Martin 218 probleem opgelost

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lightjockey_richie
    • Sep 2004
    • 119

    Martin 218 probleem opgelost

    Hey collega's. Ik wou jullie nog even wat hints geven over het afwijken van 218.
    Wij gebruiken in de verhuur ook martin 218 scans aangestuurd met Lightjockey.
    Het volgende probleem was nou:

    Afwijken, afwijken en AFWIJKEN!!
    Niet terug gaan naar 0-posities, kleurenwielen die scheef voor de lens staan. etc etc

    Bleek: in LJ kun je de dmx-frequentie instellen. Deze staat standaard op 25hz. Maar 1 van onze snuggere LJ's had deze op 40 HZ gezet waardoor de DMX-Interface-converter (DMX-to-MartinProtocol) er niks meer van snapte.
    Bij 218's werkt hij het beste op 15 HZ, maar dan beginnen sommige mac's weer te zeuren, dus vandaar maar 20/25 hz aangenomen.

    Probleem opgelost.

    Mocht je dus in je tafel ook je DMX-HZ kunnen veranderen als je 218 gebruikt...try it... en natuurlijk de Lightjockeymannen.

    Groetjes afdeling werkplaats: Knutsel en prutselteam PGT
    We Love Crown With GAE
  • rieuwert
    • Jul 2002
    • 211

    #2
    Werkt deze optie ook op de USB-uitvoering van lightjockey?

    Naar mijn weten werkt dit alleen op de PCI- of ISA versie.
    We hebben hetzelfde probleem hier met wat andere fixtures.
    Lekker belangrijk.

    Comment

    • Lightjockey_richie
      • Sep 2004
      • 119

      #3
      citaat:Geplaatst door rieuwert

      Werkt deze optie ook op de USB-uitvoering van lightjockey?

      Naar mijn weten werkt dit alleen op de PCI- of ISA versie.
      We hebben hetzelfde probleem hier met wat andere fixtures.
      Geen idee...wij gebruiken idd de PCI-uitvoering.

      Maar moet je even kijken.

      Groetjes
      We Love Crown With GAE

      Comment

      • Dave
        • Jan 2001
        • 757

        #4
        Yep, alleen op de PCI en de ISA uitvoering van de kaarten kan de refresh-rate aangepast worden.
        U x I = Boem.

        Comment

        • lefke
          • Apr 2005
          • 39

          #5
          dus dit zou niet mogelijk zijn voor USB?
          wel knap lastig, al meer dan eens voor gehad dat we een leuk programmaatje schrijven met 2 scans op de spiegelbol en tijdens de fuif zelf gaan die scans dan effe doodleuk op de muur schijnen
          iemand info van martin zelf? wij hebben onze vertegenwoordiger al meer dan eens aangesproken betreffende dit probleem maar nog nooit een antwoord gekregen
          And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

          Comment

          • lichtpuntje
            • Sep 2003
            • 79

            #6
            Die 218's zijn leuk hoor.... voor een kinderdixo!! Ben die scannertjes een beetje beu... Nu ik em op 15 Hz heb gezet kan ik dus nix anders aansturen...
            Lastig, want gister stond ik in een tent met een stuk of wat mac 250+'ers... Dan is niets vervelender dan dat je moet kiezen waar je mee gaat spelen.
            Toch maar voor de 218's gekozen... scheelt een hoop kabeltrekwerk....
            dus...

            Comment

            Working...