Galabal en diner uitlichten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

    Galabal en diner uitlichten

    Beste forummers,
    ik moet in juni een retoricabal uitlichten.
    Het budget daarvoor ligt rond de 300€ maar kan
    indien nodig nog een klein beetje verhoogd worden...

    Het zit zo,
    ALles begint met een diner,
    nu vraag ik me af hoe ik die hele boel uitlicht,
    ik moet dus licht hebben voor tijdens het eten, maar ook voor de fuif erna.

    Ik had zelf al 8 meter truss gekozen, en met daaraan 6 scans (THe WInner II) en 4 fourbar's van 500W (of 1kW als het nodig is)
    en ook nog een strobe.

    Hoe denken jullie dat ik het beste dat eten uitlicht?
    Eventueele mooie kleuren?


    Groetjes,
    Dries
    [CENTER] [/CENTER]
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

    #2
    Dat eten: Ik denk dat je dat het best kunt uitlichten met een normaal kleurtje 152, misschien 153 (ik d8 dat dat net wat donkerder is) En dan zou ik iets van kleine bouwlampjes pakken en die aan een balk of truss boven het eten hangen. Blijft het eten ook nog warm
    Licht is altijd zwaar.

    Comment

    • driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

      #3
      Dus geen speciale kleurtjes of zo?
      Gewoon wit licht
      en dan voor de fuif begint, kleurtjes steken (liefst ) en herrichten?
      En zo'n galabal, dat is eigenlijk vergelijkbaar met een fuif? of zijn daar ook nog zo'n
      weetjes bij?
      [CENTER] [/CENTER]

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Let op ! Bij het uitlichten van een diner, moet je rekening houden met het kleureffect op het voedsel ! Groen vlees ziet er bijvoorbeeld niet smakelijk uit !

        Beste advies dat ik kan geven; paar leuke gezellige kroonluchters...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

          #5
          Ik had er al aan gedacht om niet al te felle kleuren te gebruiken, maar ik vond hier en daar een beetje oranje of zoiets niet verkeerd...
          Het zal dus gewoon alle parren wit zijn en ze op de plafond richten, zo zit je ook niet in de ogen...
          Daar dan af en toe wat L105 tussen of wat GOLD of zo...

          Edit:
          die L152/L153 ziet er ook niet slecht uit...
          [CENTER] [/CENTER]

          Comment

          • ronny
            • Dec 2002
            • 2139

            #6
            euh een galabal is helemaal niet hetzelfde als een fuif. wat zeer belangrijk is bij zoiets, is sfeer. dat kan je creeëren met licht en liefst indirect dan. kies er bijvoorbeeld voor om parren op een witte doek,zuil,muur te laten schijnen. steek hier dan een warm kleurtje in en je hebt meteen een hoop gezelligheid. veel scans hebben is leuk, maar dan wel alleen maar tijdens het iets minder rustige gedeelte van de avond...

            meestal heb je ookwel een aantal personen die een woordje willen zeggen. houd hier rekening mee en vraag waar die persoon komt te staan. Die plek kan je dan weer uitlichten. dat kan ook al met een simpele par hoor.

            verder is afwerking enorm belangrijk bij zoiets. stel dat je met je lichttafel aan de andere kant van de zaal zit. je moet je dmx lijntje trekken. doe dit dan niet midden door de zaal en dan wat gaffa erover. dat staat gewoon slordig. ga dan volledig rondom zodat niemand er last van heeft.( wij zijn zelfs al eens langs buiten moeten gaan)

            Neem de dag zelf zeker je tijd ervoor en doe het niet snel snel. Zeker als je veel deco verlichting gaat plaatsen. de afwerking van kabels en dergelijke kost enorm veel tijd. Denk er ook aan dat dikwijls de tafels en stoelen al staan. die worden ook gedekt en dat personeel stelt het zeker niet op prijs als jouw spullen in de weg staan...

            probeer mss eens wat meer info van je opdrachtgever te verkrijgen wat die er nu precies van verwacht... dan kan jij jezelf ook beter voorbereiden. Tenslotte moet jij je klanten tevreden stellen...

            mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

            Comment

            • driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

              #7
              Ok,
              ik ga eerst en vooral mailen naar de opdrachtgever,
              daarna zullen we wel zien en ik zal nog wel eens posten...

              Al zeker bedankt!!!

