dj-mingle bedienen via aansluiting switchpack

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j.le.conte
    • Feb 2005
    • 25

    dj-mingle bedienen via aansluiting switchpack

    Ik heb nou mijn lichteffecten aangesloten op een switchpack en die doorverbonden naar mijn DJ-Mingle. nu is mijn vraag hoe moet ik de switchpack instellen om de lichten te kunnen bedienen door de dj-mingle.
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    wat is een dj-mingle? is dat een dmx sturing ofzo?? wat voor switchpack heb je? dus type enzo
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • Joost van Ens
      • Jan 2001
      • 628

      #3
      Normaal gesproken, door je switchpack in te stellen op kanaal 9. Maar ook elk ander adres is mogelijk omdat je de mingle software matig kan patchen. even iets meer uitleg geven wat je nog meer op die mingle hebt zitten dus, en wat voor switchpack.

      gr

      Comment

      • j.le.conte
        • Feb 2005
        • 25

        #4
        mijn dj-mingle (lichtcomputer) heeft 1-8 dmx kanalen en 9-16 switch kanalen (aan/uit) nu zit er achter in die dj-mingle maar 1 aansluiting (dmx) Nu deed ik dus van mijn switchpack een dmx kabel naar die dmx aansluiting in mijn dj-mingle. Maar hij reageerd nergens op. Maar ik durf niet verder uit te proberen want ik heb nu al 1 lamp naar de mollen gebracht.

        Comment

        • Fritz
          • Oct 2001
          • 621

          #5
          Wanneer je aan je mingle een dmx-kabeltje legt naar je switchpack en je laat die beginnen op channel 9, dan is het toch goed? Wanneer je kanaal 9 van je mingle omhoog zet, reageert je switchpack... lijkt mij tenminste

          Comment

          • j.le.conte
            • Feb 2005
            • 25

            #6
            ok ik zal het nog eens proberen

            Is het trouwen mogelijk op ook andere apparaten op een switchpack aan te sluiten i.p.v. licht effecten. Bv. dat je er neonbuizen op aansluit (die je normaal gewoon rechtstreeks in het stopcontact stopt?)

            Comment

            • FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

              #7
              Als het een switchpack is en geen dimmer dan kun je elk apparaat wat je wil dermee aan en uitzetten dus ook neonbuizen
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

              Comment

              • j.le.conte
                • Feb 2005
                • 25

                #8
                over dat eerste probleem. Ik heb wat uitgevonden maar ben er nog niet.

                Als ik de switchpack op programma A001 zet, waarneer ik dan schuifje 1 openzet gaan alle 4 de lichten op de switchpack branden. Als ik hem op programma A002 zet dan gaan alle 4 de lichten branden waarneer ik schuifje 2 openzet. Dit gaat door tot ergens in programma waar je kan instellen 1ch, 2ch of 4ch en volgens mensen moet ik daar wezen maar er gebeurd niks er staat ook niet dat die een dmx signal ontvangt.

                Dus de conclusie is dat alleen programma A werkt maar dat dan bij het schuifje alle 4 de lampen op de switchpack gaan branden.

                Comment

                • Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

                  #9
                  Dan is er in mijn ogen iets mis met je switch-pack.

                  Als die 4 kanalen heeft zou er normaal gesproken 4 kanalen moeten zijn om deze te bedienen.

                  Wat ik begrijp is dat je instelling op een kanaal betekent dat alle 4 dezelfde adress hebben ( volgens mij moet je elk kanmaal apart kunnen adresseren )

                  Of een start adress geven ( bv 1 ) dan weet je pack dat je kanaal 1 t/m 4 beschikbaar heb.

                  Zou ook kunnen dat je pack maar 1 kanaal heeft.

