Martin MX-4 scanners met MC-1 controller

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • degeluidsman
    • Mar 2003
    • 19

    Martin MX-4 scanners met MC-1 controller

    Hoi ik ben een geluidsman die zo af en toe ook wel eens wat licht mee neemt
    vandaar dat ik gekozen heb voor Martin MX-4 scanners
    echter ik heb geen tjs om programma'tjes in een dmx controller te zetten , vandaar dat ik laatst gekozen heb voor een 2e hands Martin MC-1 controller , lekker simpel met een paar knopjes je scanners aansturen.
    Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik eigenlijk de dipswitches moet zetten van de MX-4 scanners ? Volgens de papieren alleen 1 op on , maar als ik dat doe werkt het niet. Ik heb nu 1,10,11 en 12 op on staan, maar dan werken de scanners alleen onafhankelijk van elkaar
    maar ze moeten volgens mij ook synchroon werken.
    daar staat niets over in de engelse MC-1 en MX4 handleiding
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

    #2
    ik heb zelf geen mc1 maar je moet alle scans hetzelfde adres geven(en het meest logise is 1)
    exit night into LIGHT

    Comment

    • jorritje
      • Sep 2003
      • 143

      #3
      zet de dip switches eens allemaal uit wat doet ie dan. en als dat niet lukt moet je eens dipswitch 5 6 7 8 9 aanzetten. En als je dipswitch 10 aanzet dan doen ze inderdaad de eigen dingen want staatie op stan alone muziek gestuurd.

      Hoop dat ie het doet laat je het effe weten.

      Groetjes

      Comment

      • degeluidsman
        • Mar 2003
        • 19

        #4
        is er geen goede beschrijving van de werking van de dipswitches??
        ik heb nu 1 , 10 , 11 en 12 op on staan dan werkt het wel maar onafhankijlijk van elkaar
        als ik alleen 1 op on zet blijft de shutter gesloten
        alleen de spiegels werken dan wel synchroon

        Comment

        • jorritje
          • Sep 2003
          • 143

          #5
          wat ik zei werkt dat niet want zo staat het in de handleiding van de mx 4

          Comment

          • Dave
            • Jan 2001
            • 757

            #6
            In de handleiding van de MC-1 staat dat de fixtures automatisch op de MC-1 moeten reageren zonder dipswitch setting.
            Verder staat op pagina 7 de dipswitch setting voor de 'early series', da's dip 1 en 11 on, de rest off.
            Hier kun je het zelf even doorlezen:
            U x I = Boem.

            Comment

            • pbass
              • Nov 2006
              • 1

              #7
              check the user manual van de mx4...

              Je kan bij www.martin.com de user manual van beide apparaten downloaden, bij de mx4 staat een beetje uitleg, maar het meeste las ik bij de manual van de mc1.
              zowiezo lees ik er net net dat dip switch 1 en 11 on moeten staan... 12 kan on of off indien gewenst.
              verder de scans gewoon doorlussen met op t eind een male termination plug doen. zo zou het moeten werken...

              greets,
              Peter.




              Originally posted by degeluidsman
              Hoi ik ben een geluidsman die zo af en toe ook wel eens wat licht mee neemt
              vandaar dat ik gekozen heb voor Martin MX-4 scanners
              echter ik heb geen tjs om programma'tjes in een dmx controller te zetten , vandaar dat ik laatst gekozen heb voor een 2e hands Martin MC-1 controller , lekker simpel met een paar knopjes je scanners aansturen.
              Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik eigenlijk de dipswitches moet zetten van de MX-4 scanners ? Volgens de papieren alleen 1 op on , maar als ik dat doe werkt het niet. Ik heb nu 1,10,11 en 12 op on staan, maar dan werken de scanners alleen onafhankelijk van elkaar
              maar ze moeten volgens mij ook synchroon werken.
              daar staat niets over in de engelse MC-1 en MX4 handleiding
              Last edited by moderator; 30-11-06, 07:23.

              Comment

              Working...