Dmx lijn??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frodolight-Visuals
    • Mar 2005
    • 8

    Dmx lijn??

    er zitten wat kromme voltjes in mn dmxlijn en dat geeft een terugkoppeling over mn speakers,heb ze al op 1 seconde delay gezet.
    maar nu gaast mn dbx management stotteren,en de avolight vind het ook al niet prettig,

    is hier iets aan te doen ?

    Groetjes Frodolight visuals
    Flv
  • CaFo
    • Mar 2004
    • 34

    #2
    citaat:Geplaatst door Frodolight-Visuals

    er zitten wat kromme voltjes in mn dmxlijn en dat geeft een terugkoppeling over mn speakers,heb ze al op 1 seconde delay gezet.
    maar nu gaast mn dbx management stotteren,en de avolight vind het ook al niet prettig,

    is hier iets aan te doen ?

    Groetjes Frodolight visuals
    kromme voltjes[?]
    Al eens een DMX booster ervoor gehangen?
    Hoe lang is jouw DMX lijn?
    Zijn al jouw kabels goed.
    Ik zie niet in hoe je DMX lijn impact kan hebben op jouw speakers???
    Meer info over jouw setup en aansluitingen aub.

    Comment

    • G-LiTe
      • Apr 2004
      • 196

      #3
      een dmx-error die terugkoppeling geeft over je speakers???

      Dit is in mijn 14-jarig bestaan in deze sector de eerste keer dat ik dat hoor.
      Wat is dan je set-up en meer bepaald, waar komt je dmx-lijn in contact met je audio-signaal.
      Stuur je je dmx over je FOH-audio-multi?? Zoja, dan zit daar waarschijnlijk al het euvel, want veel audio multi's maken gebruik van een gemeenschappelijke nul, dus ook je dmx gaat daar over.

      En die kromme voltjes in je dmx kunnen zwel eens 'aardlussen' zijn, een probleem dat zo nu en dan wel eens kan opduiken. Oorzaak is een spanningsverschil op de nul tussen bron en ontvanger. Kortom een spanningsverschil op de 'ground' van je tafel en van je lampen of dimmerpacks. Oplossing: ALTIJD je tafelspanning van dezelfde bron als je dimmerpacks of MH's halen.

      G-LiTe
      Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

      Comment

      • johan L.
        • May 2001
        • 384

        #4
        Volgende week vrijdag komt er een nieuwe splitter/booster/stageblock uit met een speciaal filter voor deze storingen.

        Voor meer informatie even de webshops in de gaten houden of even op de musik messe kijken.
        Net deed ie het nog.

        Comment

        • Frodolight-Visuals
          • Mar 2005
          • 8

          #5
          nou ik ben alles langsgelopen kwa aansluiting met audio en licht en een andere dmx kabel werkte niet.
          maar ik heb vandaag en terminator gekocht en ja hoor beter.

          in iedergeval iedereen bedankt ik kan echt leren van jullie hulp

          Groetjes Frodolight visuals
          Flv

          Comment

          Working...