                  Dus 4 uitgangen op 1 kanaal

                  Comment

                  • Joopknoop
                    • Dec 2004
                    • 78

                    #10
                    Hee,

                    Ik ken het switchpack en je zit in de goede richting. In dat menu moet je inderdaad 4ch kiezen. Zo kan je de 4 groepen besturen met 4 kanalen. Met het switchpack is niks mis. Logisch dat als je het switchpack instelt op kanaal 1 je trekt schuif 1 open (en in het switchpack staan de instellingen dat alle groepen één kanaal zijn) dan gaan ze allemaal tegelijk aan. Als je beweert dat hij geen dmx signaal krijgt klopt dat niet. Want je kon kanaal 1 al bedienen met schuif 1.

                    -Wat moet je doen: Druk de mode knop voor 5 seconden in. Zet de kanalen op 4ch. Druk weer op mode. (hij staat nu op de 4 kanalen mode)

                    -Vervolgens druk je op mode en zet je het dmx adres op 009. Druk weer op mode om dit te bevestigen.

                    -check op de tafel of alles klopt.

                    succes

                    Comment

                    • Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

                      #11
                      Ja, zoals joop het zegt klopt het volgens mij ook.

                      je hebt zeker een switchpack van Botex??

                      Als je het dan doet zoals Joop zegt: komt alles goed [:P]
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                      Comment

                      • ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

                        #12
                        Het hele sneue aan dit verhaal is, is dat het ook in de handleiding beschreven staat.
                        Nou is die handleiding alwel 1 hele pagina A4....Dan kunnen wij natuurlijk onmogelijk verwachten dat de vraagsteller de moeite neemt om deze hele pagina te lezen!
                        Tevens staat op de botex en showtec switchpacks in een tabelletje uitgelegd welke instellingen er mogelijk zijn.

                        Als je hier al mee vastloopt...sterkte met je lichtshow.
                        owja, de dj mingle heeft 8 faders, kanaal 9 t/m 16 zijn je switch buttons.

                        Programma 30 en hoger in je dj mingle zitten voorgeprogrammeerd, de andere progjes kan je zelf vullen..
                        Staat wederom uiterst eenvoudig omschreven in de manual (ook de dj mingle heeft er eentje)
                        gaat helemaal lukken, als je eerst even de moeite neemt om te RTFM-en

                        Comment

                        • ricardoke
                          • Oct 2004
                          • 136

                          #13
                          Als het om een showtec gaat is het inderdaad in te stellen op hoeveel kanalen die aangstuurd wil worden
                          1: dan gaat alles te gelijk aan
                          2: dan is kanaal het eerste kanaal de 1e en de 2e en het 2e kanaal de 3e en de 4e
                          4: Dan zijn gewoon alle kanalen apart aan te sturen

                          Dit valt in te stellen op de switchpack zelf

                          Comment

                          • djdeluxe
                            • Aug 2003
                            • 22

                            #14
                            Bij dit onderwerp kan ik oprecht zeggen: Read The Fucking Manual, zowel van je Dj-Mingle als van je switchpack.
                            Ik heb ermee gewerkt en het werkte in 1 keer. Als je het engels niet bergijpt moet je even bellen naar Highlite international, die kunnen je een nederlandse handleiding leveren.

                            En er is wel iets dubbelop, als je met de DJ-mingle op je kanalen 9 t/m 16 een switchpack hangt dan zijn er 2 dingen die schakelen boven de 50 procent. De DJ-mingle stuurt namelijk je kanalen 9 t/m 18 of met 0% uit (licht-effect staat uit) of met 100% (lichteffect aan). Je switchpack schakelt automatisch je kanaal aan als de DMX-waarde van desbetreffend kanaal boven de 50% komt. Het was dus ook beter geweest als je of een 16 kanaals tafels had gekocht en daar je switchpack had aangehangen of aan de DJ-mingle gewoon een dimmerpack had gehangen. Zo kan je nog eens dingen uitwisselen.

                            Succes
                            waar een wil is ben ik weg

                            Comment

                            Working...