PC-sturing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maks
    • Oct 2004
    • 44

    PC-sturing

    Ik weet het, dit eis een veel gevraagde vraag misschien daarom dat ik het toch nogmaals vraag[B)]

    ik ben op zoek naar de goedkoopste manier om par's te sturen vanop een pc, welke software is gratis of het goedkoopst? en welke pc-kaart of ander accesoires heb je nog nodig?

    dit hoeft echt geen superkwaliteit te zijn het is maar voor eigen gebruik en af en toe eens voor een klein feestje.
    mijn budget is wel erder beperkt[xx(] want heb me net enkele lampen en dergelijke gekocht...

    ik hoop dat jullie toch nog de moeite vinden om hierop te antwoorden, alvast erg bedankt

    maxim
  • DjFlo
    • Jun 2003
    • 332

    #2
    Waarom wil je het graag op een pc hebben als je er alleen maar parren mee aanstuurd? Ik zou ook even de zoekmachine( rechts bovenin gebruiken) want over dit onderwerp is al heel veel geschreven

    groeten

    floris

    Comment

    • VERVALLEN

      #3
      Beste Maks,


      Aangezien je enkel spots wil aansturen en weinig dudjet hebt raad ik je "enorm AF" om een PC sturing te gebruiken.
      Ten eerste is een PC een gevoelig item en duur.
      Wil je toch écht met PC aansturen, dan heb je een DMX programma nodig zoals de martin LJ. Heb je de dmx software + de kaart of USB to DMX converter in werking op je pc (na tal van instellingen), dan kan je met uw DMX uitgang nog steeds GEEN spots aansturen.
      DMX is je stuurkring, dus nu heb je nog een VERMOGENKRING van doen. Deze is ook niet echt goedkoop op te lossen.
      Ofwel koop je DMX stuurbare dimracks waarmee je aan de uitgang ervan uw spots aansluit, ofwel koop je de DMX- T bars waarop spots bevstigd kunnen worden.

      Wat dit allemaal kost aan materialen, cablage is veel.

      [u]WAT IK AANRAAD (aangezien uw geringe budjet)</u>

      Koop een flightcase van 3 units hoog, en koop ook een LM-400 controller van JB-Systems (of iets gelijkaardigs van showtec, ..) aan.
      Dit type sturing is eenvoudig te bedienen (stuurkring) en in het toestel is je vermogenkring ook geïntegreerd of ingebouwd.
      Dus dit is degelijk compact en kan tegen een stootje (een PC niet)

      Achteraan de controller zijn 4 stekkers.
      Zet achteraan een plaatje met een multistekker harting op. En zet je spots ook per 4 op een t-bar en bevstig hieraan ook een harting op.
      Koop een multikabel en sluit je stekkers goed aan.
      Zo werk je professioneel en snel aangezien je maar 1 kabel hoeft te leggen van bar tot bar.
      Wil je geen multikabel, dan hou je de gewone stekkers en werk je met 4 verlengkabels naar je spots toe.

      Koop zeker geen PC sturing voor spots! PC sturing is goed voor veel heads aan te sturen, ...


      Ale ja, jij doet uw zin eh, maar moest ik van jou zijn ...
      begin er niet mee! t gaat DUUR zijn!

      Comment

      • maks
        • Oct 2004
        • 44

        #4
        citaat:Geplaatst door LJ-Martin

        Beste Maks,


        Aangezien je enkel spots wil aansturen en weinig dudjet hebt raad ik je "enorm AF" om een PC sturing te gebruiken.
        Ten eerste is een PC een gevoelig item en duur.
        Wil je toch écht met PC aansturen, dan heb je een DMX programma nodig zoals de martin LJ. Heb je de dmx software + de kaart of USB to DMX converter in werking op je pc (na tal van instellingen), dan kan je met uw DMX uitgang nog steeds GEEN spots aansturen.
        DMX is je stuurkring, dus nu heb je nog een VERMOGENKRING van doen. Deze is ook niet echt goedkoop op te lossen.
        Ofwel koop je DMX stuurbare dimracks waarmee je aan de uitgang ervan uw spots aansluit, ofwel koop je de DMX- T bars waarop spots bevstigd kunnen worden.

        Wat dit allemaal kost aan materialen, cablage is veel.

        [u]WAT IK AANRAAD (aangezien uw geringe budjet)</u>

        Koop een flightcase van 3 units hoog, en koop ook een LM-400 controller van JB-Systems (of iets gelijkaardigs van showtec, ..) aan.
        Dit type sturing is eenvoudig te bedienen (stuurkring) en in het toestel is je vermogenkring ook geïntegreerd of ingebouwd.
        Dus dit is degelijk compact en kan tegen een stootje (een PC niet)

        Achteraan de controller zijn 4 stekkers.
        Zet achteraan een plaatje met een multistekker harting op. En zet je spots ook per 4 op een t-bar en bevstig hieraan ook een harting op.
        Koop een multikabel en sluit je stekkers goed aan.
        Zo werk je professioneel en snel aangezien je maar 1 kabel hoeft te leggen van bar tot bar.
        Wil je geen multikabel, dan hou je de gewone stekkers en werk je met 4 verlengkabels naar je spots toe.

        Koop zeker geen PC sturing voor spots! PC sturing is goed voor veel heads aan te sturen, ...


        Ale ja, jij doet uw zin eh, maar moest ik van jou zijn ...
        begin er niet mee! t gaat DUUR zijn!
        inderdaad, je hebt gelijk
        ik ga me een schowbar4 van showtec en een wind-up kopen (merk nog niet bepaalt), 4 par56 short en een Dj mingle dan kan ik later makkelijk uitbreiden naar 8-12 of 16 par's (door op 1 kanaal 2 spots te zetten)

        merci voor de wijze af/aan radingen[8D]

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          zoekfunctie....
          slot door mod
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          Working...