Robe Scan Controller

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

    Robe Scan Controller

    Hallo,

    Heeft er iemand ervaring met deze controller van robe,
    Is oa ook gemaakt door TAS.
    Robe is among the world’s leading moving light manufacturers, recognised for its innovation, quality engineering and dedication to the very highest production values.

    Kan er 2ehands een kopen, en ben zelf nog opzoek naar een tafeltje waar 4 Futurelight DJ scans en 1strobe op kunnen, evt. ook nog 8parren, maar dat is geen noodzaak.

    Ik hoor wel wat jullie ervan vinden,
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

    #2
    Hoi Willem,

    Ik heb 'm ! Wat wil je weten ?
    Life is what you make it

    Comment

    • Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

      #3
      haha, toeval....

      Nouw heel makkelijk, kan ik onder verschillende knoppen, verschillende effeceten setten.

      Onder bijv. de ene knop alles blauw, onder de andere alles in strobe enz enz enz....

      En zitten bewegingen er al in, of moet je die zelf aanmaken?

      Is het verder een fijn controllertje? enne..... Werken die scans van mij er goed op?
      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

      Comment

      • Rieske
        • Aug 2002
        • 544

        #4
        citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse
        Nouw heel makkelijk, kan ik onder verschillende knoppen, verschillende effeceten setten.
        Onder bijv. de ene knop alles blauw, onder de andere alles in strobe enz enz enz....
        Nee, je kunt steps aanmaken die je vervolgens in een scene samenvoegt tot een programma. Je kunt wel de steps handmatig kiezen maar dan fiets je nummeriek en dus ook live door andere steps heen.
        citaat:
        En zitten bewegingen er al in, of moet je die zelf aanmaken?
        Ook weer nee, die moet je ook zelf in steps aanmaken.
        citaat:
        Is het verder een fijn controllertje? enne..... Werken die scans van mij er goed op?
        Je moet het echt zien als een DJ tafeltje en dus niet om uitgebreide shows mee te draaien. Voordeel is dat alle Robe fixures al in de library zitten. Dat was voor mij een van de belangrijkste argumenten om 'm aan te schaffen. Ik ben ook maar een simpele geluidsman

        Qua bedieningsgemak is ie helaas niet altijd handig. Bijvoorbeeld; je maakt bijvoorbeeld een beweging met de joystick en selecteert vervolgens een kanaal voor een of ander effect. Als je direct daarna de joystick weer wel gebruiken moet je 'm opnieuw selecteren. Hij blijft dus niet continue actief. Van dat soort onpraktische dingetjes. Maar na een tijdje begin er toch wel aan te wennen en valt ermee te leven. En je scans ? Ja die werken d'erop. Gewoon de DJ250 als fixture selecteren. Maar je mag 'm altijd wel een keer uitproberen
        Life is what you make it

        Comment

        • Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

          #5
          Enne, is het bij disco dus wel goed te gebruiken?
          Want dat is dus de bedoeling.

          Zodat ik die scans op een leuke manier kan gebruiken buiten de muziek functie om.

          Zijn de programmatjes ook makkelijk oproepbaar?
          En heb je er ooit parren op gehad? zoja, gaat dat een beetje lekker?
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

          Comment

          • Rieske
            • Aug 2002
            • 544

            #6
            Eenmaal goed ingeprogrameerd heb je er geen kind meer aan. En het oproepen van programaatjes gaat ook wel. Ik heb d'er nog geen parren op gedraaid maar dat moet ongetwijfeld ook wel lukken. Naast de library fixtures kun je ook zelf je eigen instellingen opslaan. O ja, en het ding heeft 2 DMX uitgangen. Ook wel handig.
            Life is what you make it

            Comment

            • Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

              #7
              En is ie kwa programmeren n beetje makkelijk? Bedoel, de bewegingen erin zetten, en collorchases op de scans, en bepaalde posities ingeven?

              Hoe is de programma opbouw? kun je chases direckt oproepen? en kun je ook stilstaande memories aanmaken,
              die ook weer makkelijk op te roepen zijn?

              Kun je bijvoorbeeld een movement chase nemen, en daar een gobo chase overheen gooien, dus dat de spot blijft bewegen, of verwacht ik er nu teveel van?

              Hij gaat wel echt gebruikt worden voor disco dingentjes, maar wil wel weten wat de beperkingen zijn.....
              vandaar dus mijn vele vragen......
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

              Comment

              • Rieske
                • Aug 2002
                • 544

                #8
                citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse

                En is ie kwa programmeren n beetje makkelijk? Bedoel, de bewegingen erin zetten, en collorchases op de scans, en bepaalde posities ingeven?
                Tja, mijn vergelijkingswereldje is niet zo groot maar ja; als ik het kan ....

                citaat:Hoe is de programma opbouw? kun je chases direckt oproepen? en kun je ook stilstaande memories aanmaken,
                die ook weer makkelijk op te roepen zijn?
                Je kunt tijdens het afspelen van een programma handmatig ingrijpen en effecten aanpassen. Je selecteerd de fixures die je wilt aanpassen en selecteert dan een nieuw effect. Maar ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe je daarna weer terug naar het orignele programma terugkeert.

                citaat:Kun je bijvoorbeeld een movement chase nemen, en daar een gobo chase overheen gooien, dus dat de spot blijft bewegen, of verwacht ik er nu teveel van?
                Ja, da's net een beetje teveel gevraagd. Je moet dan moet je wisselen tussen programma's en dat gaat nou net weer niet.

                Life is what you make it

                Comment

                Working...