Robe DJ Scan 150 / 250 ?!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeeroen
    • Aug 2004
    • 39

    Robe DJ Scan 150 / 250 ?!

    Hoi,

    Ik ben voor een kroegje bezig om het licht wat uit te breiden. de kroeg is ongeveer 10 meter breed en 30 meter diep. Er hangen nu zo`n 12 par 56 lampen, en nog wat kleine dingentjes, zoals moon flowers en zo. Deze wilde ik uitgaan breiden met scans.de aansturing zal gebeuren met sinlite, die nu al aanwezig is. Het bedrijf waarmee is samen werk is leverancier van Robe, en kan deze dus voor een leuke prijs krijgen. nu vroeg ik me af, heeft iemand ervaringen met de robe scans? Voor deze oppervlakte wilde ik 6 scans gaan gebruiken, maar heb je genoeg aan de DJ Scan 150, of toch de 250? En heeft iemand ervaringen met het gebruiks gemak / kwalitijd van deze scans?

    Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
    Halfzat is....... weggegooit geld!
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

    #2
    citaat:Geplaatst door Jeeroen

    Hoi,

    Ik ben voor een kroegje bezig om het licht wat uit te breiden. de kroeg is ongeveer 10 meter breed en 30 meter diep. Er hangen nu zo`n 12 par 56 lampen, en nog wat kleine dingentjes, zoals moon flowers en zo. Deze wilde ik uitgaan breiden met scans.de aansturing zal gebeuren met sinlite, die nu al aanwezig is. Het bedrijf waarmee is samen werk is leverancier van Robe, en kan deze dus voor een leuke prijs krijgen. nu vroeg ik me af, heeft iemand ervaringen met de robe scans? Voor deze oppervlakte wilde ik 6 scans gaan gebruiken, maar heb je genoeg aan de DJ Scan 150, of toch de 250? En heeft iemand ervaringen met het gebruiks gemak / kwalitijd van deze scans?

    Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
    Je hebt zeker de DJ Scan 250 nodig!! Ben eerlijk gezegd niet echt kapot van de scannetjes maar volgensmij zie je dat ook wel aan de prijs. Dus op zich doen ze hun dingetje wel maar het is niks speciaals.

    Comment

    • Jeeroen
      • Aug 2004
      • 39

      #3
      Iets anders dan, vergelijkbaar? Het liefst met prijzen...?
      Halfzat is....... weggegooit geld!

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Hoogte van de ruimte en het effect dat je wenst te bereiken?
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • Jeeroen
          • Aug 2004
          • 39

          #5
          Het is ongeveer een meter of 3 hoog, over het hele plafont hangt stijgerpijp dus das lekker makelijk. Het gewenste effect: Tjah hoe leg je dat uit, nu zijn de parren "hoofd" verlichting, en dat moet strax ongeveer 50/50 zijn.... Of mischien moeten de scans nog wel maar meer aandeel hebben....
          Halfzat is....... weggegooit geld!

          Comment

          • Jeeroen
            • Aug 2004
            • 39

            #6
            PANNEKOEK dat ik ben.... ik heb hier een foto van die toko:

            Achter het punt waar de foto is gemaakt, heb je nog nog zo`n 7 meter podium.
            Halfzat is....... weggegooit geld!

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Ben van mening dat je met 150HTI lampjes hier geen net effect maakt, par300W sluit beter aan bij 250MSD lampen
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • Jeeroen
                • Aug 2004
                • 39

                #8
                Ok bedankt.... Meer reacties / opmerkingen / sugesties?
                Halfzat is....... weggegooit geld!

