Amateurtoneel belichting

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niesten
    • Aug 2004
    • 115

    Amateurtoneel belichting

    Ik doe (als amateur) sinds enkele jaren de belichting van een amateur toneel.
    Tot op heden heb ik met PAR spots gewerkt, waarbij wit wit was (dus geen filters gebruikt als niet een expliciete kleur gewenst is).
    De belichting is echter verre van egaal, we hebben last van strooilicht en de acteurs klagen over "verblinden door lampen".
    Vanaf dit jaar willen we met theater (fresnell) spots gaan werken. Hebben jullie tips waarop ik moet letten bij de aanschaf van deze spots? (Let op het budget is beperkt!!)

    Ik heb via de zoekfunctie al veel gelezen m.b.t. correctie filters, e.d. Het is mij echter nog niet duidelijk welke filters ik nu nodig heb.
    Meestal speelt het toneelstuk zich af in een woonkamer of iets dergelijks. Welke kleurenfilters/correctiefilters kan ik hiervoor het beste gebruiken?
    En nog iets wat me niet duidelijk wordt (ook niet na de zoekfunctie)? Wat zijn frostfilters en wanneer worden die gebruikt?

    Alvast bedankt voor de hulp.

    Roger Niesten
    Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...
  • AH
    • Apr 2004
    • 248

    #2
    Anne Homan

    Comment

    • daantje
      • Aug 2004
      • 265

      #3