Simpele front verlichting

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jop
    • Jun 2002
    • 92

    Simpele front verlichting

    Hallo,
    Ik ben gevraagt door een basisschool om een simpel (budget) lichtplan te maken voor hun reeds bestaande podiumpje (6*3). (lijst theatertje) Ze hebben al wat 300w parretjes.
    Nu was mijn idee om de parretjes als tegen- en zij licht te gebruiken (hier een dmx dimmertje bij) en dan als frontlicht 2 theatersport van linksvoor en rechtsvoor met een gold filtertje erin. Dit zie je vaak bij bandjes enz. Zo krijgen de kids geen fel lcht van voren, en worden ze toch duidelijk zichtbaar. Nu komt mijn vraag, wat voor spot moet ik hier voor nemen(lens ed) Ze moeten een brede afstraling hebben en er moeten barndoors voor kunnen....
    Powerd by MB-Audiosystems
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

    #2



    dit lijkt me een goede combi. verder kan je deze beter huren. stukken goedkoper.
    en hier is ook al eem onderwerp over geweesr dus zoek ff met de zoekfunctie. bij ond. amateur theater staat ookk veel.
    succes
    grtz daniel
    can you feel the light [:)]

    Comment

    • jop
      • Jun 2002
      • 92

      #3
      Een pc-spot heeft toch een te smalle bundel (ik wil met 2 spots vanaf een niet te grote afstand het hele podium pakken)
      Overigens is er een redelijk budget. (t spul word elke vrijdag gebruikt)
      Powerd by MB-Audiosystems

      Comment

      • Controller
        • Apr 2002
        • 745

        #4
        citaat:Geplaatst door jop

        Een pc-spot heeft toch een te smalle bundel (ik wil met 2 spots vanaf een niet te grote afstand het hele podium pakken)
        Overigens is er een redelijk budget. (t spul word elke vrijdag gebruikt)
        Dan neem je een Fresnel lens

        Comment

        • Kav
          • Oct 2002
          • 80

          #5
          citaat:Geplaatst door jop

          Een pc-spot heeft toch een te smalle bundel
          Dan koop je een PC waarmee je een grotere bundel kunt instellen. Een normale pc (of fresnel, dat maakt voor de bundelgrootte niet uit) is tussen de 10 en 70 graden in te stellen.
          If it ain't broke, fix it 'till it is!

          Comment

          • jop
            • Jun 2002
            • 92

            #6
            Bedankt, dat van die 70graden wist ik niet... Dit moet voldoende zijn. Zal ik aan 2* 1000w genoeg hebben (tegenlicht 6*300w)
            Powerd by MB-Audiosystems

            Comment

            • Pieter Huijgen
              • Sep 2003
              • 766

              #7
              voor een podium van 6 X 3 mtr. kan je toch beter 4 X 1 kW fresnel pakken: 2 vanuit het midden, rechtdoor en 1 links en rechts. Zo kan je voor dit podium een mooi dekkend totaaltje maken.

              Tegenlichten en zij-instekers kan je met de aanwezige parretjes doen, stop er wel een frost filter in. (bundel van de meeste par56 spots is niet mooi). Ik denk dat je hiermee de eerste tijd wel vooruit kan. Je hebt dan een basis waarvanuit je kan gaan uitbreiden.
              Lid van het Front tegen zijlicht

              Comment

              Working...