martin Mac 500 of crypton 250??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpikeJr
    • Dec 2004
    • 2

    martin Mac 500 of crypton 250??

    Hey,
    mijn vraag:
    Zitten er veel verschillen tussen de movinghead>martin>crypton 250 en de: Movinghead>Martin>Mac 500?
    Behalve dat de lamp minder krachtig is natuurlijk dan die van de Mac 500

    In de toekomst zal 1 van deze voorlopig bediend worden met de lichttafel: SGM>Studio 24+unit controller
  • Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

    #2
    Ik denk dat je de meeste verschillende het beste op de site van Martin zelf kan vinden. Bovendien is de krypton al meerdere keren onderwerp van discussie geweest. Maar misschien dat er mensen zijn die precieze verschillen, uit ervaring, weten.
    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

    Comment

    • Jugfire
      • Oct 2004
      • 91

      #3
      grootste verschil is denk ik het wattage van de lampen en dat er in de 500 een iris zit
      Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

      Comment

      • Reemski
        • Dec 2001
        • 690

        #4
        Nou....

        Zijn zat verschillen!!!!
        Grootte, snelheid, gobo's, gewicht, en toepassing.

        Comment

        • CyberNBD
          • Aug 2000
          • 1318

          #5
          Ligt er maar aan waarvoor je ze wil gaan gebruiken.
          Heb de 500 en kryptons al verschillende keren langs mekaar gehad op klus en qua lichtoutput is er amper verschil (alle 500's hebben een paar maandjes terug nieuwe lampen gekregen dus daar ligt het niet aan).
          Dus blijft alleen over:
          Krypton is sneller, zowel qua movements als qua kleuren/gobowissel, met dat laatste kan je erg mooie chase effecten maken door de snelheid.
          Mac 500 heeft een iris, en je kan er mooiere effecten mee maken voor projectie door de 2 gobowielen etc...

          Dus voor het domme knipperwerk gaat hier krypton mee, moet het wat meer dienen voor bedrijfs-iets, bandje, decor ga ik toch echt voor de 500.
          CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

          Comment

          • LJ Bert
            • Apr 2003
            • 270

            #6
            hebben zelf de krypton en waarik vroeer werkte hadde nwe de 500 en ik moet zeggen de krypton is toch veel fijner ongeveer evenveel licht. sneller. makkelijker in onderhoud. en dan ook nog eens goedkoper. als je dan toch de 2 gobowielen en de iris wilt zou ik voor de 550 gaan heb je ook nog lekker een effectenwiel erbij dit is doms ook wel lollig zeker omdat de focus van het effectenwiel anders ligt dan die van de gobos kun je hier maffe overgangen mee maken maarja die zijn dan ook al weer duurder
            hehe wat een gedoe

            Comment

            • kristof
              • Jan 2004
              • 36

              #7
              ik sluit mij volledig aan bij de mening an lj bert, ik heb dit ook al reeds ervaren want ik werk constant met mac 500 en 250 kryptons.

              Comment

              • Harmen
                • Sep 2003
                • 379

                #8
                dan zou je dus kunnen gaan voor de entour, heb je ook 2 gobo wielen etc. maar nog steeds de voordelen van de mac250 serie..

                Comment

                • LJ Gerrit
                  • Apr 2002
                  • 479

                  #9
                  Beste SpikeJr,

                  Vraag een vergelijkende demo aan bij een dealer in je regio, kan je zelf de verschillen ervaren.
                  Voor dealers in jou regio kun je me altijd een mail sturen.
                  Natuurlijk kan je ook J&H vragen voor een demo.

                  Succes.
                  ------------------------------------------------
                  Without colour, there is no perception
                  ------------------------------------------------
                  MvG

                  Gerrit Schottert
                  Controllux

                  Comment

                  • LichtNichtje
                    • Nov 2004
                    • 220

                    #10
                    afgezien van de kleine euvels, maja, hier is al menig discussie over gevoerd ( tip --> zoekfunctie )

                    Comment

                    • LJ Bert
                      • Apr 2003
                      • 270

                      #11
                      idd harman de entour is dan ook een optie. en nog eens ene extra voordeel deze heeft een lock positie nog makkelijker voor transport en onderhoud. evne miss een bijkomend vraagje wij hebben regelmatig porblemen met de prisma van de 205 krypton dat deze achter het printplaatje blijft hangen. en 2 heads die anders reageren bij dezelfde waardes nog iemand die daar last van heeft??? tot zover het off-topic gedeelte
                      hehe wat een gedoe

                      Comment

                      • kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

                        #12
                        ik ben blij dat iedereen hier zo positief is over de 250 Krypton. Maar ik bekijk dat toch anders.
                        Problemen met de dimmer en de schokkerige pan/tilt beweging zijn nog niet opgelost volgens mij en altijd dat geknoei met die losse euro snoertjes. Geef mij maar de oude vertrouwde 500, die is tenminste af. Oh ja, de krypton hangt ook aan een enkele haak, dat is ook al niet prettig.
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                        Comment

                        • Jugfire
                          • Oct 2004
                          • 91

                          #13
                          Kokkie, zijn die symptonen niet gefixed in de update van de software voor de maccen?

                          Zaten nog wel ergens problemen na de laatste update maar weet niet meer welke dat precies zijn.
                          Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

                          Comment

                          • CyberNBD
                            • Aug 2000
                            • 1318

                            #14
                            Toch ff reageren op kokkie:
                            Ophangsysteem van de krypton is identiek aan dat van de gewone 250, dus in het bracket zitten 3 gaten, zodat je kan kiezen of je 1 of 2 haken eraanmaakt, of je moet het nieuwe bracket van martin erbij hebben, wat daar het handige van is snap ik nog steeds niet overigens. Je kan dan nog altijd vervangen door oude brackets waar wel 2 haken opkunnen.
                            Pantilt problemen en shutter hangt af van welke software je hebt, met de 4.3 zijn hier eigenlijk alle problemen voorbij wat software betreft. Is ook wel afhankelijk van de sturing (pearl met oude software wil nogal eens problemen geven, maar dat ligt dus niet aan de krypton).
                            Hier is wel een hardware probleempje opgedoken ondertussen: shutter bladen gaan na verloop van tijd tegen mekaar schuren, of zelfs in mekaar haken, zodat de shutter niet meer helemaal sluit....
                            Prisma dat bleef hangen nooit gehad, wel focus die niet meer wilde, bleek los inbusje te zijn aan het asje van de stappenmotor, wat overigens ook wel es voorkomt bij de pan motor... schroefjes aandraaien zijn die denen niet echt denderend in volgens mij.
                            Maar tis inderdaad waar wat kokkie zegt, mits netjes onderhoud doen die 500's het altijd en overal.
                            CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

                            Comment

                            • kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

                              #15
                              Tja, cyber, ik gebruik niet zoveel krypton's, alleen soms in kleine setjes, meestal in combinatie met een hog1000. Dus aan de tafel kan het niet gelegen hebben, misschien toch de oude software. Als freelancer heb ik daar eigenlijk geen invloed op.
                              Over het ophangen aan 2 haken met de gewone bracket wil ik nog wel kwijt dat ik ervaren heb dat het lastig is om ze in te hangen in prolyte 30 driehoek en vierkant omdat je altijd 1 haak in het v'tje van de trus moest doen geloof ik. (er was iets mee, maar aangezien ik sinds de eerste serie 250+ geen dubbele haken meer op de 250's heb gehad, weet ik het niet helemaal zeker meer dat ik nu het precieze probleem heb neergezet)
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                              Comment

                              Working...