Led lenser V2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • japio
    • Jan 2005
    • 8

    Led lenser V2

    Ik zit ero over te denken om een led lenser aan te schaffen ipv. een Maglite. Heeft er iemend ervaring met een led lenser. Zo ja, is het wat?

    Groeten,
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

    #2
    Heb er eentje, prima ding... gaat nog steeds op de originele batterijen en is lekker handzaam omdat 'ie een stuk korter is dan een Maglite (ook wat dikker). Netjes in een hoesje en riempje erbij, je hoort mij niet klagen!
    Ik weet niet of de output nu heel veel meer is dan die van een v1, maar een Maglite wordt sowieso ver achter gelaten. Je kunt alleen niet focussen, voor mij geen probleem maar dat is een kwestie van smaak. Nog meer weten?

    Comment

    • japio
      • Jan 2005
      • 8

      #3
      Waarom loopt iedereen dan met een maglite rond, als er (in mijn ogen)iets beters op de markt is?


      Groeten,

      Comment

      • tomv
        • Jun 2003
        • 331

        #4
        Persoonlijk vind ik dat er niks boven gaat aan die hoofdlampjes. Petzl enz maken die, echt handig en je handen zijn vrij om werk te doen. Werken met LED's en gebruiken dus weinig stroom en best veel licht.
        Tom

        Comment

        • kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

          #5
          citaat:Geplaatst door japio

          Waarom loopt iedereen dan met een maglite rond, als er (in mijn ogen)iets beters op de markt is?
          Dat is luiheid.
          Een maglite is bij iedere ijzerwarenboer verkrijgbaar. Led lampjes zie je uiteraard ook steeds meer, maar moet je toch iets meer je best voor doen. Verder heeft iedereen al een maglite en die dingen gaan verdomd slecht stuk. Dus zolang hij niet stuk gaat hoef ik ook geen ledlenser te kopen. Waarvan ik trouwens verwacht dat die eerder stuk gaan. Ik heb er overigens wel een Petzl Tikka hoofdlampje bijgekocht, want die hoofdlampjes zijn toch wel erg handig.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

          Comment

          • Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

            #6
            Bij mijn led lenser scheurt steeds het rubberen knopje om aan/uit te zetten. Wat wél leuk is, is dat deze apart verkrijgbaar zijn. Heb met een vijltje al eens geprobeerd om eventuele bramen uit dat gaatje te krijgen, maar het lijkt niet te helpen.
            Ook nog steeds op originele batterijen.
            Wat ook spijtig is, is dat de batterijen geen AA's zijn oid. is een speciaal formaat lr1 ofzoiets geloof ik.
            Ook het feit dat er een zakje bijzit enz is heel mooi.
            Geeft wel een pak minder licht dan zo'n petzl koplampje met 3 ledjes...
            Er is nu ook een V2 POWER blijkbaar, met zeer hoge lichtopbrengst, maar batterij gaat maar 50h mee lees ik.
            Bij de gewone V2 is dit meer dan 200h.

            Comment

            • FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

              #7
              Heej mensen ik heb een led lenser V2.. Tegek lampje. Verder heb ik ook het hoofdlampje van ledlenser.. Op dit lampje zit dezelfde waarschuwingsstikker die je ook op laserpennen tegenkomt.. Fel dingetje dus

              Al met al erg mooi spul en ik moet nog steeds meemaken dat de batterijen opgaan.
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

              Comment

              • japio
                • Jan 2005
                • 8

                #8
                Ik heb ze op deze site gevonden.
                Weet iemand de verschillen tussen die dingen ?
                Ervaringen?

                Comment

                • Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

                  #9
                  waarom een technicus een maglite heeft is, als iemand bijvoorbeeld een biertje gooit in de licht - geluids tafel, en in de een donkere, men neme dan de maglite, om de persoon in kwestie te zoeken, en dan test men hoe snel die maglite kapot kan [:P]


                  nu ff zonder dolle:
                  Het is zo'n stevige lamp bijna niet kapot te krijgen, en er komt een bak licht uit, net of het dag is, dat is wel handig met afbreken.

                  Comment

                  • Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

                    #10
                    Ik heb die rechtse voor de duidelijkheid, dat er een zwarte versie van is wist ik niet eens, maar goed; het ding is toch niet groter dan je handpalm dus opvallen zal ie eerder doen omdat er licht uitkomt

                    Er zit 1 high power LED in trouwens, ik zie onderaan die pagina dat er ook een versie is met 3 leds zoals de v1 ledlenser ook heeft.

                    Comment

                    • Apuntje
                      • Feb 2005
                      • 1

                      #11
                      Led Lenser is helemaal top, super licht opbrengt en tenminste ook wit ipv geel licht...

                      Zou niet twijfelen, koop in elk geval geen dorcy hebben we heel veel van getest maar is meuk. Hun versie met 8 leds kon niet op tegen de Led Lenser v2 met de 3 leds. Bij lange na niet. []

                      En ja we verkopen die spullen...

                      Comment

                      Working...