Showtec DMX merger

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

    Showtec DMX merger

    Hallo,

    Ik heb afgelopen week de showtec DMX merger gezien in de folder en dit is een 19" apparaat met 2 inputs en 1 output waarbij je ook nog 1 van de inputs in kanalen kan verhogen zodat je twee panelen die op de zelfde kanalen uitsturen (goedkope scene setters en/of scanmasters) naast elkaar kunt gebruiken en via 1 lijntje de truss in kan geleiden.

    Nu vroeg ik me af als zo een apparaat ook vertraging met zich meebrengt? Zo ja is dit zichtbaar, zo nee dan ga ik me er denk ik eentje bestellen.

    En wat is jullie mening over dit apparaat??

    Groeten Martin,
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

    #2
    Oudere software versies waren niet afgestemd op bewegend licht, de nieuwere wel en zullen dus
    ook met moving lights goed werken.

    Wat betreft de kanalen, je kunt aangeven waar de ene tafel eindigt en waar de andere tafel zou moeten beginnen.
    Of je gebruikt de functie dat de hoogste fader waarde prioriteit krijgt, HTP genaamd. Deze functie gebruik je dus als je twee tafels op het zelfde adres laat beginnen.

    suc-6
    ERC

    Comment

    • -Bart-
      • May 2001
      • 827

      #3
      Wij hadden een showtec merger gebruikt om twee showtec dc-12's aan de dmx-in van onze showdesigner 2 te koppelen, werkte als een trein. Ware het niet dat het geheel aardige vertraging had. Je kon niet fatsoenlijk met een flash toets de blinders precies op de beat krijgen. Althans niet de eerste 2 beats :-0.

      Lèt wel, dit is dus eigenlijk een dubbele merger opstelling, één maal de dc-12's bij elkaar en één keer in de showdesigner een zekere merge funktie.

      Ik vermoed dat een merger zo'n 2 dmx frames vertraagd, dus afhankelijk van de vulling van je dmxbus zo'n 100mSec.
      <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

      Comment

      • maarten_dever
        • Jun 2002
        • 150

        #4
        gebruik die merger met intelligent licht en nog geen probs gehad met vertraging.
        ik zet op de uitgang wel altijd een dmx booster

        Comment

        • Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

          #5
          Wij hebben er ook een, vertraging is niet merkbaar (niet meer dan DMX sowieso al met zich meebrengt). Booster erna plaatsen is onzinnig omdat de merger zelf weer een "nieuw" signaal doorstuurt. Beter om je merger bij de tafels te plaatsen, zodat je een lijntje richting podium krijgt. Daar weer een booster om verder in je rig te gaan.
          Zo doen wij het, geen problemen tot nu toe.

          Ik heb trouwens het idee dat de merger 1 signaal pakt, het volgende erbij, berekent en dat weer uitstuurt, kun je dus nauwelijks vertraging verwachten. Het zou kunnen dat je bij een hele hoop kanalen wat wat gaat inleveren (0&&0 uitrekenen kost minder tijd als 255&&255)

          Comment

          • Joost van Ens
            • Jan 2001
            • 628

            #6
            Heb tot nu toe ook nog geen problemen met dit apparaat. werkt bij mij perfect.

            gr.......

            Comment

            • jop
              • Jun 2002
              • 92

              #7
              Weet iemand toevallig hoe diep het apparaat is, en of het erg warm word. En zitten de aansluitingen aan de voor- of achterkant. Mvg Jop
              Powerd by MB-Audiosystems

              Comment

              • Joost van Ens
                • Jan 2001
                • 628

                #8
                aansluitingen aan voor en! achterkant, wordt niet warm, diepte? geen idee, niet zo heel erg veel cm of 10? maar houd wel rekening met evt. de xlr-en aan de achterzijde.

                groet

                Comment

                • -Bart-
                  • May 2001
                  • 827

                  #9
                  Èn er zit zo'n fijne mega-high-bright-blauwe led op het (mijn) front, die zo fel is dat je er contactlenzen mee kan vinden in een grindpad op een maanloze nacht!
                  <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

                  Comment

                  • Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

                    #10
                    citaat:Geplaatst door (iCe)

                    Wij hebben er ook een, vertraging is niet merkbaar (niet meer dan DMX sowieso al met zich meebrengt). Booster erna plaatsen is onzinnig omdat de merger zelf weer een "nieuw" signaal doorstuurt. Beter om je merger bij de tafels te plaatsen, zodat je een lijntje richting podium krijgt. Daar weer een booster om verder in je rig te gaan.
                    Zo doen wij het, geen problemen tot nu toe.

                    Ik heb trouwens het idee dat de merger 1 signaal pakt, het volgende erbij, berekent en dat weer uitstuurt, kun je dus nauwelijks vertraging verwachten. Het zou kunnen dat je bij een hele hoop kanalen wat wat gaat inleveren (0&&0 uitrekenen kost minder tijd als 255&&255)
                    Die vertraging bij gebruik van veel kanalen op hoge waardes zal ook wel meevallen. Vergeet niet dat we over een digitaal 8-bit signaal praten wat realtime samengevoegd wordt. Stelt op zich niks voor.
                    Uitsturing zal ook niet vertragen: per seconde wordt toch een aantal keer (minimaal 1X p/sec. en maximaal 44 x p/sec.) de data voor alle kanalen uitgestuurd, ook voor niet gebruikte en niet veranderende.
                    Lid van het Front tegen zijlicht

                    Comment

                    • niesten
                      • Aug 2004
                      • 115

                      #11
                      [quote]per seconde wordt toch een aantal keer (minimaal 1X p/sec. en maximaal 44 x p/sec.) de data voor alle kanalen uitgestuurd, ook voor niet gebruikte en niet veranderende.[/code]

                      Dit klopt niet helemaal.
                      Volgens het DMX protocol kan ook slechts een deel van de kanalen (van 0 tot ...) worden uitgestuurd. Dan even wachten, startcode en weer opnieuw sturen. Als je dus slechts 48 kanalen gebruikt, hoeven ook slechts 48 kanalen te worden gestuurd (ipv alle 512). Of alle tafels dit ook doen....?

                      Groeten,
                      Roger
                      Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

                      Comment

                      • Pieter Huijgen
                        • Sep 2003
                        • 766

                        #12
                        Als je een simpel tafeltje hebt die niet het maximale van 512 ch op een universe uitstuurt, dan zal de tafel maar het aantal kanalen uitsturen die daadwerkelijk te besturen zijn.
                        Een simpel showtec tafeltje (zonder patch functie) die bijv. 192 kanalen uitstuurt, stopt dus na ch 192.
                        Lid van het Front tegen zijlicht

                        Comment

                        Working...