JEM / Martin Hazers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PM
    • Mar 2003
    • 87

    JEM / Martin Hazers

    Weet iemand het verschil tussen de huidige modellen hazers van JEM/Martin ?
    * JEM ZR24/7 Hazer (ongeveer 850 EUR ex BTW)
    900W heat exchanger
    Less than 2 min heat up time
    2.5 liter fluid capacity
    200m³/min smoke output
    Variable geometry airflow system
    On-board control panel
    Output and density level control
    Run and delay time control
    4 fast access keys
    2 channels 3 or 5 pin DMX
    DMX and Analogue link

    * Martin Magnum Hazer (ongeveer 650 EUR ex BTW)
    900W heat exchanger
    Less than 2 min heat up time
    2.5 liter fluid capacity
    200m³/min smoke output
    Variable geometry airflow system
    On-board control panel
    Output and density level control
    Timer control
    2 channels 3 pin DMX

    Beide toestellen zijn te vinden op de site www.jemsmoke.com, maar waarom het prijsverschil ?
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    constante output?
    dmx? en anxere aansturingsmogelijkheden...

    Gaat zomaar een paar euro verschil in zitten!
    Wellicht dat er door specifieke productkenners wat over gezegd kan worden?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • VERVALLEN

      #3
      Ik ken het verschil tussen beide toestellen.
      Het duurste toestel kan zowel op warme als koude modus werken. DWZ dat dit toestel geschikt is voor zowel haze vloeistof (koude modus) als voor normale rookvloeistof, zoals de zeer degelijke Jem smoke ZR pro mix. (warme modus)

      Het goedkopere toestel werkt enkel op de haze vloeistof. Wel is de haze vloeistof pakken duurder dan de traditionele rookvloeistof.
      Ook deze verschillende vloeistoffen mogen niet gemengt of door elkaar verward / gebruikt worden.

      Comment

      • LJ Bert
        • Apr 2003
        • 270

        #4
        klop gister bij evdv geweest en zat met dezelfde vraag. de duurdere is idd geschikt voor meerdere vloistoffen maar wel word de jem vloeistof aangeraden
        hehe wat een gedoe

        Comment

        • VERVALLEN

          #5
          citaat:Geplaatst door LJ Bert

          klop gister bij evdv geweest en zat met dezelfde vraag. de duurdere is idd geschikt voor meerdere vloistoffen maar wel word de jem vloeistof aangeraden

          Hey Bert, aangenaam dat te horen!
          Ik heb die info ook via EVDV te Willebroek [] Toffe mensen daar he. En behulpzaam.

          Mijn scans zijn just op revisie vandaar.


          Greets, and enjoy your stay @ EVDV

          Comment

          • LJ Gerrit
            • Apr 2002
            • 479

            #6
            citaat:Geplaatst door LJ-Martin

            Ik ken het verschil tussen beide toestellen.
            Het duurste toestel kan zowel op warme als koude modus werken. DWZ dat dit toestel geschikt is voor zowel haze vloeistof (koude modus) als voor normale rookvloeistof, zoals de zeer degelijke Jem smoke ZR pro mix. (warme modus)

            Het goedkopere toestel werkt enkel op de haze vloeistof. Wel is de haze vloeistof pakken duurder dan de traditionele rookvloeistof.
            Ook deze verschillende vloeistoffen mogen niet gemengt of door elkaar verward / gebruikt worden.
            Als aanvulling...
            De Magnum (goedkopere) heeft geen digitaal display, de ZR24 (duurdere) heeft dit wel. Meer gebruiksvriendelijk.
            De ZR24 adviseren we voor verhuurbedrijven omdat deze met verschillende JEM vloeistoffen werken en vaker instellingen aanpassen in het menu.
            ------------------------------------------------
            Without colour, there is no perception
            ------------------------------------------------
            MvG

            Gerrit Schottert
            Controllux

            Comment

            • LJ Bert
              • Apr 2003
              • 270

              #7
              even een bijkomende vraag. we gaan warschijnlijk een Jem kopen maar hebben ook 3 martin pro 2000 rookmachines in de verhuur zitten dus ik kan gewoon de jem smoke zr pro mix in de haze gieten en in de rookmachines??? klopt dit? zoja zou dit tof zijn kunnen we 220 liter ineens kopen scheeld een pak
              hehe wat een gedoe

              Comment

              • ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

                #8
                In de techno hazer dus niet...
                In de 24/7 kan het wel...

                Comment

                • VERVALLEN

                  #9
                  In de duurdere versie is het idd mogelijk om zonder enig probleem de ZR pro mix te gebruiken.

                  Hoeveel kost zo'n 220L ongeveer?

                  Comment

                  • jans
                    • Feb 2003
                    • 869

                    #10
                    Ik had een topic geopend over onze twijfel om een hazer aan te scaffen. Hier stelde ik de vraag of iemand aan kon geven hoeveel vloeistof je op een avond gebruikt en dan gaat het mij om een globale schatting het hoeft niet zo nauwkeurig.
                    Ik weet dat we voor de rookmachine per avond heel weinig vloeistof gebruiken maar we kregen het idee dat een hazer aanmerkelijk meer vloeistof gebruikt.
                    Tevens ben ik benieuwd naar het podiumoppervlak dat je met één hazer kunt doen. Je mag uitgaan van de JEM ZR24/7 Hazer.

                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                    Comment

                    • LJ Bert
                      • Apr 2003
                      • 270

                      #11
                      hey jans normaal gebruikt ene hazer nog minder dan een rookmachine. en hoe groot je kan doen hangt natuurlijk ene beetje af van de omstandigheden maar op ene binnenpodium kan je toch rekenen dat je een podium van 12 op 8 wel netjes gedaan krijgt. groter zelfs ook je moet hem alleen meer laten blazen dan he ....
                      220 liter kost minder dan 500€ dus .... is financieel wel aantrekkelijk dan he
                      hehe wat een gedoe

                      Comment

                      • VERVALLEN

                        #12
                        citaat:Geplaatst door LJ Bert
                        220 liter kost minder dan 500€ dus .... is financieel wel aantrekkelijk dan he
                        Dat is idd zeer aantrekkelijk. Bovendien heb je wel "goeie" liquide. Want ik heb bijna alle merken al gehad hoor.
                        ( JB, Velleman, Showtec, Antari, Jem) Jem is en blijft het beste!

                        Comment

                        Working...