Showtec D-Pack 6 chasefunctie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

    Showtec D-Pack 6 chasefunctie

    Heeft iemand ervaring met de ingebouwde chasefunctie van dit dimpack?

    Ik streef er altijd naar de apparatuur zo multifunctioneel mogelijk op te bouwen dus zou ik deze voor kleine en voor grotere feesten willen gebruiken. (kleinere= 1 16A fase met 8 parretjes)

    Wanneer je zoiets op een klein feestje neerzet met 8 parren eraan hebben de meeste mensen geen behoefte aan een grote dmx tafel. Is deze functie goed bruikbaar en gemakkelijk te bedienen of kun je toch beter een klein DMX tafeltje zorgen voor deze toepassing?

    Voor de rest was ik nog aan het twijfelen tussen deze dimmer en die van Behringer. De Behringer heeft echter deze ingebouwde chase modus niet voor zover ik kan zien. Is het dus de moeite om voor deze chase functie speciaal de showtec te nemen?
    MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

    #2
    Niemand ervaring hiermee ?
    MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

    Comment

    • nico
      • Feb 2003
      • 29

      #3
      Toch wel.

      Die chasefunctie zit onder het menu dmx fail. Dus wanneer de dimmer geen dmx ontvangt (of zoals jij hem wil gebruiken en geen dmx geeft) gaat bij inschakelen van de dimmer (of wegvallen van dmx) een chase lopen.
      Deze chase kun je kiezen uit 12 voorgeprogrammeerde chases. Zelf één aanmaken is niet mogelijk. Ook de speed van de chase kun je instellen.
      Wil je nu een andere chase selecteren of de speed veranderen moet je door het hele menu van de dimmer.
      Het zijn trouwens stuk voor stuk "6 kanaals chases" als je begrijpt wat ik bedoel. Dus daar krijg je met 2 fourbarren ook geen mooi resultaat mee.

      Conclusie ; fijne dimmer voor het geld maar niet echt bruikbaar voor stand alone.


      Comment

      • Pulse
        • Oct 2001
        • 666

        #4
        Bedankt Nico voor de uitleg.
        Zoals ik kan lezen is deze functie eigenlijk enkel bedoeld als een noodoplossing ingeval van een dmx failure en is het toch aangewezen om een klein dmx tafeltje eraan te hangen voor zoiets.
        Dan is het voor mij niet de moeite om daarvoor speciaal de showtec te nemen.
        MVG,
        Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

        Comment

        Working...