5-Star-Systems movingheads

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmp
    • Aug 2003
    • 79

    5-Star-Systems movingheads

    Is er hier nog iemand die 5-star-system movingheads in gebruik heeft ?
    wat is jouw ervaring hiermee ?

    Wijzelf gebruiken sinds een half jaar enkele spica 250 M.
    Bij de verkoop werd ons beloofd dat dit de "opvolger" van movitec was en het ging om een verbeterde versie van de movitecs SL 250.
    Van de movitecs waren we altijd al heel tevreden dus 5star leek ons wel ok.

    Na 1 maand na aankoop hadden we er al 3 stuk (stappenmotors)
    (fabrieksfout , ze zouden dit probleem wel allemaal hebben gehad volgens verkoper ?)

    Nu na 3 maanden nog altijd geen nieuwe gehad ...!
    We hebben wel vervang/demotoestellen gehad.
    waarvan :
    - eentje vreet lampjes
    - eentje kan geen TILT beweging meer maken als em 3-4 uur aanstaat
    - sommigen doen soms heel raar na het opstarten (fel trillen enzo) na terug uit/aan te zetten doen ze het dan wel ...

    zijn dit problemen die alleen wij hebben ?
    zijn dit algemene problemen die "spoedig" opgelost zullen worden ?
    is 5-star een rommel merk dat best niemand zich kan aanschaffen ?
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

    #2
    Probleem is dat 5star ondertussen series van hun spicas (of upgrades) heeft uitgebracht, en jij hebt een van de eerste 2 (en waarschijnlijk dan nog de eerste serie) die nog vol "kinderfouten" staat.
    De laatste nieuwe versie (die binnenkort uitkomt) zou een deftige versie zijn, gelijkwaardig aan robe/movitec maar dit is natuurlijk nog even afwachten.
    Probleem met die eerste series is ook dat deze toestellen een ramp zijn om vervangingen en herstellingen aan uit te voeren, aangezien het ganse toestel zowat gedemonteerd moet worden om ergens aan te geraken.
    Anders mail je me even voor specifieke vragen, een goede vriend van me is momenteel de nieuwe technisch ontwikkelaar van 5-star en kan je hiervan ongetwijfeld meer vertellen, ook eventueel kwestie van de beste weg om aan wisselstukken te geraken, aangezien dit meestal toch stukken zijn die je evengoed bij martin of futurelight kan halen, wegens identiek.

    Degene die mijn onderhoud doet van moving heads, raad me bij de aankoop van nieuwe toestellen 5star toch nog volledig af, en eerder in richting van robe te gaan kijken. Zowel op gebied van betrouwbaarheid als onderhoudsgemak nadien.

    Denk gewoon even afwachten op de nieuwe series....
    --- watt ever you want ---

    Comment

    • joe
      • Jan 2003
      • 446

      #3
      Ik had ze ook maar heb ze ingeruild voor robe 575AT.
      Ik was niet tevreden over de 5stars. Ze waren van de eerste reeks en het is bekend dat die niet al te best waren, ik heb wel gehoord dat de nieuwste versie een stuk beter is, maarja ze moeten het wel eerst bewijzen.

      Comment

      • maarten
        • Jan 2002
        • 268

        #4
        ik heb er ook een paar maar (nog) geen echte problemen mee gehad

        Comment

        • tmp
          • Aug 2003
          • 79

          #5
          Thx Kevin voor dit verduidelijkend antwoord !
          Van onze verkoper kon ik dergelijke antwoorden niet krijgen en na maanden wachten begin je dan toch even te twijfelen aan zo'n firma's.

          heb jij (of je kameraad) een gedacht ongeveer wanneer de vernieuwde versie hiervan uitkomt ?

          Comment

          • tmp
            • Aug 2003
            • 79

            #6
            citaat:Geplaatst door joe

            Ik had ze ook maar heb ze ingeruild voor robe 575AT.
            heb je dit bij de leverancier van 5star zelf klaargekregen deze ruil ?

            bedoel je ruil of bedoel je ruil met bijbetaling ?
            want een 250 tegen een 575 ruilen wil ik ook wel

            ik heb nog nooit met robe's gewerkt . ben je hier tevreden van ?
            vergelijkbaar met de movitecs dus zoiets ?

            Comment

            • Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

              #7
              Tuurlijk is robe vergelijkbaar met movitec. Robe-fabriek produceerde vroeger de movitecs, maar is hier na verloop van tijd (door diverse redenen) mee gestopt en heeft zichzelf vanaf toen volledig toegelegd op de verdere technische en commerciele ontwikkeling van robe.

              Naar mijn mening, en ook die van verscheidene mensen die ik ken met voldoende kennis van zaken (oa onderhoudstechniekers) is robe momenteel beste alternatief als je in categorie movitec wil verder gaan, zowel qua prijs, opbouw, kwaliteit en duurzaamheid van toestel als van service en onderhoudsgemak, en uiteraard ook voor gebruik met movitecs (vergelijkbare specificaties qua snelheden en precisies etc).
              --- watt ever you want ---

              Comment

              • joe
                • Jan 2003
                • 446

                #8
                citaat:heb je dit bij de leverancier van 5star zelf klaargekregen deze ruil ?

                bedoel je ruil of bedoel je ruil met bijbetaling ?
                want een 250 tegen een 575 ruilen wil ik ook wel

                ik heb nog nooit met robe's gewerkt . ben je hier tevreden van ?
                vergelijkbaar met de movitecs dus zoiets ?
                Met bij betaling jammer genoeg. maarja je kan het natuurlijk ook niet vergelijken een robe 575at en een spica 250m

                Comment

                • Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

                  #9
                  Net opgevangen dat 5star z'n productie stil gezet heeft. Merk zelf wordt klaarblijkelijk ook opgedoekt.
                  Om verder te gaan op bovenstaande discussie lijkt robe me dus nog steeds beste alternatief in z'n prijsklasse.
                  --- watt ever you want ---

                  Comment

                  • tmp
                    • Aug 2003
                    • 79

                    #10
                    idd ook enkele weken geleden gehoord !
                    Spijtige zaak want wij zitten er nog mee!
                    Alles verloopt goed totdat er ooit stukken aan beginnen te komen ...

                    omruilen zal nu ook wel geen sprake meer van zijn vrees ik

                    Comment

                    • Harmen
                      • Sep 2003
                      • 379

                      #11
                      moet eerlijk zeggen,

                      nooit problemen met die headjes gehad,
                      wat spica's hier regelmatig aan het draaien gehad en zelfs extreme zaaltemperaturen leverden weinig problemen op..
                      verder leuke gobo's en kleurtjes, redelijke snelheden en lichtoutput vind ik helaas wat aan de mindere kant.

                      wel wat gemod aan de base om lawaai te verminderen, en dat hebben ze alsnog wel..

                      best leuke kopjes hoor, alleen tegen at's en entour's e.d. leggen ze het idd af..

                      Comment

                      • Kevin_DM
                        • May 2003
                        • 577

                        #12
                        citaat:Geplaatst door tmp

                        idd ook enkele weken geleden gehoord !
                        Spijtige zaak want wij zitten er nog mee!
                        Alles verloopt goed totdat er ooit stukken aan beginnen te komen ...

                        omruilen zal nu ook wel geen sprake meer van zijn vrees ik
                        En heb al van een aantal herstellers/onderhoudtechs gehoord dat de stukken al niet meer verkrijgbaar zijn...
                        --- watt ever you want ---

                        Comment

                        Working...