Tekening

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JohnHa
    • Jan 2002
    • 57

    Tekening

    Hallo,

    Wij denken er over om zelf een aantal z.g. ballet-torentjes te gaan maken.
    Wie kan ons helpen aan een ontwerpje, tekening of op zijn minst de ideale afmetingen en aansluitingen van zo'n ding?

    Bij voorbaat dank.
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

    #2
    citaat:
    Wij denken er over om zelf een aantal z.g. ballet-torentjes te gaan maken.
    Wie kan ons helpen aan een ontwerpje, tekening of op zijn minst de ideale afmetingen en aansluitingen van zo'n ding?
    Heb zelf geen ballettorrentjes dus kan je niet direct verder helpen, maar het lijkt me wijs om je vraag te stellen in het Theater Forum aangezien het theater toch het meest voorkomende gebied is waarop die dingen worden gebruikt.

    Ik zie ze vaak in de vorm van een constructie bestaande uit een aantal vierkante frames, met onderop de onderste kubus twee poten en twee wielen zodat je er mee kunt rijden als je ze iets schuin houdt. Qua formaat van de kubus past er meestal een Par64 in zonder uit te steken, een Niethammer of dergelijk formaat spot doet dit wel. Geen flauw idee welk type / merk / fabrikaat / zelfbouw model dit verder is, en er zijn natuurlijk nog talrijke andere varianten.

    Maar er is vast wel een of andere vriendelijke huistechnicus te vinden die zijn rolmaat even langs een torentje wil houden?

    LuxProDeo

    Comment

    • Jurrie
      • Nov 2002
      • 402

      #3
      Vorig jaar stonden deze dingen nog voor 'tientjes' tekoop bij een verhuurbedrijf in Rotterdam, mail eventjes voor een adres, dat heb ik hier niet bij de hand.

      Comment

      • lighthouse
        • Feb 2004
        • 25

        #4
        Ik moet nog ergens een bouw tekening hebben van een torentje dat als het niet gebruikt wordt ook nog dubbel te klappen is Belangstelling laat het dan even weten (andre@theatec.info)

        Comment

        • tuurKE
          • Jan 2005
          • 252

          #5
          hier heb je een mooi voorbeeld:


          greetz tuur
          Maar wij hebben.......
          .......chamsys!!

          Comment

          Working...