Hazer vraagje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Noiz
    • Oct 2004
    • 31

    Hazer vraagje

    Hallo,

    Wij hebben sinds kort een Antari HZ-400 hazer in ons bezit (Linkje)
    Nu vindt ik persoonlijk de output maar zeeeer magertjes ...
    Enkel in een klein kamertje zal het zijn effect hebben, want je mag zolang spuiten als je wil in een grotere zaal -> je merkt er echt niet veel van ...
    Nu is het wel zo dat wij daar nog onze gewone rookvloeistof voor gebruiken (high dense).
    Kan het daar soms aan liggen en moeten we overstappen op de speciale hazer-vloeistof van antari?
    Alvast erg bedankt!
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #2
    Als je nog lang van je rookdoos wil genieten , zou ik METEEN andere vloeistof gaan gebruiken !!!!!
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    • driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

      #3
      HZ400:
      Beschrijving:
      De HZ-400 is een professionele hazer die een zeer grote hoeveel- heid haze kan produceren in een korte tijd
      Uitermate stil in gebruik
      Inclusief afstandbediening HC-1
      DMX stuurbaar
      Gebruikt speciale vloeistof HZL-1
      Output: 90 m3/minuut
      Tank inhoud: 2,5 liter
      Gewicht: 18,5 Kg
      Afmetingen: 500 x 320 x 250 mm
      [CENTER] [/CENTER]

      Comment

      • Joopknoop
        • Dec 2004
        • 78

        #4
        Tja dat is niet zo slim. Geen wonder dat hij het niet zo goed doet. Als ik benzine in mijn diesel-motor gooi loopt hij ook niet zo lekker.

        Comment

        • Zinzi
          • Jul 2003
          • 87

          #5
          De hazer maakt rook door vloeistof onder grote te persen. Een gewone rookmachine verwarmt de vloeistof om rook te produceren. De chemische reactie die er plaats vind is geheel verschillend, daarom zal je ook vloeistof van geheel verschillende samenstelling moeten gebruiken. Gebruik dus hazervloeistof voor je hazer en rookvloeistof voor de rookmachine. Misschien ben je in verwarring geraakt door de Fazer van antari. Dit is namelijk een machine die werkt door middel van verhitten, maar het probeert het effect van een hazer na te bootsen.

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt is andere vloeistof VERPLICHT!!!
            Giet je machine op een goede manier leeg (niet zo gemakkelijk bij een hazer bestudeer goed langs waar je vloeistof eruit gaat lopen (meestal twee routes) zodat ze niet in je ventilator of elektronica/elektriciteit van de machine loopt! Probeer je machine zo leeg mogelijk te krijgen door een paar dagen lang in je geopende tank met een ventilator te blazen zodat alles van je gewone vloeistof verdampt is. De twee verschillende vloeistoffen mengen namelijk niet (waterbasis en oliebasis. Je zou er natuurlijk ook een ei in kunnen doen als emulgator en dan heb je mayo (sorry, kon het niet laten). De machine NOOIT leeg laten werken!!! Als alles verdampt en droog is: JUISTE vloeistof bijvullen volgens het aanbevolen pijl (RTFM).
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • Dj Noiz
              • Oct 2004
              • 31

              #7
              citaat:Geplaatst door laserguy

              Zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt is andere vloeistof VERPLICHT!!!
              Giet je machine op een goede manier leeg (niet zo gemakkelijk bij een hazer bestudeer goed langs waar je vloeistof eruit gaat lopen (meestal twee routes) zodat ze niet in je ventilator of elektronica/elektriciteit van de machine loopt! Probeer je machine zo leeg mogelijk te krijgen door een paar dagen lang in je geopende tank met een ventilator te blazen zodat alles van je gewone vloeistof verdampt is. De twee verschillende vloeistoffen mengen namelijk niet (waterbasis en oliebasis. Je zou er natuurlijk ook een ei in kunnen doen als emulgator en dan heb je mayo (sorry, kon het niet laten). De machine NOOIT leeg laten werken!!! Als alles verdampt en droog is: JUISTE vloeistof bijvullen volgens het aanbevolen pijl (RTFM).
              Ok, bedankt (en de rest trouwens ook) ...
              Even vraagje uit interesse: is gewone rookvloeistof op oliebasis of is het net andersom?

              Comment

              • DJ-Wesley
                • Jul 2007
                • 55

                #8
                Showtec Club Fazer Goed ?

