msd lamp

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

    msd lamp

    hallo
    ik zal me ff voordtellen ik ben Frans van sunlight-entertainment uit apeldoorn en ik had een vraag!
    wij hebben 2 scanners (pr moon)en daar zitten 250W halogeen lampen in. bij de aankoop wist ik nog niet dat je (bijna) dezelfde (alleen andere behuizing en geen dimmer) scanner had alleen dan met een msd lamp erin. nou is mijn vraag: kan je een scanner niet ombouwenvan halogeen naar msd (of kan je ze zo omwisselen?

    groetjes uit apeldoorn
    Met vriendelijke groet,

    Frans Jansen
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

    #2
    zo omwisselen kan niet want een msd heeft een hoge spanning nodig om op te starten.
    grtz, Niels

    Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

    Comment

    • test12
      • Jan 2003
      • 901

      #3
      Alles kan, maar dit is praktisch niet uitvoerbaar. Oplossing is verkopen en de msd uitvoering kopen, als je per se naar msd wil.

      gr. Herman
      ________________________
      Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

      Comment

      • Joopknoop
        • Dec 2004
        • 78

        #4
        MSD 250 watt lampje levert natuurlijk wel wat meer vermogen dan hallogeen en ook andere kleurtemperatuur. Ik denk inderdaad ook niet dat het haalbaar is om de scan om te bouwen want:
        -je hebt een elektronische of magnetische ballast nodig om de lamp te starten.
        -andere fitting voor lamp
        -dimmen kan niet bij een gastontladingslamp. Deze lampen worden gedimd door een shutter (twee schuifklepjes voor lamp)en dit zou je ook in moet bouwen. Heel veel werk en probeer het maar netjes te passen in de behuizing.

        Concluderend kan je dus beter een nieuwe scan met msd lamp kopen dan een oude om bouwen.

        Comment

        • VERVALLEN

          #5
          een MSD geeft ook veel feller wit licht tov de halogeen die geel-achtig is.
          Ook de MSD gaat zeer veel langer mee dan halogeenlampjes.

          Comment

          • voederbietel
            • Feb 2005
            • 197

            #6
            owke bedankt ik ga proberen mijn scanners te ruilen of 2 erbij kopen
            groetjes uit apeldoorn
            Met vriendelijke groet,

            Frans Jansen

            Comment

            • stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

              #7
              let er ook op dat sommige lampen warmer worden als anderen en dat niet altijd je scan er is op voorzien om een hogere temperatuur aan te kunnen.
              exit night into LIGHT

              Comment

              Working...