Ervaringen met Tasker c114 voor DMX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hvdwal
    • Apr 2004
    • 10

    Ervaringen met Tasker c114 voor DMX

    Hallo,

    Wie heeft er ervaringen met en kan mij dus vertellen of Tasker c114 kabel geschikt is voor gebruik als DMX kabel? Ik maak gemiddeld gebruik van zo'n 12 tot 14 DMX apparaten welke allemaal op een afstand van rond de 2 meter uitelkaar hangen.

    Graag advies gevraagd...


    Hendrik
  • VERVALLEN

    #2
    Tasker kabel type C-114 is geschikt voor digitaal signaal dus deze is geproduceerd voor DMX signaal.

    Gebruik gerust deze kabel voor je DMX toestellen aan te sluiten. Verzorg heel goed uw soldeerverbindingen binnenin de XLR-connectoren, en vergeet aan je laatste DMX toestel de "terminator plug" niet.
    Terminators zijn makkelijk zelf te maken, of zeer goedkoop te vinden bij bijvoorbeeld een martin-dealer bij jou in de buurt.

    Veel succes!

    Comment

    • axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

      #3
      citaat:Geplaatst door LJ-Martin

      Tasker kabel type C-114 is geschikt voor digitaal signaal dus deze is geproduceerd voor DMX signaal.
      C-114 is microfoonkabel en dus NIET geschikt voor DMX signalen.
      Tasker heeft de C-283, C284 en C-801 voor DMX.
      Deze heeft een impedantie van 110 Ohm.

      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

      Comment

      • Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

        #4
        Wat ik aangeboden krijg van Tasker voor DMX is C128 kabel en C114 is voor microfoon. Wil niet zeggen dat het niet zou werken maar de c128 kabel is een stuk steviger en heeft dikkere bekabeling.

        Comment

        • ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

          #5
          C114 is twee aderig, mag je mij uitleggen hoe je dat wil gaan doen met DMX kabel [8D]

          Comment

          • elmer
            • Jul 2003
            • 139

            #6
            c114 van Tasker is 0,14mm2 en c128 is 0,35mm2 (als ik het goed heb uit het blote hoofdje[^]) en tsja het werkt beiden kan ik je zeggen, en ja het is geen 5polige kabel, maar wees eerlijk waar ben je nu 5polig voor nodig!! dat zijn maar een aantal merken en vaak zit het er dan dubbel op dus 5polig en 3polig. Je hebt gelijk Ralph maar jij gaat toch ook geen honderd converters mee nemen omdat je kabel 5polig is maar je fixtures niet!! come on zeg.

            De Groeten

            Comment

            • ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

              #7
              Elmer werkt duidelijk met ander spotjes dan ik...tevens hebben de meeste lichttafels echt alleen maar 5p uit...
              onderling 3p verbinden, prima....doe ik ook met regelmaat....

              Comment

              • Daan Hoffmans
                • Aug 2000
                • 1225

                #8
                Precies, geen probleem dus, 2 aderige kabel (spreek zelf liever van 1-parig) te gebruiken voor DMX.
                <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                Comment

                • VERVALLEN

                  #9
                  Meeste dmx apparatuur is 3 pins aansluiting!
                  Een + signaal
                  Een - signaal
                  en de massa
                  |
                  ___
                  _

                  Comment

                  • Dave
                    • Jan 2001
                    • 757

                    #10
                    Wij gebruiken ook in de 5-polige neutriks gewoon c-801 kabel, dus pin 1, 2, en 3 in gebruik. Pin 4 en 5 worden toch door geen enkel merk (op de zelfde wijze) gebruikt, naar mijn idee kun je alleen maar problemen creeren door ze aan te sluiten.
                    U x I = Boem.

                    Comment

                    • elmer
                      • Jul 2003
                      • 139

                      #11
                      Elmertje werkt met heel veel types, en niet alleen de JB brol. En tsja idd condoles hebben 9 van de 10x 5polig uit, en dimmers ook bijna altijd 5polig, maar er zijn heel veel lampjes ook van de duurdere merken die 3polig gebruiken! En met duurder bedoel ik niet Martin!!!

                      no Attack ralph, maar zolang je me niet kent, niet over mijn werk oordelen!! En zolang ik jou niet ken zal ik ook geen oordeel over het jouwe uitspreken/typen.

                      Groetjes,


                      P.S. moet toegeven ik heb mijn vorige post een beetje onhandig geformuleerd

                      Comment

                      • Dave
                        • Jan 2001
                        • 757

                        #12
                        citaat:Geplaatst door elmer

                        Elmertje werkt met heel veel types, en niet alleen de JB brol. En tsja idd condoles hebben 9 van de 10x 5polig uit, en dimmers ook bijna altijd 5polig, maar er zijn heel veel lampjes ook van de duurdere merken die 3polig gebruiken! En met duurder bedoel ik niet Martin!!!
                        Nogmaals, trek een willekeurige kabel met 5-polige pluggen open en zie dat meestal 2-aderige kabel is gebruikt.
                        Gebruik van 3-polige pluggen is alleen maar makkelijk, pluggen zijn goedkoper en je kunt in geval van nood nog eens een mic-kabel pakken. (80% gebruikt altijd mic-kabel, maar da's een ander verhaal)
                        Dat hele verhaal heeft niets met het soort kabel te maken overigens.
                        U x I = Boem.

                        Comment

                        • hvdwal
                          • Apr 2004
                          • 10

                          #13
                          Allemaal heel interessant: wel of geen 5-polig, maar ik wil gewoon weten of ik zonder problemen Tasker c114 kabel kan gaan inzetten. Dit zal er dus op neerkomen dat het 3 polig (aangesloten zoals LJ Martin aangeeft) zal gaan worden. Ik weet dat Tasker c114 geen "echte" DMX kabel is, omdat een echte digitale/DMX kabel (dacht ik) een andere (hogere?) weerstand heeft oid. Kortom: wie kan mij met zekerheid vertellen dat aanschaffen van 100 meter c114 geen miskoop zal worden omdat vervolgens de helft van de fixtures in mijn DMX kring niet lekker werkt vanwege signaal verstoring oid.

                          Comment

                          • laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

                            #14
                            Waarom per se dan toch die C-114 als Tasker voor DMX andere kabelsoorten heeft? Als je dan toch een rol moet kopen neem dan geen risico en ga voor de echte DMX kabel met de karakteristieke impedantie van 110 Ohms zoals azs in zijn posting heeft opgesomd. Dan hoef je nergens van wakker te liggen. Ik begrijp echt niet waarom het leven zo moeilijk moet zijn.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                            Comment

                            • hvdwal
                              • Apr 2004
                              • 10

                              #15
                              citaat:Geplaatst door laserguy

                              Waarom per se dan toch die C-114 als Tasker voor DMX andere kabelsoorten heeft? Als je dan toch een rol moet kopen neem dan geen risico en ga voor de echte DMX kabel met de karakteristieke impedantie van 110 Ohms zoals azs in zijn posting heeft opgesomd. Dan hoef je nergens van wakker te liggen. Ik begrijp echt niet waarom het leven zo moeilijk moet zijn.
                              Ik kan voor slechts 60 euro zo'n anderhalve rol c114 kabel krijgen, vandaar

                              Comment

                              Working...