hardpatch of niet....

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

    hardpatch of niet....

    Beste medeforummers,
    ik ben bezig met het ontwerpen van een 12 kanaals dimpack.
    Met andere woorden 2 x LD6230 in een caseje, 12x shucko uit, 2x Hartin16p uit.
    Nu vraag ik me af of jullie hardpatch aanraden of niet... ik zou anders niet weten hoe ik mijn hartings zou moeten aansluiten,
    ik wil graag de volle 12 kanalen benutten, hoe doe ik dit het best?
    Hardpatchen?


    Groetjes,
    Dries
    [CENTER] [/CENTER]
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

    #2
    Tja,

    je zou wel van die leuke patchvelden erin kunnen bouwen, maar eerlijk gezegd vond ik een jaar geleden die stap veel te duur.
    Daarnaast heb ik de mogelijkheid om op de tafel een softpatch te doen...

    Dus bij mij is nu alle gehardpatched en dat bevalt me prima. Ik gebruik de 1-2 norm en heb op 13-14 en 15-16 een ongedimde 220 staan zodat je ook wat extra;s kan aansluiten in de truss op 7 en 8
    Wel staat er een 16 amp automaat tussen

    (zie http://www.station13.nl/img/traveller050415/06.jpg

    Op het onderste rack zitten 6 harting 16 aansluiting....
    Dus heb je 12 16 amp automaten....

    Bovenste dimmer heeft nog geen vaste spanning op 7 en 8... ik had de automaten niet op tijd binnen. Wel heeft die kist een PSU en heb ik dus altijd 6 groepen 220

    succes met het bedenken en kiezen....
    cheers,

    DeeJ

    zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

    Comment

    • driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

      #3
      ik heb even zitten berekenen, en het komt 300€ duurder uit, om met een patchveld te doen.
      Zou dit het waard zijn?
      Wat me wel opvalt is dat de patchkabels de grootste kost zijn
      PS: nog een vraagje: zou je 2xLD6230 kunnen koelen met 1 output fan van 80x80 en bovenaan een venti-panel?
      EDIT:
      Even visio gebruikt:
      [CENTER] [/CENTER]

      Comment

      • tomv
        • Jun 2003
        • 331

        #4
        Ik zou zelfs opteren om het zonder hartingaansluitingen te doen.
        Waar ik werk hebben we gewoon spinnen voor op de multi's. (break-in)
        Gewoon op iedere vertrekkende multi spin opzetten, patchen en klaar.

        Werkt heel gemakkelijk.
        En als er dan misschien eens een dimmerkanaal kapot is, kan je heel snel omsteken, op de tafel softpatch doen en je bent weer vertrokken he.
        Tom

        Comment

        • ronny
          • Dec 2002
          • 2139

          #5
          precies, een spin gebruiken is ook heel handig. je hebt dezelfde mogelijkheden als met hardpatch en het is goedkoper. Wel zijn de racks bij ons evenzeer nog uitgerust met harting...

          mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

          Comment

          • Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

            #6
            Hoe moet ik me dat voorstellen mannen?? multi met aan de ene kant harting naar je break-out en aan de andere kant gewoon stekkers gemonteerd??

            op alle dimmerkanalen een schuko en dan prikken wat je hebben wil?

            of moet ik dat anders zien??
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

            Comment

            • Daan Hoffmans
              • Aug 2000
              • 1225

              #7
              Ik zou in dat geval die Break-in wel gewoon los houden. Dus Harting 16 met direct daaruit 8 losse snoertjes van ongeveer een halve meter ofzo.

              Maargoed, das een budgetaire keuze, wij hebben onze racks nu als volgt (12CH dimmers):
              63A in
              32A uit (afgezekerd)
              Schucko uit (afgezekerd 16A)
              4 harting10 uit
              2 harting16 uit
              6 schucko uit (patchbaar)
              ieder dimmerkanaal is dubbel uitgevoerd, en op het patchveld zitten nog eens 3 16A afgezekerde vaste aansluitingen.

              Kost een paar knaken extra, maar we hebben er absoluut geen spijt van!
              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

              Comment

              • ronny
                • Dec 2002
                • 2139

                #8
                gewoon een 16polige harting met daaraan 8 keer een half meter kabel en een shuko stekker ja. Op het dimmerrack de uitgangen naar harting en shuko gebracht, dus ieder kanaal zo.

                En dan idd gewoon inprikken wat je nodig hebt.

                mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

                Comment

                • luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

                  Ik zou in dat geval die Break-in wel gewoon los houden. Dus Harting 16 met direct daaruit 8 losse snoertjes van ongeveer een halve meter ofzo.

                  Maargoed, das een budgetaire keuze, wij hebben onze racks nu als volgt (12CH dimmers):
                  63A in
                  32A uit (afgezekerd)
                  Schucko uit (afgezekerd 16A)
                  4 harting10 uit
                  2 harting16 uit
                  6 schucko uit (patchbaar)
                  ieder dimmerkanaal is dubbel uitgevoerd, en op het patchveld zitten nog eens 3 16A afgezekerde vaste aansluitingen.

                  Kost een paar knaken extra, maar we hebben er absoluut geen spijt van!
                  heb je dat ergens op een schematje staan? heb wat te weinig geslapen vrees ik

                  Comment

                  • driesmees
                    • Apr 2003
                    • 1076

                    #10
                    Die patch met shucko's heb ik al, maar ik vind werken met spinnen echt niet handig, ik doe het nu maar wil er liever vanaf.
                    Ikzelf heb ook gepland om gewoon 2x32A binnen te laten komen,
                    dat is makkelijker, anders moet ik alles nog beginnen afzekeren...
                    PS: hoe doen jullie dat eigenlijk, zekeringen in een blindpanel rammen, zij daar klemmmen voor of zo?
                    [CENTER] [/CENTER]

                    Comment

                    • tomv
                      • Jun 2003
                      • 331

                      #11
                      Zoals ronny al zei, break-in is apart gegeven.
                      Leggen gewoon de multi tot aan dimmers en dan op iedere multi spin erop,prikken en voila.

                      En kanaal 7 en 8 kan je eenvoudig op vaste spanning zetten he.
                      Tom

                      Comment

                      Working...