Hoe een flexibele lichtshow proggen?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DeAl
    • Dec 2003
    • 114

    Hoe een flexibele lichtshow proggen?

    Beste LJ's,

    Wat is nu de beste manier om een lichtshow te proggen die je live interactief kan maken met de muziek/sfeer?
    Maken jullie aparte pan/tilt sequences(chases), color/gobo seq's en nog eens aparte shutter seq's die je dan samen draait, onafhankelijk van elkaar? En maak je die dan nog eens afzonderlijk voor alle fixture groepen (een MH heeft normaal gezien langere pan/tilt tijden dan een scan)?
    Of stoppen jullie alle functies van een fixture (pan/tilt, color, gobo, shutter, etc...) in dezelfde sequence, waarna je gebruik maakt van "override" buttons om bvb. de kleur live te wijzigen?
    Of nog andere manieren?
    Graag jullie ervaringen!
    The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²
  • LichtNichtje
    • Nov 2004
    • 220

    #2
    Ik vind het belangrijk om snel aan iedere parameter te kunnen.
    Dus probeer ik zoveel mogelijk binnen handbereik te zetten.

    Ik neem meestal apart de kleuren, gobo's bewegingen enzo.. Zo kun je verschillende kleuren, gobo's, ... met elkaar combineren...

    Comment

    • SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

      #3
      meestal elke que zijn eigen ding (dus kleurwisselinge, gobowisselingem movements appart.... in het live segment programmeer ik dan zo, dat ik ten alle tijden kan ingrijpen en aanpassen en ook meteen kan wegschrijven
      cheers,

      DeeJ

      zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

      Comment

      • William
        • Oct 2002
        • 233

        #4
        wat ik op een pearl vaak doe. is bewegingen en dimmers van intell, en parchases onder de roller. en onder de presets de kleuren, gobo's, shutter, goborot etc etc te proggen.
        V*L...........punt

        Comment

        • axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

          #5
          al verschillende topics over te vinden

          Zoektip : indeling van lichttafels

          Slotje door modje
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

          Comment

          Working...