LED TUBE

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

    LED TUBE

    Iemand al ervaringen met de LED tubes van JB Systems ??

    Heb er net 4 binnengekregen met controller.

    Effect is leuk en kleuren zijn mooi.

    Vanuit de fabriek zijn er leuke combinatie's gemaakt.

    Graag hoor ik jullie meningen over deze tubes
  • cherry69
    • Nov 2004
    • 15

    #2
    wat heb je er voor betaald ? als ik zo vrij mag zijn ?

    Comment

    • ronny
      • Dec 2002
      • 2139

      #3
      heb er een mail over gehad van beglec. Wat ik me afvraag is hoe het nu met die dmx functie zit. Wat kan je nu allemaal bedienen via dmx?

      mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

      Comment

      • Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

        #4
        Voor de buizen zal ik rond de 115 betaalen en voor de controller 80. De prijs weet ik nog niet helemaal precies ( zal er niet veel van afwijken ) want de faktuur heb ik nog niet gehad

        De DMX is als volgt :

        CH1 voor het selecteren van de chasers
        CH2 voor de snelheid van deze chasers
        CH3 voor de interval tijd
        CH4 Strobe effect

        Als CH1 is gesloten ( 0 )

        dan is CH2 voor de rode leds
        CH3 voor de groene leds
        CH4 voor de blauwe leds

        Dan kun je de buis RGB bedienen

        Comment

        • luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

          #5
          is er een verschil tss deze tubes en die van showtec?

          Comment

          • axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

            #6
            citaat:Geplaatst door luc2366

            is er een verschil tss deze tubes en die van showtec?
            Ken de JB tubes nog niet, maar regelmatig producties gedaan met met de showtec ledtubes.

            Als die JB tubes RGB zouden zijn zou dit een hele vooruitgang betekenen tov de showtec ledtubes.
            Nadeel van de showtec tubes is ook dat je met vaste programma's werkt en slechts een beperkt aantal tubes per controller kan koppelen. Verder werken ze nog niet echt stabiel. Kleurtjes doen soms erg vreemd en lockup ook al paar keer meegemaakt.
            Controller ff uittrekken en hij gaat weer verder. Wel een probleem als die ergens ver weg liggen.


            Bijkomend vraagje... als je die RGB-functie gebruikt, is dat dan meteen voor alle tubes die op die controller hangen of kan je ook per segment RGB aansturen?


            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

            Comment

            • Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

              #7
              Heb ze nog niet DMX gebruikt. Op deze controller kun je max 4000 buizen aansluiten.

              Je kunt 200 buizen op een fase zetten.

              kan je bij showtec ook meerder kleuren in een buis maken ?? ( bv 4 stuks )

              Bij deze JB kan dat wel ( via controller )

              Comment

              • axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

                #8
                citaat:Geplaatst door mephisto
                kan je bij showtec ook meerder kleuren in een buis maken ?? ( bv 4 stuks )
                Bij deze JB kan dat wel ( via controller )
                De showtec ledtube is opgedeeld in segmenten die je kan aansturen via de controller.
                Maar je kan die kleurtjes enkel kiezen volgens een bepaald patroon per segment en tube. Je kan dus niet per segment zeggen: kleur X, kleur Y...
                Steeds een vast programma/chase.
                Wel de hele tube in 1 van de 7 kleurtjes kan wel.


                Maar als je maar 3 kanalen ter beschikking hebt (RGB) zoals je aangeeft lijkt het me dat je per controller (en of je daar nu 1 of 4000 tubes op hebt hangen) dit voor ALLE tubes achter de controller telt.
                Of zie ik dat mis en kan je bij de JB's per segment en per tube een apart kleurtje toewijzen via RGB? En is dat FULL RGB?
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                Comment

                • Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

                  #9
                  Zoals ik al zei heb ik nog niet met de DMX funktie gewerkt. Nog geen tijd voor gehad.

                  https://

                  Dit zijn de mogelijkheden van de buis ( hetzelfde als showtec ?? )

                  Ik bedoel zoals de laatste 3 buizen ??

                  Comment

                  • LuxProDeo
                    • Feb 2003
                    • 245

                    #10
                    Heeft iemand al een vergelijkende test kunnen doen met de led tubes van Showtec, CLS en JB Systems naast elkaar?

                    Qua helderheid/lichtopbrengst, mogelijkheden, kwaliteit, degelijkheid van de constructie, dat soort dingen- ben erg benieuwd.

                    JB Systems zit qua aanschafprijs natuurlijk een flinke slag onder Showtec en CLS, ben benieuwd op welk vlak ze deze bezuiniging hebben gerealiseerd? (minder LEDs - minder stevig - minder nauwkeurige sturing ?)

                    LuxProDeo

                    Comment

                    • admin
                      Administrator
                      • Aug 2000
                      • 1009

                      #11
                      Ter info: http://www.licht-geluid.nl/nieuws/te...id=77&zoneid=7
                      Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

                      Comment

                      • cornedure
                        • Jul 2002
                        • 230

                        #12
                        Nog eens een vraagje, want ik snap het niet helemaal:

                        Hoeveel DMX-kanalen gebruikt een Showtec controller? Ik heb gezien dat er vier uitgangen zijn. Betekent dit 4 x 4 DMX-kanalen, of slechts 1 x 4 DMX-kanalen?

                        Anders gezegd: kan ik 4 verschillende kleuren kiezen per Showtec controller of slechts 1?

                        Comment

                        • PowerSound
                          • Nov 2001
                          • 1892

                          #13
                          Klein vraagje, moet je telkens een stroomkabel EN een signaalkabel tussen 2 tubes plaatsen ? Kunnen die mannen geen systeem uitvinden met slechts een kabel of is het toch zo ?
                          PSL Bvba powered by
                          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                          Yahama LS9-32 / MC7L-48
                          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

                          Comment

                          • stijnH
                            • Jan 2004
                            • 5

                            #14
                            ik heb ook alleen maar de showtec tegen gekomen dus van de andere weet ik het niet maar ze werken met maar 1 kabeltje hoor (wel een prutssysteem voor de verbindingen maarja)

                            Comment

                            • Overdrive
                              • Feb 2002
                              • 717

                              #15
                              Ja helaas wel, maar die zijn wel meteen IP44.

                              Voor de dmx functie:
                              Als idd kanaal 1 op '0' staat zijn kanaal 2,3 en 4 voor RGB en dit geld voor ALLE buizen in de keten.

                              Comment

                              Working...