ADB Warp

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomv
    • Jun 2003
    • 331

    ADB Warp

    Heeft er al iemand ervaringen met deze profiel?

    Op m'n stageplaats hebben we er nu 1 op proef.
    En niemand is echt overtuigd van z'n kwaliteiten.
    Ze worden heel heet vanachter, en dat is nu juist de kant waar iedereen langsdoor moet met z'n handen en armen om 'm te richten.

    Het is een voorruitgang tov andere profielen omdat de pompen binnen handbereik liggen.

    Maar heeft iemand deze profiel al in gebruik en wat zijn de ervaringen ermee?
    Tom
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

    #2
    Warpjes hangen o.a. in Schouwburg Eindhoven. Fantastische dingen voor speciaaltjes icm. gobo's. Voor gebruik vanaf zijbrug, als crosslight en in ballettorens zitten de knoppen van de ringen net niet lekker. Optisch zeker een goed spotje!

    Nog leuker: de ADB Warp/M Ik heb 'm pas uitgebreid mogen testen en het ziet er erg goed uit....
    Lid van het Front tegen zijlicht

    Comment

    • zjeten
      • Mar 2003
      • 331

      #3
      We heb er over gehad met de adb verkoper op frankfurt over de warp.
      Hij wist me te vertellen dat al de warmte energie achteraan blijft door de reflector en dat ze vooraan zoveel mogelijk rendement van de lamp wilden hebben en dat de lamp vooraan niet meer warm werd.
      ok,ik ben geen geleerde in lichtfisica dus vind ik het wat moeilijk om te verwoorden!!
      Maar je moet toch niet meer achteraan zijn,alles word ingesteld door de ringen en er zijn 2 kunstof handvaten voorzien zie ik op de folder.Natuurlijk wel oppassen dat je niet tegen de koelvinnen zit.
      hij wist me ook te vertellen bij de moving warps( zal andere naam hebben) dat er in de voet al plaats gemaakt is voor een dimmer maar nu nog gewoon de lamp gevoed word door de dimkast naast het theather bijvoorbeeld .die dimmer in de voet van de "movingprofiel" is toekomtstmuziek.
      mvg
      jeffrey
      sorry als het wat moeilijk verwoord is

      Comment

      • Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

        #4
        In de Warp (en veel andere profielen) wordt een dichrotische reflector gebruikt, die licht reflecteert maar warmte energie doorlaat. De ETC Source 4 revolution heeft wel een ingebouwde sinusdimmer.
        Lid van het Front tegen zijlicht

        Comment

        • tomv
          • Jun 2003
          • 331

          #5
          @ zjeten

          Ik kom die achterkant toch echt iedere keer tegen als ik ze in de zaalbrug aan het richten ben.
          Ik heb ze zelf voor het eerst gezien in parijs (ciel).

          Zullen ze komende weken eens uitvoerig testen.

          Ik hoop dat er nog meer mensen zijn met reacties?
          Tom

          Comment

          • zjeten
            • Mar 2003
            • 331

            #6
            Je wil zeggen dat je iedere keer tegen de achterkant stoot?
            welja,sorry,ik heb geen gebruikerservaring,we hebben het alleen over had in frankfurt over die spot met adb zelf.
            kvind wel een hele verbetering bij de vorige versie. als ik kijk naar die profiels in school van adb.vind ze nogal lomp,zeker die messen om die precies te steken.
            mvg
            jeffrey

            Comment

            • LuxProDeo
              • Feb 2003
              • 245

              #7
              Kwam er laatst een aantal tegen in een theater (vlakke vloer).

              Paar ervaringen van de techniekers aldaar: optisch in orde, maar nogal zwaar (was in een theater waar al het licht "los licht" is en telkens met de genie naar zijn plek gebracht wordt) en er waren al een paar blauwe knopjes van de messen los geraakt waarna je in het geval van een Warp helemaal niet meer op een eenvoudige manier bij het mes kunt. Ook gaven al die ringen nogal eens verwarring over welk-mes-zit-nu-precies-waar etc.

              Het lijkt me wel een fijne spot om zelf mee te hebben voor een reisvoorstelling voor bijvoorbeeld speciaaltjes met gobo's zoals par-av ook aangeeft.

              LuxProDeo

              Comment

              • R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

                #8
                mijn manco is dat je ze bijna niet kunt afsteunen op hun achterkant zonder eerst een paar lampen te laten springen. voor in theater niet bijster interresant, maar als je in een fabrieksloods wat lampen afhangt aan oude verwarmingsbuis en een muur wordt het toch verdomde lastig...

                verder trouwens geniale spot als je het mij vraagt, vind hem erg prettig in de omgang

                Comment

                • ssbsn
                  • Feb 2009
                  • 1

                  #9
                  èèn probleem eens je er veel met werkt is de rest moeilijk te richten.een zeer goede spot eens je er mee vertrouwt bent.als je een gewone profiel enige laat branden voor te richten is die ook heet.

                  Comment

                  Working...