Touchscreen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martijns
    • Feb 2005
    • 120

    Touchscreen

    Hallo,

    Ik wil een Touchscreen aanschaffen voor HOG PC en Chamsys. Alleen ben ik over een aantal aspecten nog niet helemaal uit, en kan ik misschien beter jullie hulp even gebruiken.

    Ik heb nu een 15" touchscreen te leen van een vriend, hierop draai ik nu HOG PC. Het probleem is dat deze niet volledig de 2 HOG schermen weer kan geven over de breedte[V]. Is hier iemand die dit wel voor elkaar heeft om de twee HOG screens op een 15" scherm over volledige breedte te draaien??[?]

    Vraag 2 is, edit door mod: verwijderd onder verwijzing naar de forum spelregels!

    Alvast bedankt voor jullie reactie,

    Martijn
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #2
    Ik heb mijn touchscreen via marktplaats gekocht ver onder de 600 euro. Kan je helaas geen tips geven over jou toepassing maar bij mij werkt het prima om digitale equalizers (gewoon de faders met je vinger bedienen) of opnamesoftware aan te sturen op de laptop. Alles op volledige resolutie van het scherm. Je hebt hem geleend nu zeg jij, heb je de monitordrivers wel geinstalleerd?

    Comment

    • martijns
      • Feb 2005
      • 120

      #3
      ja alles is geinstalleerd en werkt 100% alleen de HOG PC schermen hebben een vast formaat naar mijn idee, en misschien is dit via een instelling te weizigen?[?]

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Nope is niet te wijzigen... Binnenkort komt de Hog3 software, waar je net als in de console, na het unlocken van je screen een formaat kan sizen. Het beste touchscreen voor jouw toepassing is een ELO. Deze worden voorzover ik weet ook aangeraden door FPS. Maar waarom zou je HogPC aan een touchscreen willen ? Ga je serieus een show draaien op dat systeem ??? Koop dan gewoon een Hog500 of een aantal PC-boards... De pallets e.d. lukt nog wel, maar je playback via enkel de software...; ik zou het niet doen...


        greetz AJB
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • martijns
          • Feb 2005
          • 120

          #5
          oh gaaf!! wanneer komt de HOG3PC?? en ik heb nu een ELO touchscreen te leen en werkt erg goed naar mijn zin!! super snel en stabiel! Weet je waar ik deze in Nederland zou kunnen kopen of waar ik prijsinfo kan vinden?

          Het klinkt heel stom, maar het is voor thuisgebruik[:I] ik heb ook WYG perform en in combo met de HOG software wil ik een beetje leren om met de HOG te werken en hem van binnen en van buiten compleet leren kennen. En hierbij vind ik een touchscreen erg handig en de investering waard.

          Met de tijd zit ik er ook aan te denken om een LCD projector/Beamer aan te schaffen, voor Wyg. Het is hard sparen voor mij maar ik vind het het geld wel waard.

          Comment

          • axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

            #6
            Hoi Martijn,

            Ik heb zelf een hogPC systeem met 2 playbackwings, 1 programmer en 2 widgets. Dit draait op een PC-systeem met 3 touchscreens van 3M.
            In principe is iedere touchscreen compatibel met hogPC, aangezien touchscreensoft in principe een mouse-emulator programma is.
            Elk touchscreen dat windows ondersteunt, is meteen ook compatibel met HogPC.

            Wat je 'probleem' betreft ivm met je windows...
            Je dient enkel de juiste schermresolutie te kiezen voor je windows.
            Dit kan je selecteren in het config menu van de hog, net zoals voor de externe schermen op de 'echte' desk.

            Indien je nog vragen hebt... mijn contactgegevens vindt je in mijn profiel.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

            Comment

            • martijns
              • Feb 2005
              • 120

              #7
              Super! bedankt! ga gelijk eens kijken. Weet iemand nog wanneer de HOG 3 software uitkomt? ik heb me opgegeven voor het testen, dus ben benieuwd.

              Comment

              • axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

                #8
                citaat:Geplaatst door martijns

                Super! bedankt! ga gelijk eens kijken. Weet iemand nog wanneer de HOG 3 software uitkomt? ik heb me opgegeven voor het testen, dus ben benieuwd.
                Discussies hierover zijn te volgen op 'the lightnetwork'.
                Het zal - volgens de laatste berichten - specifiek als offline-editor verkocht worden. Oude widgets dienen een upgrade te krijgen waardoor ze compatibel worden met de nieuwe hog3PC-software.
                Nog volgens die laatste berichten vanuit FPS/HES zijn deze hardware-updates te betalen... Een erg jammerlijke beslissing volgens velen, incl mijzelf.

                Deze widgets zijn nl uitgerust met het hog3-logo, waardoor iedereen de indruk HAD dat ze ook compatibel zijn met de te verwachten hog3PC-soft. Dit blijkt dus uiteindelijk van niet...
                We wachten af...



                Launchdatum is er nog steeds niet, beta wordt nu met de hog iPC mee geleverd.

                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                Comment

                • martijns
                  • Feb 2005
                  • 120

                  #9
                  oh dat is idd niet echt netjes van FP!! maarja zal wel weer een oplossing voor komen. ik wacht met smart op die HOG3PC laat maar komen!

                  Iemand toevallig al screenshots??

                  Comment

                  • martijns
                    • Feb 2005
                    • 120

                    #10
                    Voor de mensen die eventueel nog intresse hebben, heb ik net een heel gaaf bedrijf gevonden die allerlei soorten touchscreens verkoopt:



                    Je kan hier ook inbouw touchscreens kopen voor je huidige monitor dat is voor mij echt DE oplossing voor ook heel weinig geld. voor een 300 euro kan je al klaar zijn!

                    Comment

                    Working...