                Hoi...

                Ik heb de vraag over de Showtec Club Fazer Showtec Club Fazer, DMX Fazer met aircontrol (incl. vloeistof)

                Of die goed genoeg is voor beetje mistig voor de licht stralen.

                Vraag:

                * Geeft deze machinevoldoende output, heeft hij voldoende opbrengst?
                * Is 450W genoeg ?
                * Is 0,5L genoeg ?

                Of is het beter om verder te sparen voor een andere fazer?

                Wensen:
                Het liefs onder de 200 euro.
                Aan te sturen via DMX.

                Ideeën ? Alvast bedankt!
                Last edited by moderator; 16-11-07, 22:36.

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  Als de temperatuur goed is afgesteld wel ja
                  Het eerste exemplaar dat ik verkocht kreeg ik terug met de melding dat het ongelooflijk stonk en idd... ik vrees dat de temperatuur wat hoog stond want de rook die eruit kwam stonk ongelooflijk verbrand! Het exemplaar nadien dat blijkbaar wel beter was afgeregeld deed zijn werk zeer naar behoren.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  • drummerke
                    • Oct 2006
                    • 432

                    #10
                    Hey,

                    Ik heb net een clubfazer thuis ontvangen. Als ik het goed lees gebruik ik voor de Fazer (rookmachineke met ventilator) gewone standaard rookvloeistof. Kwestie dat het niet ontploft hé.

                    Merci

                    Comment

                    • Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

                      #11
                      Verdeelt zo'n fazer nog een beetje goed, of kan ik beter resultaat halen met een gewone rookmachine en een (vloer) ventilator?
                      First make it work, then make it look pretty!

                      Comment

                      • Gerrit Hurkens
                        • Dec 2000
                        • 252

                        #12
                        Voor onze standaarddisco's gebruiken wij de Z300 van Antari. Dit is dus een Fazer.
                        Ik moet zeggen dat deze voor kleine ruimtes goed zijn werk doet. Pas echter op voor sterke afzuiging.
                        Ben je op zoek naar pluimen (wolken, mistbanken, geen-hand-voor-ogen) dan is een fazer of hazer niet echt geschikt.
                        \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

                        Comment

                        • @lex
                          • Jul 2006
                          • 1087

                          #13
                          Originally posted by Dj Noiz
                          Nu is het wel zo dat wij daar nog onze gewone rookvloeistof voor gebruiken (high dense).
                          Kan het daar soms aan liggen en moeten we overstappen op de speciale hazer-vloeistof van antari?
                          Je*us, hoe dom kan je zijn??? Volgende keer: RTFM en voor degene die niet over de grens leest:

                          RTFB - Read the fucking Boekie

                          Ben het erg eens met de vergelijking diesel vs. benzine. Misschien is de vergelijking 230V vs. 400V ook wel aardig. Die hazer zou ik dus ook niet op 400V gebruiken. Maar dat had je gevoelsmatig misschien ook wel door?

                          @lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                          Comment

                          • BlackLight_Frank
                            • Feb 2004
                            • 143

                            #14
                            Iemand ervaring met hazers van Haze Base ?
                            We hebben afgelopen weekend er eentje als demo gehad, de base hazer.
                            Een mooi klein apparaatje, in 19" flightcase 3 HE hoog, maar produceert echt voldoende voor een fatsoenlijk podium.

                            Ik ben benieuwd of er meer gebruikers zijn die eventueel kunnen melden hoe dit apparaat zich houd bij regelmatig gebruik.

                            Het is net als anderen al vaker meldden op dit forum, als je er eindelijk een keer 1 hebt gebruikt denk je : Dit hadden we eerder moeten doen !!

                            Frank
                            Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

                            Comment

                            • JeroentjE
                              • Oct 2000
                              • 197

                              #15
                              Iemand ervaring met hazers van Haze Base ?
                              We hebben afgelopen weekend er eentje als demo gehad, de base hazer.
                              Een mooi klein apparaatje, in 19" flightcase 3 HE hoog, maar produceert echt voldoende voor een fatsoenlijk podium.
                              Heb 'm heel even gebruikt. Was in het begin ook enthousiast (al dan niet met extra fan) alleen jammer dat ie na 3 weken al niet meer werkte. Blijft toch budget materiaal.
                              Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                              Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                              Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

                              Comment

                              Working...