uitgebreide manual lightjockey 2 ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fredkroket
    • Oct 2004
    • 7

    uitgebreide manual lightjockey 2 ?

    Om de koude dagen wat te vullen ben ik bezig met het aanleren van het softwarepakket lightjockey 2 van Martin. Hiervoor heb ik de manual van de martinsite gedownload, maar deze vind ik echter zeer beperkt...

    Het aansluiten van een lichttafel op de jockey, het programmeren van sneltoetsen, de bediening van een show, ... worden nauwlijks of niet besproken in deze manual.

    Bestaan er uitgebreide versies van deze manual op het net?

    Groeten!

    fred

  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

    #2
    Waarschijnlijk niet, tenzij door mensen zelf geschreven. LJ heeft wel een goede on-line help. Elke dialoogvenster bevat wel een help-knop die desbetreffend onderwerp laat zien. Door er mee te spelen kom je achter heel veel dingen.
    Kijk ook op het Martin-forum, voor veel info.
    HARMAN Pro's Unified Community Forum. Browse discussion on all of our professional brands: AKG, AMX, BSS, Crown, dbx, DigiTech, JBL, Lexicon, Martin, & Soundcraft.
    U x I = Boem.

    Comment

    • fredkroket
      • Oct 2004
      • 7

      #3
      De helpfunctie is inderdaad vrij volledig, maar dan moet je goed zoeken natuurlijk...

      Ik vind het persoonlijk heel jammer dat men in de handleiding je wil laten 'proeven' van het programma maar meer ook niet. De voorbeelden van de 2 Mac600'en laten je toe vrij snel een aantal functies onder de knie te krijgen. Ze hadden gerust wat meer functies op deze manier kunnen toelichten.

      Ik vrees dat het een puur commerciƫle zet is van Martin en haar verdelers. Je laten proeven en je op je honger laten zitten om zo bij hen een (dure) cursus te volgen.

      Ik heb persoonlijk een 2daagse cursus van de case gevolgd, maar voor de jockey was ik dit niet van plan... . Die cursus van de case werd door de baas betaald en dat maakte het dus interessanter...

      Ik kan me voorstellen dat veel jongeren dit voor hun hobby willen doen, zij hebben dus niet de centen en hebben dus echt wel nood aan een deftige handleiding.

      Ik denk dat men bij Martin te weinig beseft dat die jonge hobby'isten de klanten van de toekomst zijn. Geef toe,wie aan het werk is in deze brache is er vanop jonge leeftijd al mee bezig.

      Hopelijk komen er in de toekomst wel betere manuals op de markt...

      Groeten

      fred

      Comment

      • LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

        #4
        Bij Fairlight geven ze cursussen voor Lightjockey tegen een kleine vergoeding.
        Een betere manual zoals op de Martin site is er niet.....learing by doing!!! Is het motto
        Voor de manual
        HARMAN Professional Solutions is the leading manufacturer of professional audio, video, lighting and control systems from AKG, AMX, BSS, Crown, dbx, JBL Professional, Lexicon, Martin, Soundcraft.


        Succes in de komende winterdagen...
        ------------------------------------------------
        Without colour, there is no perception
        ------------------------------------------------
        MvG

        Gerrit Schottert
        Controllux

        Comment

        • Dave
          • Jan 2001
          • 757

          #5
          citaat:Geplaatst door fredkroket
          Ik vrees dat het een puur commerciƫle zet is van Martin en haar verdelers. Je laten proeven en je op je honger laten zitten om zo bij hen een (dure) cursus te volgen.

          Ik heb persoonlijk een 2daagse cursus van de case gevolgd, maar voor de jockey was ik dit niet van plan... . Die cursus van de case werd door de baas betaald en dat maakte het dus interessanter...

          Ik kan me voorstellen dat veel jongeren dit voor hun hobby willen doen, zij hebben dus niet de centen en hebben dus echt wel nood aan een deftige handleiding.
          Dat is het niet. LJ wordt continu doorontwikkeld, elke keer worden functies toegevoegd en gewijzigd. Om daarvoor elke keer een volledige handleiding te schrijven is gewoon ondoenlijk. Dan is het toevoegen van een help-pagina aan een nieuwe functie stukken makkelijker.
          Laten proeven ja, honger lijden niet. De software is vrij te downloaden en werkt ook zonder DMX-kaart. Mogelijkheden genoeg om de software onder de knie te krijgen zonder veel geld uit te geven. Spelen is het devies, wat Gerrit al zei.

          Wat de cursus betreft, die heb ik ook niet gevolgd. Ik heb wat basisdingen geleerd van een collega, en ben daarna zelf gaan spelen.
          Dus, gewoon proberen, fout gaan kan het niet. Bovendien zijn er op het forum best mensen die je een demo willen geven, en je de basis willen leren.

          Speel ze!
          U x I = Boem.

          Comment

          Working...