scanmaster 2 & overgaan op DMX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Positive
    • Jun 2005
    • 1

    scanmaster 2 & overgaan op DMX

    ik wil overgaan op DMX maar ik heb er helemaal geen verstand van kan iemand me uitleggen wat ik het beste kan doen en wat jullie vinden van scanmaster 2? die vind ik wel mooi maar is het ook wat om te gebruiken?
  • discomidway
    • May 2005
    • 140

    #2
    Is een leuk tafeltje voor het geld. Als je 2 of 4 scans hebt kun je er leuke dingen mee doen...
    Maar als je zowel je parren en je scanners op dmx wilt aansturen zou ik deze kopen: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12908 daar zit zowel een par gedeelte op als een scan gedeelte.

    Verder moet je over dmx zelf nie zo veel nadenken. Want da schiet nie op.
    Alle scanners en dimmers aan elkaar door lussen het start adres goed zetten en klaar is kees.
    Op www.matin.com bij de atomic volgens mij kun je een dip switch calculator halen.
    Is miss ff handig voor je.

    Comment

    • ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

      #3
      zoekfunctie beste positive...tiep eens in: scanmaster en als je echt een keertje tijd hebt: dmx

      of geef me een hele goede reden waarom jij specifiek alles voorgekauwd voorgeschoteld wenst te krijgen.

      Bij sterk steekhoudend argument zet ik er alvast een kratje bier op![:0]

      Comment

      • stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

        #4
        hier een heel klein beetje info over DMX:

        DMX512 is een afspraak over de verbinding tussen lichtstuurtafel, dimmers, rookmachines, scrollers enz. Dit protocol is ontstaan uit de behoefte aan standaardisatie en flexibiliteit. DMX512 is in 1986 opgesteld door United States Institute for Theatre Technology (USITT). Het heeft veel weg van het MIDI protocol dat voor muziek instrumenten wordt gebruikt.

        DMX512 houdt in: