WildWest sfeer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

    WildWest sfeer

    Voor een komend toneelstuk moet ik het podium in een wilde-westen sfeertje zetten. Dit houd vanzelfspreken in een hoop oranje & geel, en iets van 206 met 135 als frontje. Zo'n beetje het hele stuk speelt zich in die sferen af, af en toe eens een saloon ofzo...
    Ik ben bang dat het een beetje saai gaat worden op den duur, dus zoek wat leuke variatie om hier en daar eens te gebruiken. Iemand nog leuke ideeen qua effectjes / gobo's / etc?
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

    #2
    Maar weinig reacties en ik heb er ondertussen ook nog niet echt veel ideeen bij... niemand?

    Comment

    • niesten
      • Aug 2004
      • 115

      #3
      De saloon zou ik vrij 'rood' belichten (maar daar was je zelf waarschijnlijk ook al opgekomen).
      Ook zou je, bij een 'dreigende' scene bij kunnen lichten met groen. Voor de eventuele 'avond' scenes zou de de bovenkant van het decor met paars kunnen belichten.
      Ga eens naar de musical 'Crazy for you' kijken. Die speelt voor het grootste gedeelte in het Wilde Westen. Daar kun je evt. nog verdere ideeën opdoen. (Komen bovenstaande ideeën ook vandaan...).

      Groeten en success,

      Roger
      Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

      Comment

      • Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

        #4
        Daar heb ik toevallig kaarten voor, maar ik geloof dat mijn voorstelling tegen die tijd al geweest is Bedankt voor de tip!

        Dat groen zie ik nog niet helemaal zitten, maar voila; proberen kan geen kwaad.

        Comment

        • gaffer
          • Nov 2004
          • 118

          #5
          Het eerste wat mij te binnen schiet is 156.
          Als je dat als front gebruikt krijg je al meteen zo'n lekkere stoffige whiskey kroeg sfeer.

          Succes,greetz Gaffer.

          Comment

          • Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

            #6
            Dat is chocolade toch? Zal er morgen mn waaier eens bijpakken, dat zou best eens een goed idee kunnen zijn inderdaad. Iemand nog een cactus-gobo over? :P

            Opzich ook wel een leuke vraag: ik wilde horizon gebruiken in een L195 als lekker fel daglicht, dan bijvoorbeeld 156 als front en zij/tegen in een oranje kleur (rust bijvoorbeeld), welke kleur is dan handig om zo'n gobo mee te projecteren? groen lijkt me weg te vallen tegen het blauwe van de horizon, en elke andere kleur krijg je zo'n rare cactus. Toch jammer dat je nog geen schaduw kunt projecteren, tijd voor een L000 ofzo

            Comment

            • ricardoke
              • Oct 2004
              • 136

              #7
              Ik moet woensdag (13-4) als het goed is werken bij Crazy for You in het Chasse Theater, ik zal wat fotos maken, dan laat ik het wel horen. [8D]

              Comment

              • Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

                #8
                Ik kom kijken in het Chasse, maar dat is begin mei als ik me niet vergis.

                Comment

                • gaffer
                  • Nov 2004
                  • 118

                  #9
                  156 is inderdaad chocolade.
                  Maar voor het horizon zou ik geen 195 voor daglicht nemen.
                  Mensen associeren een volledig 195 horizon vaak meer met nacht dan met daglicht.
                  Als het kan zou ik dan de 195 combineren met 201 zodat je dan een echte daglicht kleur krijgt.
                  En die oranje zij lijkt me ook wel ok,misschien als het kan ook combineren met wat licht geel ofzo,ik denk aan 158 met een lichte geel/zand kleur,weet zo niet echt een nummer te verzinnen maar aangezien je toch al je waaier ging pakken kun je daar dan ook wel even naar kijken.

                  Succes Groeten Gaffer.

                  Comment

                  • Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

                    #10
                    Crazy For You was zeker een aanrader zeg, mooi stuk! Ook qua belichting (Reinier Tweebeeke) echt om je vingers bij af te likken. Helaas wel niet in de stijl die ik zocht, maar toch weer wat leuke ideetjes opgedaan voor volgende projecten.

                    Ik heb het tot nu toe gehouden op een frontje 147/156 aangevuld met 206 waar nodig, tegen een 134 met 104 en vanaf de zijkant 158. Waren kleuren die ik mooi kon hergebruiken in andere scene's. De saloon ben ik nog niet helemaal uit, maar dat zal vast ook wel lukken.

                    Foto's volgen!

                    Comment

                    Working...