Chamsys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valeer
    • Dec 2004
    • 5

    Chamsys

    Ik maakte vandaag kort kennis met de Chamsys lichtstuurtafel. Ik weet dat de naam al enkele malen is gevallen in dit forum, maar ben nu wel benieuwd naar de specifieke mening van gebruikers.

    Op het eerste gezicht beschikt de Chamsys over enkele typische pluspunten van Avo (snel tijden toekennen aan fading preset focussen), GrandMA (oa. backup stroom) & Hog (zowat alles). Dit, samen met de prijs, maken het verhaal bijna te mooi om waar te zijn.

    Wat ik graag zou vernemen:
    -specifieke pluspunten, minpunten?
    -zijn er al wat tafels in gebruik? (ben vooral benieuwd naar België)
    -is het product een duurzame & mooie toekomst beschoren?

  • jo vaes
    • Jul 2002
    • 221

    #2
    Wat ik persoonlijk heel fijn vind, is dat je de snelheden van effecten/bewegingen van een groep fixtures aan een schuif kunt toewijzen, net zoals bij de Case. Dit zit er nog maar pas in omdat de LJ's van de Famous (nieuwe belgische club in torhout) dit gevraagd hebben... een week later zat het in de nieuwe software release. Volgens mij gaat deze tafel vriend en vijand nog verbazen. Eindelijk eens ontwikkelaars die naar iedereen luisteren, ook naar 'de kleine man'.
    Vooral de harde schijf is ook fijn, een groot voordeel is dat je ook met dmx in kunt werken. Je kan er een gewone dmx tafel aanhangen en deze dan als wing gebruiken. Dit werkt natuurlijk lang niet zo handig als een 'echte' wing maar in geval van nood kan dit zeer handig zijn. Allé, dit hebben ze mij toch wijsgemaakt bij AVL .
    Nog een voordeel is dat men geen show moet herproggen als men andere washen heeft, maar dat de tafel alles aanpast. maar dit hebben anderen tafels natuurlijk ook al.

    Greetz Jo
    Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

    Comment

    • Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

      #3
      Heeft dit apparaatje een maker / website / specslijstje? Ik heb er nog nooit van gehoord moet ik zeggen, buiten die ene verwijzing op het forum dan.

      Comment

      • lucken
        • Sep 2002
        • 342

        #4
        Meer info op: http://www.avl.be/chamsys.htm

        Hartelijke groeten,

        Luc

        Comment

        • johan L.
          • May 2001
          • 384

          #5
          In nederland is meer info te vinden op http://www.magicq.nl
          Net deed ie het nog.

          Comment

          Working...