club laser

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tim123
    • Oct 2004
    • 20

    club laser

    ik wil de volgende laser aanschaffen:

    [img]clublaser.jpg[/img]



    dit is de club laser, die ik kan kopen is van 5mW, voor wat voor een ruimtes kan ik deze laser gebruiken, en voor hoeveel personen ongeveer?
    ook kan ik de clublaser 2 kopen, deze is 30mw, DMX en heeft 3 kleuren alleen deze is wel een stuk duurder.
    zie ook:
    ik hoor het wel

  • Michel_G
    • Dec 2003
    • 376

    #2
    Die 5mW is leuk voor op je kamer, maar echt meer zul je er niet aan hebben. Effect van die dingen is zeer gering. (Mits het een rode laser versie is, groen is immers beter zichtbaar voor mensenlijk oog, dan nog zou je met een output van 5mW alleen wat op je kamer aan hebben of een klein feestje in een woonkamer of iets dergelijks)

    Daarintegen moet ik zeggen dat de andere met een output van 30mW toch al een stuk leuker is. Die moet toch goed te gebruiken zijn in kleine zaaltjes. grote zalen zal die echter weg vallen.

    Maar wat is je bedoeling ermee ? Bij gebruik van wat soort feesten ?
    En wat is je budget ?

    Is weer terug !

    Comment

    • Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

      #3
      Het is op zich een leuk effect maar het visuele ( wat je ziet ) is erg weinig De rode laser zie je bijna niet en de groene is wel zichtbaar ( komt doordat het oog deze kleur beter oppakt ) Ook de verhouding is niet goed van de lasers omdat groen gewoon sterker is op visueel gebied. Wil je rood goed laten overkomen met 5mw groen heb je ongeveer 20mw nodig.

      Wat wel een leuk produkt is is bv de Stealth van JB Systems deze is muziekgestuurd en heeft diverse patronen erin zitten van losse stralen en tunnels en vlakken. Kleur is groen en het vermogen 30mw. Dit is op zich een leuke instapper om met laser te beginnen. Hij is betaalbaar ( mail me maar voor de prijs ) redelijk/goed zichtbaar en kwalitatief goede verhouding. Als je er meer van wilt weten kun je me mailen. Hij is 30mw maar heeft een lichtopbrengst als van een Argonlaser van ongeveer 100mw !!!

      Comment

      • Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

        #4
        Hoeveel pers zou je dan aan moeten kunnen met een dpps laser (groen) van 300mW?
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

        Comment

        • Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

          #5
          Als je laser diode 300mw is ken je ongeveer 1000 man mee pakken.

          Heb zelf zo'n projector. Ben erg onder indruk van de power !! in theorie is hij vergelijkbaar met een argon van 1W

          Kwa prijs vind ik het best veel geld maar dan heb je ook wat ( power )

          Mocht je meer willen weten kun je me ff prive mailen. ( prijs huur en koop )

          Comment

          • Tim123
            • Oct 2004
            • 20

            #6
            ja oke dat dacht ik al.
            het is voor mijn drive-in en voor gemiddelde ruimte's / aula's
            de ander van 30mW is ook nog eens DMX dat is wel mooi

            nog verdere opties onder de 750 euro voor een mooie laser?

            Comment

            • Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

              #7
              Wat moet je van die DMX verwachten ??? Op die laser van 300mw zit ook DMX besturing ( 7 kanalen ) maar persoonlijk vindt ik de werking ervan tegenvallen ( deze projectoren zijn ontworpen voor stand-alone ) DMX is een optie. Ik vind wil je meer met je laser doen moet je er ook centen voor op tafel leggen. En niet met een goedkoop Projectortje je presenteren als LASERSHOW. Het is en blijft een leuk licht-effekt deze projectoren maar je kunt ze niet vergelijken met een PRO systeem.

              Je kunt niet financieel vergelijken. Ik bedoel voor een leuk systeem waar je mee kunt zeggen dat je een SHOW kunt geven betaal je vanaf de 15000 euro. Niet weggelegd voor de meeste drive in shows.

              Er zijn leuke systemen met 2W koperbromide lasers in de markt compleet met computer en software van rond de 15000 euro Dan kun je zeggen IK HEB EEN LASER. Je hebt een hele berg vermogen waar menig mens toch van opkijkt als je dit systeem ziet werken !!!!

