SGM24sc via RS232 + MAC550 pers.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joop_
    • Dec 2002
    • 137

    SGM24sc via RS232 + MAC550 pers.

    Hallo Allemaal,

    Je kunt een SGM24SC met een RS232kabel aan je laptop hangen om bijvoorbeeld te backuppen of personalities toe te voegen. Maar volgens de handleiding kun je de tafel er ook mee bedienen. Mijn vraag is dan ook hoe werkt dit precies..?

    In de handleiding staat wel wat je in moet voeren om bepaalde acties te verichten, maar niks concreets. Moet ik zelf een programmatje gaan schrijven wat dit snel tijdens een show kan doen? Of bestaat hier al iets voor? Op internet of op het forum hier kan ik er niks over vinden...

    Verder een 2e vraagje; heeft iemand toevallig een personlity-file voor de mac550, of een link? Bij sgm is ie niet te vinden.

    Alvast bedankt!

    Joost
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

    #2
    Joost,

    backuppen of pers.files aanpassen cq toevoegen klopt idd. Alleen het verhaal om de SGM via een laptop te bedienen klopt niet.

    Waarschijnlijk ben je in de war dat je dmv SMPTE signalen een show kan laten draaien. Helaas is het zo dat ook in de laatste versie software die SGM heet uitgebracht voor de Studio tafels (2.05) Dit nog niet lekker draaien.
    Omdat de programmeur die de software voor de Studio tafels heeft ontworpen, SGM heeft verlaten, zal er naar alle waarschijnlijkheid geen updates meer uitkomen voor deze, in mijn ogen, kwalitatieve tafel.

    Ik ben echter wel benieuwd over welke versie handleiding jij beschikt... Orginele boekvorm, Engelse of Ned. PDF versie ?

    [edit]
    Ik neem aan dat je wel snapt hoe je met de software moet omgaan (Deskmanager van SGM ) ook dat je een speciale (gecrosde, zie handleiding ) kabel moet gebruiken en dan ook moet zorgen dat de dipswitches op de goeie manier staan ingesteld....)

    [/edit]
    cheers,

    DeeJ

    zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

    Comment

    • Den Berte
      • Apr 2003
      • 147

      #3
      spacey, je moet geen rekeing houden met de dip's om de software te linken met de tafel wel met de compoorten op je pc en de croskabel moet je zelf maken.

      Comment

      • snoei
        • Apr 2003
        • 168

        #4
        het bedienen klopt niet echt nee, maar je kunt vanuit de pc wel dmx kanalen aansturen...

        zo kun je dus met een bepaald commando dmx kanaal x op waarde x zetten. (de sgm op dat moment dus gebruiken als een rs232 naar dmx vertaler) Programma om daarmee te werken zul je alleen zelf moeten proggen.

        Comment

        • SpaceyDeeJ
          • Sep 2001
          • 876

          #5
          citaat:
          maar je kunt vanuit de pc wel dmx kanalen aansturen...
          ONZIN, immers DMX in is disabled in de software. En een update om dit te enablenen zal er niet inzitten aangezien de programmeur weg is !
          cheers,

          DeeJ

          zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

          Comment

          • snoei
            • Apr 2003
            • 168

            #6
            citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

            citaat:
            maar je kunt vanuit de pc wel dmx kanalen aansturen...
            ONZIN, immers DMX in is disabled in de software. En een update om dit te enablenen zal er niet inzitten aangezien de programmeur weg is !
            hoezo onzin?? ik heb het helemaal niet over dmx in, maar over dmx-uit van de tafel. Je kunt (via hyperterminial bv.) opgeven welk dmx kanaal op welke waarde moet komen staan...

            Comment

            • _Joop_
              • Dec 2002
              • 137

              #7
              Het gebruik van de deskmanager is mij volledig duidelijk. Maar mijn vraag is wat snoei zegt. Er word in de handleiding (PDFje) wel verteld welke commando's in te voeren, maar niet hoe dit concreet uitgevoerd moet worden, wat dus mijn vraag is...

              Heeft verder nog iemand een file voor de MAC550?

              Comment

              • snoei
                • Apr 2003
                • 168

                #8
                Hoe zal ik het zeggen...

                het is niet zo 123 te doen dat aansturen (je moet er zelf een programma voor gaan schrijven, heb er helaas geen. Niet nodig gehad/geen tijd/zin...)

                Comment

                • Lighting
                  • Sep 2004
                  • 209

                  #9
                  citaat:Geplaatst door _Joop_

                  Het gebruik van de deskmanager is mij volledig duidelijk. Maar mijn vraag is wat snoei zegt. Er word in de handleiding (PDFje) wel verteld welke commando's in te voeren, maar niet hoe dit concreet uitgevoerd moet worden, wat dus mijn vraag is...

                  Heeft verder nog iemand een file voor de MAC550?
                  het progge van een personality file op een 24 sc is een probleem wat ongeveer 5 min duurt,het enigste wat je nodig hebt is de internal patch (op welke kanalen reargeert welke funktie van de unit) in de pdf staat verder precies hoe je dit moet doen anders download je hem even van de sgm site
                  LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

                  Comment

                  • ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

                    #10
                    Nou....voor de Mac550 staat er geen file te downen op de sgm site, dat het verder appeltje eitje is ben ik volledig met je eens, neem dan ook aan dat inmiddels wel een file is aangemaakt.

                    Comment

                    • Den Berte
                      • Apr 2003
                      • 147

                      #11
                      kijk dan eens bij martin zelf vooor de channels.

                      Comment

                      • Lightjockey_richie
                        • Sep 2004
                        • 119

                        #12
                        ik denk dat t makkelijker is, als je graag met je PC licht wilt besturen, om dat in samenwerking te doen met Martin lightjockey en een tafel. ik doe t zelf ook samen met n SGM studio24, zonder scancommander want dat doet de PC, al je progs kun je zo terugroepen via DMX-in, werkt wel leuk

                        Nouja...kijk maar...
                        Groetjes Richard
                        We Love Crown With GAE

                        Comment

                        • _Joop_
                          • Dec 2002
                          • 137

                          #13
                          De file is idd ondertussen al aangemaakt.

                          Verder bedankt voor de reactie's. Mijn vragen zijn beantwoord!

                          Comment

                          Working...