Nieuwe scanner kopen: Dynamo of andere?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • digitaloverdrive7
    • May 2005
    • 37

    Nieuwe scanner kopen: Dynamo of andere?

    Hoi,

    Ik wil een goedkope en leuke scanner kopen.
    Mijn voorkeur gaat in 1e instantie uit naar de JB Systems Dynamo scanner. Ik zie dat de prijzen hiervoor uiteenlopen van 130 naar 180 euro. Ik probeer hem via internet voor rond de 130 euro te kopen
    Ik heb nog geen negatieve recenties over deze scanner gelezen dat scheelt. Ik wil hem graag gebruiken om me kamer een releatief kleine ruimte dus. Ik ga hem bedieen met Freestyler via de DMX-LTP interface van de elektuur dit moet namelijk werken las ik. Mijn vraag is. Heeft Dynamo een behoorlijke lichtopbrengste met zijn 100W lamp? Verder hoelang gaat deze lamp ongeveer mee hoeveel branduren denken jullie? Zal ik snel uit zijn gespeeld met dit scannertje om mee te beginnen? Kan ik voor weinig geld meer misschien een betere scanner kopen. Dan bedoel ik dat ik tot E175 wil gaan. Ik las ook iets over de Winner 2 voor rond de 180 euro maar ik kan hem alleen maar vinden voor 220 euro of meer. Heeft iemand nog iedeeen, suggesties of tips waar ik op moet letten. Is het verstandig deze scanner zomaar te kopen via internet ook al heb ik hem nog nooit zien draaien alleen maar via deze site:


    Groeten Bert.


  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

    #2
    HQ-Power Space-250. Apart gobo (14) en kleurenwiel (14), Dimmer, 6 dmx-kanalen, 250W elc-lampje. Doen wat ze moeten doen, kosten niets en al anderhalf jaar in de verhuur zonder problemen. Je zou ze moeten kunnen kopen voor ca 170 euro

    Comment

    • Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

      #3
      Dynamo kost 111,07 The Winner II kost 184,65

      Als ik moest kiezen voor HQ of JB kies ik JB omdat ze een hele goede service hebben en Velleman niet .......

      Dynamo heeft veel licht voor het 100W lampje net zoals de Winner II.

      Dynamo is sneller met strobe als de winner.

      Dynamo is op zich leuk maar weinig keus van Gobo en kleuren kombinatie ( Vaste kleur en gobo ) winner is een prima scan en heeft aparte gobo en kleurenwiel )

      Comment

      • maarten_dever
        • Jun 2002
        • 150

        #4
        dat nieuw martin scannertje kost ook belachelijk weinig. appart kleur en gobo wiel, zeer snelle bewegingen en komt echt veeeeel licht uit voor een 150w lampje. (en is super handig in onderhoud)

        Comment

        • digitaloverdrive7
          • May 2005
          • 37

          #5
          citaat:Geplaatst door maarten_dever

          dat nieuw martin scannertje kost ook belachelijk weinig. appart kleur en gobo wiel, zeer snelle bewegingen en komt echt veeeeel licht uit voor een 150w lampje. (en is super handig in onderhoud)
          Hoi, weet je ook een type van deze martin en prijs?

          Comment

          • lefke
            • Apr 2005
            • 39

            #6
            de Martin Mania SCX-500 staat bij onze (belgische) verdeler te koop voor 329 eurootjes (incl BTW)
            And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

            Comment

            • Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

              #7
              zo goedkoop is ie dus niet .......

              voor dat geld heb je 2 winners ......

              Zo goed is Martin tegenwoordig ook niet hoor tis alleen de naam die dj series worden nu ook in china gemaakt door dezelfde fabrieken als JB HQ en andere budget merken ...............

              Bij MArtin betaal je meer de naam als de kwaliteit maar dat is mijn mening en het woordje service kennen ze ook niet !

              Comment

              • lefke
                • Apr 2005
                • 39

                #8
                citaat:Geplaatst door mephisto

                zo goedkoop is ie dus niet .......

                voor dat geld heb je 2 winners ......
                Voor dat geld heb je inderdaad misschien wel 2 winners maar of die dan kwalitatief evengoed zijn? jammer genoeg kan ik daar ni over oordelen aangezien ik, tot mijn grote spijt, de Mania's nog steeds aan het werk heb gezien.
                Maar veel van de keuze hangt natuurlijk dikwijls af van het budget


                citaat:Geplaatst door mephisto

                Bij MArtin betaal je meer de naam als de kwaliteit maar dat is mijn mening en het woordje service kennen ze ook niet !
                Persoonlijk hebben wij met onze discobar niet te klagen van de service van Martin
                Als we met een probleempje zitten met een Martin toestel, effe de verkoper bellen en die helpt ons zo snel mogelijk uit de nood
                And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

                Comment

                • digitaloverdrive7
                  • May 2005
                  • 37

                  #9
                  Hmm ik denk dat ik me keus dan wel heb gemaakt. Ik doe dan gewoon de Dynamo van JB Systems. Dat lijkt me een lekker goedkoop en toch leuk scannertje om mee te beginnen/experimenteren Weet iemand trouwens nog hoe de stroboscoop functie van deze scanner werkt? Aangezien er geen ingebouwde shutter inzit.

                  Comment

                  • DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

                    #10
                    Als je slim bent neem je toch The Winner scan.
                    Het verchil in prijs is zo miniem, het verschil in plezier wat je er van hebt is waarschijnlijk des te groter.
                    We're ready to party, are you?

                    Comment

                    • digitaloverdrive7
                      • May 2005
                      • 37

                      #11
                      Ja klopt maar weet jij deze scanner voor een prijs rond de 175 euro? Ik ken hem alleen maar duurder vinden

                      Comment

                      • DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

                        #12
                        Ten eerste: zitten we hier op het forum van een bedraf dat licht en geluid verkoopt, als ik dus al een plek zou weten zou ik dat absoluut niet hier melden! Dat heeft te maken met een stukje fatsoen.
                        Ten tweede: die paar euro meer kun je vast wel voor elkaar krijgen en dan heb je wel het beste apparaat in het lagere prijssegment.
                        We're ready to party, are you?

                        Comment

                        • Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

                          #13
                          mail mij maar .... weet een adres waar ze goedkoop zijn.

                          Dynamo kost 111,07 The Winner II kost 184,65

                          Natuurlijk is het hier geen site om te verkopen maar we kunnen elkaar wel helpen zoeken om zo voordelig mogelijk aan spullen te komen.

                          Er worden ook geen namen genoemd van wie of waar moeten ze mij maar mailen .......

                          TO LEFKE :

                          Service van je verkooppunt is anders dan Martin zelf ! Het duurt lang voor reparatie's en vaak geen onderdelen en altijd een verhaal dat om de garantie gaat in jouw nadeel ........

                          Comment

                          • digitaloverdrive7
                            • May 2005
                            • 37

                            #14
                            Dankjewel,
                            Ik heb je inmiddels reeds gemaild via dit Forum.

                            Comment

                            • Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

                              #15
                              heb ook al naar je gereageerd .....

                              Comment

                              Working...