J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 4 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard

Je hebt het helemaal aan het juiste eind!

Ik ben blij dt het idee goed is overgekomen, dat geeft mij de indruk dat we op de goede weg zijn.

Een kleine aanpassing echter. We kunnen niet 900 DMX-lijnen maar we zijn beperkt tot 64 DMX lijnen tegelijkertijd op het netwerk zonder performance release.

Joost
    Joost van Eenbergen
    ELC lighting

Standaard

Oh, nou ja je weet hoe dat gaat, we krijgen zo'n DEMO van je met een uitfikkende Pearl en wordt het al meteen een stuk spectaculairder!

Ingeschreven
    Nov 2003

Standaard

MOET JE VOOR GEWONE PARS'S TE STUREN MET EEN DMX-STURING EEN DIMPACK NODIG OF IS DAT ALLEEN MAAR OM DMX-GESTUURDE EFFECTEN TE STUREN NODIG? KAN IEMAND MIJ HELPEN ???

Ingeschreven
    Nov 2003

Standaard

MOET JE VOOR GEWONE PARS'S TE STUREN MET EEN DMX-STURING EEN DIMPACK NODIG OF IS DAT ALLEEN MAAR OM DMX-GESTUURDE EFFECTEN TE STUREN NODIG? KAN IEMAND MIJ HELPEN ???

Standaard

Zou zeggen welkom op het forum, en meteen wat tips voor de volgende keer brabke :
    Gebruik vooral niet onnodig CAPS, en lees je posting eens terug, dan zul je vanzelf ook je typfouten lezen.

Over je vraag :
    Dimmers zijn nodig voor parren als je een DMX-sturing gebruikt.
    Voor Effecten ook, alleen hier is het goedkoper om switch-packs te gebruiken. Over de DMX-gestuurde effecten waar je het over had, hier heb je geen dim- of switchpacks voor nodig.
    Als je eens zoekt op het forum is er volgens mij meer dan genoeg te vinden over je vraag.

Groeten Jeroen

Standaard

Ik ben deze week op de Vakbeurs Theatertechniek geweest (ik stond "toevallig" met Stakebrand op die beurs); en ik kan alleen dit zeggen: ethernet is HOT!

Niet enkel voor licht, maar ook voor andere besturingen (ikzelf zit nu in de trekkenwandautomatisering).

Het enige grote probleem is volgens mij dat ESTA/USITT met ACN weer veel te traag is, en dat ArtNet nu een de-facto standaard geworden is. Maar laten we ook ShowNet, MAnetwork, ETCNet2 en alle andere protocols niet vergeten.

Al die protocols hebben hun voor en nadelen, wij hadden op onze stand bvb. een demo lopen waarbij we van onze trekkenwandsturing via DMX naar een GrandMA gingen en dan van die GMA weer naar het MA3D programma. Hierbij is bijvoorbeeld de integratie van GMA tafel en 3D programma over ethernet best indrukwekkend (in 3D iets aangepast? dan wordt het door de tafel overgenomen en vice versa).

Op dit moment is het mijns inziens dus nog een beetje het Wilde Westen in ethernetland (of vergis ik mij?). Daarbij is een ander probleem dat de configuratie / storingszoeken van zo'n uitgebreid netwerk, alle tooltjes ten spijt, toch moeilijker zal worden dan good-old-dmx. Maar dan is er natuurlijk ook weer meer werk voor mensen zoals ikke.
    \"Be strict when sending and tolerant when receiving.\"
    RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9

Standaard

Hallo Allemaal
    ik ben een niet zo geavanseerd gebruiker van dmx maar heb thuis enige dmx apparaten staan , ik heb ook de artistic license dongle II maar weet hier amper iets van , zou iemand mij kunnen toevoegen op msn
    math543@hotmail.com om mij hier een beetje meer uitleg over te geven ik zoek ook software om met dit apparaat mijn lampen te doen werken ,ik kan zelf een beetje programeren met visual basic maar kan geen drivers nog dll files maken kan iemand mij helpen [u]Redelijk Dringend</u>
    greetz

Ingeschreven
    Jul 2002

Standaard

@Thomaz:

Een kleine bemerking: ik dacht dat takelen niet via DMX mocht? Lees ik op de website van Ujjal (www.dmx512-online.com):

The following equipment are SOME of many which are prohibited from using DMX512 as a trigger source as specified by the standard:
    1) Pyro stuff
    2) Set shifting stuff
    3) Truss motion control
    Infact, any thing which compromises the safty of human (or animal !) lives due to failure to recieve and interpret DMX512 correctly, is prohibited.

Forum Rechten