Sirius48 en dmx adressering exchanger

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wil
    • May 2001
    • 17

    Sirius48 en dmx adressering exchanger

    Ik zet deze topic maar vast in de newbie-hoek, voor ik uitgelachen word.
    Ik heb een Zero88 Sirius48 met analoog en DMX uit. Totnogtoe alles gewoon analoog aangestuurd. Maar dan toch ook maar eens over op DMX.
    Ik heb een multi-exchanger gekocht van German Light Products, ziet er hetzelfde uit als Botex, Showtech en de rest. Chinees dus, en wie genoeg bestelt en betaalt krijgt zijn naam erop.
    Als ik de tafel via de DMX aansluit zie ik een ledje flikkeren ten teken dat het signaal loopt. Hoe verder? Graag duidelijk stapsgewijs advies hoe ik de de multi-exchanger wijsmaak dat, als ik schuif 1 op de tafel beweeg, dat dan kanaal 1 op de dimmer moet reageren.
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

    #2
    heb je de dmx kanaal al ingesteld?? zo nee check je dipswich en zet nummer 1 naar benenden dan zal (waarschijnlijk ) kanaal 1 gaan branden (jah of je hebt je kanalen anders zitten)
    de groeten SCF

    Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

    Comment

    • wil
      • May 2001
      • 17

      #3
      Waar zit die dip swich? Ik heb alleen een menu op die exchanger waar ik geen wijs uit wordt. http://www.glp.de/de/Steuerungen/dmx_72_se.html

      Comment

      • soundcheckfrits
        • Jan 2005
        • 455

        #4
        aaah ut is een digitale adresering uhm heb je ook een handleiding daarvan RTFM
        misschien kom je daar een heel stuk mee verder

        de groeten SCF

        Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Goed kans dat de tafel EN de analoge EN de DMX kanalen uitstuurt, zijn verschillende modellen van deze tafel met DMX uitgang in omloop.

          Tafel juist patchen lijkt mij een goed begin.

          ps. onderwerp gemoved naar lichtforum, je hoeft je niet te schamen voor je vraag, tis gewoon soms niet gemakkelijk [:0]
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • LuxProDeo
            • Feb 2003
            • 245

            #6
            Heb ook wel eens zo'n blauw gevaarte (DeMux van Showtec / Botex / GLP) geïnstalleerd om een installatie aan te sturen die voorheen analoog door een Sirius werd aangestuurd, over een 25 polige sub-d connector.

            Weet daar nog van dat de pin bezetting van de analoge uitgang van die Sirius verschilde van die van de Multi Exchanger. Met andere woorden: de Sirius stuurde het 0-10V signaal voor bijvoorbeeld kanaal 1 over een andere pin dan de Exchanger.

            Check even met handleidingen en/of multimeter of de pinbezetting overeen komt- het zou kunnen dat in jouw geval hetzelfde aan de hand is. Als de pinbezetting niet overeen komt dien je dus de connector die naar je dimmers gaat om te solderen.

            Verder moet de Exchanger zo geadresseerd zijn dat hij vanaf DMX kanaal 1 uitstuurt en de Sirius idem dito (ging via de Super User mode als ik het wel heb). Ook moet de Exchanger goed zijn ingesteld m.b.t. het aantal volt van het stuursignaal, en de polariteit hiervan.

            Groet,
            LuxProDeo

            Comment

            • wil
              • May 2001
              • 17

              #7
              En óf je gelijk hebt, inderdaad verschilt de subd pinbezetting van de twee apparaten. De Sirius is nu goed gepatched. Schuif 1 is dmx 1 enzoverder, de multi exchanger geeft, op de andere pinbezetting en gemeten met de multimeter, inderdaad nu 0-10 volt af.
              Dank voor de reacties allemaal, en met name Luxprodeo voor de juiste oplossing.

              Comment

              Working...