scanmaster en lc 2412 + een id voor T4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

    scanmaster en lc 2412 + een id voor T4

    hallo,

    ik heb nu een half jaar de scanmaster 2 van showtec voor het aansturen van 2 scans en 2 colorchangers

    nou moest ik laatst een band uitlichtenen had ik de 2 colorchangers op de drummer gezet, als ik de kleur van de 2 color ch. wil wisselen moet ik eerst scanner 2,3 (aan de linkerkant) weg klikken en scan 1 aanklikken (daar staan op kanaal 1 en 2 de color ch.) om de kleur te veranderen en niet rare effecten te krijgen omdat we dan ook de faders van de scanners bewegen. (heel eritant als je live wilt werkenen je de hele tijd moet klikken).

    maar nou willen we binnenkort 2 DMX fourbars aanschaffen en zijn bang tot we dan niets anders doen dan klikken om niet rare effecten te krijgen.
    nou zitten we te denken om een behringer lc 2412 aan te schaffen.
    is dit handig om live te werken of hebben jullie tips

    p.s. ik heb de zoek functie al gebruikt maar ik wil even duidelijk weten wat jullie verstandig lijkt.
    Met vriendelijke groet,

    Frans Jansen
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

    #2
    ik zouw zeker een andere tafel kopen voor de parren, bv een beringer, ook showtec en andere OEM fabrikanten maken zo'n tafels.
    exit night into LIGHT

    Comment

    • voederbietel
      • Feb 2005
      • 197

      #3
      even voor de duidelijkheid wij willen de scanmaster dan verkopen en er een behringer voor in de plaats nemen, het moet niet te duur worden om geld over te houden voor de fourbar want we hebben al aardig wat geinfesteerd maar steeds par huren is ook niet wat.

      als jullie van mening zijn dat ik er een tafel bij moet ipv. "omruilen" zeg dat ook even, maar we moeten niet aan max 8 kanalen zitten voor prescies 2 x fourbar maar wel een tafel waar je wat me kan (goeie chases en een beetje duidelijke display)

      maar wederom alle sugesties zijn welkom!
      Met vriendelijke groet,

      Frans Jansen

      Comment

      • LJ Magirus
        • Mar 2005
        • 16

        #4
        Yow,
        Ik zou ook opteren voor 2 tafels.
        Anders gaan je scanners op hetzelfde ritme veranderen als de parren en collerchangers.
        Je kan dit dan wel weer allemaal gaan doen met een behringer stuurtafel(waarmee je progs met vaste snelheden kunt in zetten) maar dat is ook niet zo geweldig.
        Mss eerst opteren voor dimbaren die stand alone functie hebben? En daarna een controllertje hiervoor kopen?
        Je moet niet enkel denken aan deze investering, maar ook een beetje waar je heen wil met heel de zaak. Mss komen er binnekort nog 8 parren bij? Mss een dmx stroboscoop erbij? of 2 ? En dan ga je eens een laser bij huren?

        Veel succes ermee

        Always look on the bright side of light!!

        Comment

        • voederbietel
          • Feb 2005
          • 197

          #5
          ey ik heb nu een behringer erbij en bij nader inzien hou ik de scanmaster erbij, ik moet vanaf weer een musical ermee doen maar werkt goed,

          iemand nog een idee voor een t4 (dmx of een dmx-dimmerpack met harting naar de t4)?
          het gaat om een drive-in opstelling (nog) geen producties waar de t4 hoog in de truss hangt! maar op wind-up en truss erop
          Met vriendelijke groet,

          Frans Jansen

          Comment

          Working...