Fr.ER error robe spot 250 xt

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • japio
    • Jan 2005
    • 8

    Fr.ER error robe spot 250 xt

    Hallo,

    Ik heb heb een probleem met een movinghead (robe spot 250 xt). De lamp doet het niet. Hij geeft 'Fr.ER' aan op het display. En elke keer als ik hem reset of opstart, dan springt hij daarna in een testrun. Ik heb ook geprobeert de lamp op de movinghead aan te zetten, maar dit werkt ook niet.
    Waar zou het door kunnen komen dat het niet werkt? Lamp kapot?

    bij voorbaat dank,
  • LND
    • Jan 2004
    • 100

    #2
    Als ik het goed op heb, betekend FrER dat de lamp werd uitgeschakeld door een intern relais omdat de lamp oververhit was.

    Als je deze fout blijft krijgen, zal de temperatuursensor waarschijnlijk verkeerde waarden doorgeven, of helemaal geen waarden doorgeven. Wat ook een oorzaak kan zijn is dat het relais dat ervoor zorgt dat de lamp wordt uitgeschakeld bij oververhitting defect is.

    Als je het niet opgelost krijgt, neem je best contact op met de distribiteur of met Robe zelf.

    Technische dienst van Robe : technical@robe.cz

    Groet,

    Leander

    Comment

    • Adverbo
      • Feb 2004
      • 60

      #3
      Boodschap is "Ft.er".
      Zoals LND vermeldde gaat het hier over een "overheating" van de movinghead. De temperatuursensor geeft dit boodschap aan wanneer de interne temperatuur boven de 45°C springt. Resultaat is dat de movinghead zich "uitschakelt" om verdere beschadiging te vermijden. Als de temperatuur terug onder een behoorlijk niveau komt dan zal het boodschap "Heat" vermelden waardoor de lamp momenteel niet meer aangaat. Nu indien blijkt dat de movinghead het niet meer doet na behoorlijk tijd na uitschakeling (probeer volledig uit een half uurtje), wil dit zeggen dat de temperatuur sensor misschien vervangt moet of zoals LND zei, het relais. Beter de movinghead terugbrengen woor herstelling. Dit probleem is inderdaad bekend bij deze movinghead maar met de nieuwe AT is het probleem opgelost door een betere verkoeling van de "kop".

      Comment

      • alliedlaser
        • May 2009
        • 3

        #4
        Precies andersom

        Goedendag,

        Ik heb hier een robe spot 250xt staan die de error fr.er ook weergeeft op het display.

        Echter doet de lamp bij deze het het wel, en gaat meteen aan bij het aanzetten van de head. Deze functie staat echter wel uit in het menu.

        Ook is de head niet met het dmx off commando uit te schakelen.

        Wil dit zeggen dat het relais dan ook kapot is, maar precies andersom als bij de fout van de topic starter?\

        Welk relais is dit precies?

        Comment

        • lichtpuntje
          • Sep 2003
          • 79

          #5
          Ik had het probleem ook een tijdje geleden en heb de spot toen opgestuurd naar Controllux in Hoofddorp... Daar weten ze er wel raad mee...

          Groet,
          Thomas
          dus...

          Comment

          Working...