005
                • 32

                #8
                Ik maak ook gebruik van bouwlampen in combinatie met par36 spots. Dit wegens het lage budget. De bouwlampen dienen in mijn geval gewoon om de ruimte een bepaalde sfeer (kleur) te geven. Door hun brede stralingshoek zijn ze hier vrij geschikt voor. Ook als kleine blinders zijn ze bruikbaar (zie movie3) Voor drive-in gebruik zou ik toch investeren in parren, kwestie van profi over te komen. Onderaan filmpjes van het effect

                movie1
                movie2
                movie3

                Comment

                • jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

                  #9
                  DvE, je bent lang niet de enige die met een klein budget moet werken. Velen van ons begonnen ook met zo'n krappe kas.

                  Ik zou je aanraden om nog heel even door te sparen en dan echt 4 PAR56's te kopen. Zorg uiteraard ook meteen voor een controller (bijv. een DMX-bar). Het is iets duurder dan bouwlampen en PAR36's, maar het is veel beter te gebruiken (bovendien zijn deze meteen 300W, dus zelfs nog meer vermogen dan wat je al in gedachte had)!

                  Comment

                  • delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Basement-club

                    Ik maak ook gebruik van bouwlampen in combinatie met par36 spots. Dit wegens het lage budget. De bouwlampen dienen in mijn geval gewoon om de ruimte een bepaalde sfeer (kleur) te geven. Door hun brede stralingshoek zijn ze hier vrij geschikt voor. Ook als kleine blinders zijn ze bruikbaar (zie movie3) Voor drive-in gebruik zou ik toch investeren in parren, kwestie van profi over te komen. Onderaan filmpjes van het effect

                    movie1
                    movie2
                    movie3
                    Prima filmpjes om te overtuigen dat bouwlampen geen optie zijn. Het efect is minimaal en het ziet er ook niet uit. Ook het beperkte effect van de par36 is hier zichtbaar. Beste optie is dus om nog even door te sparen en voor een par56 oid te kiezen.

                    Succes!

                    Comment

                    • Poelmans
                      • Feb 2004
                      • 806

                      #11
                      citaat:Geplaatst door Basement-club
                      movie1
                      movie2
                      movie3
                      Tjah... Ik dacht dat zulke grids (die volgens mij afstammen uit het disco tijdperk) al overal waren vervangen door fatsoenlijke pars en scanners/movingheadjes Blijkbaar niet dus...

                      Enfin dit is dus NIET de uitstraling die je als driveinn wil hebben...

                      Comment

                      • deejayke
                        • Mar 2005
                        • 77

                        #12
                        ik heb zelf nog par 16 gebruikt toen ik ging draaien gaf wel niet dendeerend effect maar dat waren kleine fuifjes, als je zo meerdere doet wordt je budget ook al groter, het beste is nog steeds eerst een degelijke geluidsset en dan pas een lichtset

                        edit: par 36 hoeft niet altijd beperkt te zijn, een andere lens ervoor en je hebt al een ander effect he

                        grtzzz
                        blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

                        Comment

                        • DvE
                          • Jul 2004
                          • 61

                          #13
                          Hoi,

                          het budget is vandaag iets omlaag gegaan nu nog maar zo'n 190 euro.. Ik kan van een kennis een setje bouwlampen krijgen met kleurenfilter en statieven en kabels en een contgat (hahahah) controller ( de dlc 2810) voor een eurie of 80 denk da ik wel ga doen.. kijk het liefste heb ik ook gewoon parren werken heerlijk en kan je ook nog eens fatsoenlijk dimmen bijv.. maar ja daar heb ik gewoon geen geld voor en op dit moment is alles wat ik heb voor mijn kleine drive-in nog budget.. maarjah

                          Iniedergeval hardstikke bedankt voor jullie reacties

                          Comment

                          • Poelmans
                            • Feb 2004
                            • 806

                            #14
                            Maar je moet het zo bezien: pak dat je voor 300 euro een dimbar met PAR56 hebt (denk dat dit wel ruim bekeken is?)

                            Je hebt nog 110 euro daarvoor te sparten... maar nu ga je 80 euro aan 'prul' besteden: ineens nog 190 € te sparen EN als je eindelijk PARs hebt dan heb je daar in de hoek van je magazijn 80 ongebruikte euros liggen

                            Comment

                            • DvE
                              • Jul 2004
                              • 61

                              #15
                              citaat:Geplaatst door Poelmans

                              Maar je moet het zo bezien: pak dat je voor 300 euro een dimbar met PAR56 hebt (denk dat dit wel ruim bekeken is?)

                              Je hebt nog 110 euro daarvoor te sparten... maar nu ga je 80 euro aan 'prul' besteden: ineens nog 190 € te sparen EN als je eindelijk PARs hebt dan heb je daar in de hoek van je magazijn 80 ongebruikte euros liggen
                              maar het jammere vind ik als je voor 300 euro een t4 en parren koopt zit er nog geen tiefje bij en heb je maar 4 parren..

                              Comment

                              Working...