              Maar goed op het budget kun je niet echt spreken van een lasershow hoewel je een zeer leuk effect kan creeren.

              Ik ken dat effect van je alleen in de 5mw versie en is op zich een leuk effect. deze kost iets van 948 euro in BTW Tenminste de uitvoering van American DJ

              Als ik dan moet kiezen koop ik liever 2 stealths van JB 489,75 per stuk ) dan heb je in ieder geval meer efcfect.

              Comment

              • Tim123
                • Oct 2004
                • 20

                #8
                ik hoef ook geen hele lasershow in mijn drive in, alleen een laser voor een leuk effect.

                2 stealths is wel een goed iedee

                Comment

                • VERVALLEN

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Tim123

                  ik hoef ook geen hele lasershow in mijn drive in, alleen een laser voor een leuk effect.

                  2 stealths is wel een goed iedee

                  Zelfs 1 stealth centraal opstellen is mega graaf.
                  Bijvoorbeeld op een statiefke achter de DJ.

                  Effect is echt mooi voor zo'n stealth[:I]

                  Comment

                  • Tim123
                    • Oct 2004
                    • 20

                    #10
                    citaat:Geplaatst door LJ-Martin

                    citaat:Geplaatst door Tim123

                    ik hoef ook geen hele lasershow in mijn drive in, alleen een laser voor een leuk effect.

                    2 stealths is wel een goed iedee

                    Zelfs 1 stealth centraal opstellen is mega graaf.
                    Bijvoorbeeld op een statiefke achter de DJ.

                    Effect is echt mooi voor zo'n stealth[:I]
                    is 1 niet te weinig of maakt het niet zoveel uit?
                    heeft iemand toevallig een stealth in zijn installatie hangen en heeft er foto's van?

                    Comment

                    • VERVALLEN

                      #11
                      citaat:Geplaatst door Tim123

                      citaat:Geplaatst door LJ-Martin

                      citaat:Geplaatst door Tim123

                      ik hoef ook geen hele lasershow in mijn drive in, alleen een laser voor een leuk effect.

                      2 stealths is wel een goed iedee

                      Zelfs 1 stealth centraal opstellen is mega graaf.
                      Bijvoorbeeld op een statiefke achter de DJ.

                      Effect is echt mooi voor zo'n stealth[:I]
                      is 1 niet te weinig of maakt het niet zoveel uit?
                      heeft iemand toevallig een stealth in zijn installatie hangen en heeft er foto's van?
                      Heb geen foto's neen, maar heb wel eens 1x stealth gehuurd. En ik vond het zeker de moeite. Stralen waren met rook zeer goed zichtbaar, zelfs wanneer pars ook aanstonden.

                      Comment

                      • rene.derksen
                        • Feb 2004
                        • 649

                        #12
                        Volgens mij geeft 1 laser net zoveel lichtopbrengst als 2, het eenigste wat verschillend is, is dat je met 2 lasers 2 figuurtjes hebt[:I]...
                        Licht is altijd zwaar.

                        Comment

                        • Tim123
                          • Oct 2004
                          • 20

                          #13
                          citaat:Geplaatst door René_Master

                          Volgens mij geeft 1 laser net zoveel lichtopbrengst als 2, het eenigste wat verschillend is, is dat je met 2 lasers 2 figuurtjes hebt[:I]...
                          goh, dat had ik niet verwacht zeg!![:0][]

                          heeft iemand filmpjes of foto's van de stealth??

                          Comment

                          • Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

                            #14
                            stealth al 1 effekt is zeker leuk te doen maar met 2 steel je de show helemaal.

                            Een scan of movinghead gebruik je toch ook meestal in tweevoud ??

                            Ze werken als Master-slave.

                            Geeft een heel ander effect als bij een enkele.

                            Beide is mooi maar alleen ook hoor.

                            Voor het geld is hij zeker aan te raden

                            Comment

                            • Michel_G
                              • Dec 2003
                              • 376

                              #15
                              Hier foto's van een van onze forum leden. Ergens tussen de foto's staan er een aantal met stealth laser:

                              Is weer terug !

                              Comment

                              Working...