                Comment

                • PowerSound
                  • Nov 2001
                  • 1892

                  #9
                  Misschien de nieuwe Reeks CLUBSCAN van Robe ?
                  PSL Bvba powered by
                  L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                  Yahama LS9-32 / MC7L-48
                  Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                  Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

                  Comment

                  • laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

                    #10
                    als je scan een voldoende lichtrendement heeft dan kom je met 150W HTI WEL toe! Kijk naar wat het prijsverschil is of het de moeite is.
                    Ik heb al hele sterke scans gezien met slechts 150W HTI lamp en hele zwakke scans waar toch een 250MSD in zat. Het wonderwoord is hier dan ook weer: RENDEMENT!! Voor je koopt best even kijken naar de scans in werking zodat je kan vergelijken. Bij grote merken heb je meestal een groot rendement maar ook bij Taiwanezen en Chinezen zijn er hele goede toestelletjes maar ook helaas hele minder goede dus daarom is kijken en vergelijken nodig!
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                    Comment

                    • VERVALLEN

                      #11
                      citaat:Geplaatst door laserguy

                      als je scan een voldoende lichtrendement heeft dan kom je met 150W HTI WEL toe! Kijk naar wat het prijsverschil is of het de moeite is.
                      Ik heb al hele sterke scans gezien met slechts 150W HTI lamp en hele zwakke scans waar toch een 250MSD in zat. Het wonderwoord is hier dan ook weer: RENDEMENT!! Voor je koopt best even kijken naar de scans in werking zodat je kan vergelijken. Bij grote merken heb je meestal een groot rendement maar ook bij Taiwanezen en Chinezen zijn er hele goede toestelletjes maar ook helaas hele minder goede dus daarom is kijken en vergelijken nodig!

                      Ik sluit me hierbij aan. De 150W HTI lampjes al eens zien branden als ze uit het toestel hangen? [] Daar kan je niet naar kijken hoor! Zo fel, en ze gaan dan nog eens lekker lang mee ook (tov halogeen toch)
                      Buiten RENDEMENT is er BRANDPUNT-AFSTELLING, dit is de lamp optimaal in de flector zetten waardoor deze al zijn licht (of toch praktisch) naar buiten weerkaatst.
                      Het prijsverschil tussen een HTI150 versie of eem MSD250 versie is steeds te groot voor het verschil vind ik.
                      Een MSD 250 toestel met slechte optiek geeft MINDER dan een HTI150W toestel met goede optiek.
                      Bovendien zijn de HTI lampjes nog prijslijk tov de MSD. MSD's zijn bijna dubbel zo duur.

                      En eum ... denk aan je budjet ... als het 150W versies neemt, dan kan je met eenzelfde budget MEERDERE scans inhangen. Dus ook automatisch MEER scans, MEER lichtstralen, MEER kleuren, Meer effect, en dit voor 't zelfde geld tov je toch 250W zou nemen.


                      Neem in ieder geval GEEN scans met halogeenlampjes!!! Bijvoorbeeld de ELC lamp van 24V en 250W. De lichtopbrengst van deze lampen is nihil, bovendien heb je geen fel wit licht maar "geelachtig" licht indien witte kleur gewenst zou zijn) En de ELC lampen zijn ook duur en springen stuk om de haverklap.

                      Ik hoop dat je met deze uitleg wat bent. Ik heb immers met halogeen en gasontladingsscans ervaring. (vooral Martin dan)

                      Comment

                      • Jeeroen
                        • Aug 2004
                        • 39

                        #12
                        Bedankt, ik zal van de week is naar Wytec gaan, (importeur in nl.) een die scans eens even gaan bekijken, ik had de 250 al eens gezien, en die vond ik top. De 150 heb ik nog niet gezien, ben benieuwd, wat je krijgt voor 300 piek minder!
                        Halfzat is....... weggegooit geld!

                        Comment

                        • Controller
                          • Apr 2002
                          • 745

                          #13
                          Ik heb vorige week in een kroeg, 4 Eurolite T255 gehangen, en voor de prijs zeer goede scans, goede optiek, gobo;s, kleuren.

                          Comment

                          • Jeeroen
                            • Aug 2004
                            • 39

                            #14
                            Mensen bedankt voor jullie reacties, jammer genoeg gaat het hele verhaal niet door...
                            Halfzat is....... weggegooit geld!

                            Comment

                            • moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

                              #15
                              Weer wat geleerd voor de volgende keer dan.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                              Comment

                              Working...