DMX op eurostekker

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    DMX op eurostekker

    Ik moest nogal lachen bij het lezen van deze advertentie:

    ik biedt hier een grote zware 2000 watt rookmachine aan.
    met een tank inhoud van wel 5 liter voorkom je dat je teweinig vloeistof hebt . ook zit er een controller bij geleferd . de aansluiting is daar van een euro stekker dus je kan er ook een dimmer op zetten en dan is ie DMX.

    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Waarschijnlijk gaat ie rookmacine nu weg, omdat ie idd 1x geprobeerd heeft dat ding op een dimmerkring te hangen en m zo dus heeft opgeblazen. [xx(]

    Op zich bestaan er rookmachines met euro, maar dan alleen de bijgeleverde afstandsbediending gebruiken!

    En deze grapjas zegt niet dat er DMX over de eurostekker kan, maar je kan met de DMX een dimmer aansturen en die eurostekker hang je dus aan de dimmer. Volgens de verkoper, that is...

    Comment

    • daantje
      • Aug 2004
      • 265

      #3
      je hebt ook van die rookmachines die je met een eurostekker kan aansturen zoals jurjen net al zij maar er DMX van maken[:s] echt vet vaag.
      volgens mij kan de antari f-80 met zo'n euro stekker bediend worden. corrigeer als het fout is
      grtz daniël
      can you feel the light [:)]

      Comment

      • LuxProDeo
        • Feb 2003
        • 245

        #4
        De remote aansluiting op een Antari f-80Z lijkt inderdaad als twee druppels water op een reguliere eurostekker, maar dat is het niet. Het is een volledige rechthoek met afgeronde hoeken, en mist de 2 schuine inkepingen van de euro connector die wij allemaal gebruiken voor de stroomtoevoer naar computers, mixers, etc. etc. etc.

        Als iemand de officiële benaming van deze connector kent ben ik trouwens wel benieuwd wat heb wel eens geprobeerd om er een male-female setje van te kopen om een verlenging voor de afstandbediening te maken, maar de electronicazaak waar ik toen geweest ben had en kende hem niet (toen niet verder gezocht vanwege geen tijd).

        LuxProDeo

        Comment

        • daantje
          • Aug 2004
          • 265

          #5
          ja wat ik weet dat iemand gewoon een meter voor het eind van de kabel heeft doorgesneden het zelfde soort kabel gekocht en 10 meter verlengt.
          ik zie dat bedrijf zondag a.s. en ik zal ze het ff vragen hoe ze dat precies hebben gedaan. of iemand hier van het forum moet weten.
          grtz daniël
          can you feel the light [:)]

          Comment

          • LuxProDeo
            • Feb 2003
            • 245

            #6
            citaat:Geplaatst door daantje

            ja wat ik weet dat iemand gewoon een meter voor het eind van de kabel heeft doorgesneden het zelfde soort kabel gekocht en 10 meter verlengt.
            ik zie dat bedrijf zondag a.s. en ik zal ze het ff vragen hoe ze dat precies hebben gedaan. of iemand hier van het forum moet weten.
            grtz daniël
            De kabel zelf is een reguliere 3-aderige kabel zoals je die ook voor 220V gebruikt, dus je kunt altijd een stuk kabel tussen de remote en de stekker zetten wanneer je de kabel doorknipt.

            Wat je echter wilt vermijden is dat iemand een extra lijn van 220 V op de remote poort zet, dus eigenlijk moet je in dat geval een connector gebruiken waar in de regel geen spanning mee wordt aangevoerd, hoogstwaarschijnlijk ook de reden waarom er voor zo'n ongebruikelijke euro variant is gekozen. Want bijvoorbeeld het doorknippen en verlengen met een tussenstuk met shucko connectoren zou dit wel mogelijk maken, wat eigenlijk natuurlijk gewoon fout is, en tamelijk riskant als het ding in handen komt van mensen die deze verlenging niet snappen.

            LuxProDeo



            Comment

            • test12
              • Jan 2003
              • 901

              #7
              O.a. de Minifog van AMDJ maakt ook gebruik van een euro stekker voor de afstands bediening.
              Op de rookunit is een femele geplaatst (spanning gevend) en aan de afstands bediening zit de male, de schakelaar zit tussen de pennen die normaal de nul en fase voeren.
              PS. De afstand besturing schakeld alleen het pompje en met wat creatief geknutsel moet het best mogelijk zijn deze wat meer of minder te laten doen.[8D]
              De afstands bediening kan ook simpel als manualfuseblower gebruikt worden (direct via eurosnoer in de voeding stoppen en knopje drukken).

              gr Herman
              ________________________
              Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

              Comment

              Working...