              Dries
              [CENTER] [/CENTER]

              Comment

              • stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

                #8
                zoals ronny al heeft uitgelegd is het belangrijk om veel aandagt te geven aan de afwerking, zorg ook dat er genoeg licht is voor tijdens het eten. ook is de decoratie van groot belang, floorspots met mooie kleurtjes of een kort stukje truss op de grond met een gekleurde tl lamp in is ook wel mooi, gekleurde stopts die naar de muur schijnen,..
                maar zorg erwel voor dat de licht decoratie in 1 bepaalde kleurencombo blijft, dus maak er geen circus tent van []
                wat wij veel doen is de bedrijfskleur van de opdrachtgever gebruiken.
                exit night into LIGHT

                Comment

                • jo vaes
                  • Jul 2002
                  • 221

                  #9
                  Bedoel je daar in Kelchterhoef Ronny? Toen we daar met de geluidsmulti en alles door het raam naar buiten moesten? Best wel lachen eigenlijk
                  Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

                  Comment

                  • -
                    • Mar 2005
                    • 2

                    #10
                    ..om ook een idee toe te voegen is het misschien wel leuk een par in de truss te stoppen voor het 'spook' effect...
                    en verder voor de eetgelegenheid een aantal Fourbar Racks (even aantal) op te hangen met om-en-om open/wit & L147
                    en een aantal fresnels om als een soort spook voor het hele dak met kleurtje 180 erin...

                    Maar de invulling is natuurlijk geheel aan jou of de opdrachtgever
                    http://www.seelite.dk

                    Comment

                    • driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

                      #11
                      Die 147 heb ik ook net ontdekt, mooi kleurtje.
                      Willen jullie wel in het ook houden dat het budget voor licht alleen slechts 250 à 300 euro is. Daar kan je niet al te veel voor zetten, het moet ook nog voor de 'fuif' erna dienen hé.
                      Dus ik zou zelf vooral parren zetten...
                      [CENTER] [/CENTER]

                      Comment

                      • stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

                        #12
                        voor dit bedrag voor enkel licht kan ik toch al wel iets moois opzetten inc. inteligent
                        exit night into LIGHT

                        Comment

                        • ronny
                          • Dec 2002
                          • 2139

                          #13
                          citaat:Geplaatst door jo vaes

                          Bedoel je daar in Kelchterhoef Ronny? Toen we daar met de geluidsmulti en alles door het raam naar buiten moesten? Best wel lachen eigenlijk
                          yup dat bedoel ik en dat was idd lachen
                          citaat:Willen jullie wel in het ook houden dat het budget voor licht alleen slechts 250 à 300 euro is.
                          daar kan je anders wel al een heel mooi feestje mee inkleden. Steek het zeker niet teveel in effectaparatuur. een paar effectjes voor tijdens de dansuurtjes is ok, maar er zijn ook een heel deel mensen die gewoon rustig blijven zitten en willen praten. Zet daarom ook zeker de muziek niet te hard en laat je decoverlichting aan, misschien wat gedimd dan.

                          tijdens de dansuurtjes: wat fourbars met een progje, hier en daar een effectje en echt meer moet dat niet zijn hoor.

                          mvg
                          ronny
                          niet zagen, gewoon doen!

                          Comment

                          • elmer
                            • Jul 2003
                            • 139

                            #14
                            idd niet te gekke dingen doen, misschien kan je zoals AJB zegt wat kroonluchters hangen, en daarnaast veel parren, wat vloerspotjes langs de muren in een "gezellige" kleur, bijvoorbeeld wat witte doeken hangen met daaronder een lampje, hou het in elk geval vooral rustig!

                            Comment

                            • driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

                              #15
                              ik heb net van de organisatie te horen gekregen dat het gaat om
                              1: eerst een diner voor alle zesdejaars (het is retoricabal hé)
                              2: na het eten komt er een fuif, waarop ook vreemd volk komt.

                              Ik neem dus aan dat de tafels geruimd worden en er plaats gemaakt wordt voor het dansen..

                              edit:
                              wat heb ik momenteel staan:
                              6 fourbars van 1kW
                              1 martin Atomic (voor tijdens het eten hé)
                              1 dimpack 12 x 2,3kW
                              1 dimpack 6x 2,3kW
                              4 The Winner II scans
                              1 JEM Magnum pro (vanuit de keuken, als het eten wordt opgebracht [)])
                              5 Prolyte truss 2m 30x30 V
                              2 ALP lift
                              1 SM1612
                              1 LC2412
                              1 Martin Detonator


                              Dit kost me ongeveer 300€
                              Maar dit was allemaal berekend met geschatte prijzen, moet eens een offerte aanvragen...


                              Dries
                              [CENTER] [/CENTER]

                              Comment

                              Working...