dmx besturings probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zabazz
    • Feb 2004
    • 83

    dmx besturings probleem

    Ik heb hier de Velleman usb-dmx controller en daarop zit mijn K1000 laser van big dipper aangesloten. De laser heeft 7 kanalen.
    Nu is het met Freestyler en DMX Player het geval dat de laser wel lijkt te reageren op dmx signalen maar niet op de juiste manier.
    Nu heb ik na uren prutsen gemerkt dat op de pc kanaal 1 en 2 samen de informatie leveren voor kanaal 1 van de laser, deze waarden moet ik dus gelijk zetten wil de laser zich "normaal" gedragen. Kanaal 3 op de pc is dan kanaal 2 van de laser geworden. Ok, nu kan ik dus de geprogrammeerde figuren maken, maar nu zijn de rest van de kanalen, laser kanalen 3 t/m 7 dus, onmogelijk te gebruiken, het lijkt wel iets te doen maar het is niet duidelijk wat en iig niet wat de kanalen horen te doen.
    Nu vroeg ik me dus af of iemand weet waar dit aan kan liggen, dmx in de laser verkeerd geprogrammeerd, software op pc niet goed, velleman controller niet goed? En natuurlijk wat er aan te doen is.
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

    #2
    kan je de laser niet gewoon een ander startadres geven?

    Comment

    • zabazz
      • Feb 2004
      • 83

      #3
      nee al geprobeert, maakt niet uit welk startadres, blijft hetzelfde probleem.

      Comment

      • zabazz
        • Feb 2004
        • 83

        #4
        Heb nu de laser via een scanmaster 1 aangesloten gehad en daar deed ie het prima op, geen problemen met kanalen etc. Scan mee naar huis genomen en aangesloten op de usb dmx controller en die werkt wel, maar de laser dus nog steeds niet. Iemand nog een idee wat er dan kan zijn?

        Comment

        • johanspijker
          • Jan 2003
          • 32

          #5
          Al eens pin 2 en 3 van je dmx omgedraaid ?

          Comment

          • zabazz
            • Feb 2004
            • 83

            #6
            al geprobeerd ja en het feit dat de scan het wel doet met dezelfde kabel als de laser en die scan doet het ook weer prima op de scanmaster en daar doet de laser het ook. Denk dat het met de software te maken heeft. Misschien dat freestyler en DMX Lightplayer de laser als scan willen behandelen en dat daar iets mis gaat?? Al zou je verwachten dat die ook gewoon normaal dmx signaal geven.

            Comment

            • Poelmans
              • Feb 2004
              • 806

              #7
              Normaal gezien heeft elk fixture-type een personality file...

              Daarin staat onderandere welke kanalen pan/tilt zijn, kleur, gobo, etc, zodat je met de interface van freestyler makkelijk de fixtures kan bedienen... Kijk eens of de personality van jouw laser klopt?

              Comment

              • zabazz
                • Feb 2004
                • 83

                #8
                ik heb met fixture creator al allerlei variaties geprobeert te maken, maar geen van allen werkt.

                Comment

                • zabazz
                  • Feb 2004
                  • 83

                  #9
                  Heb ergens gelezen dat het te maken kan hebben met de snelheid waarmee de controller de dmx signalen uitzend, misschien is dat te snel voor de laser om bij te houden.
                  Heeft ieman een idee of die snelheid omlaag te krijgen is met de Velleman usb dmx interface?

                  Comment

                  • LJ Chris
                    • Jul 2002
                    • 477

                    #10
                    Probeer eens 7 PAR spotten te patchen, en dan uitzoeken wat er misgaat..

                    Greetz
                    Morgen is de drukste dag van je leven!

                    Comment

                    • zabazz
                      • Feb 2004
                      • 83

                      #11
                      ik heb wat parren in freestyler gemaakt, maar de laser reageert er precies hetzelfde op.

                      Comment

                      Working...