Kermis Lampjes

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj_Mobile
    • Sep 2004
    • 13

    Kermis Lampjes

    yows iedereen!

    Ik wil net zoals de kermis allemaal van die kleine priel lampjes die op die attracties zitten , Ken je denk ik wel []mijn vraagjes zijn dan:
    *Waar zou ik die kunnen halen?
    *Hoe ga ik dat aansluiten?

    Ik heb al wel bij ons op de kermis gezien dat ze alle lampjes op een Harting hadden aangesloten maar dan nog MOET er een APPARTE sturing op?

    Greetz DJ MOBILE[8D]
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Jij bedoeld de lampjes met die 'kapjes'? Dat noemen ze iig 'Turbo lampjes' Die zijn te koop bij bij de betere electro groothandel...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

      #3
      Van wat ik hoorde zijn die echt ontzettend duur, klopt dat? Ze zijn in ieder geval inderdaad overal te koop, maar het schijnt dat je als kermisexploitant ze veel goedkoper kan krijgen dan wat de "leek" ervoor moet betalen. Geruchten hoor

      Comment

      • som
        • Nov 2002
        • 787

        #4
        citaat:Geplaatst door (iCe)

        Van wat ik hoorde zijn die echt ontzettend duur, klopt dat? Ze zijn in ieder geval inderdaad overal te koop, maar het schijnt dat je als kermisexploitant ze veel goedkoper kan krijgen dan wat de "leek" ervoor moet betalen. Geruchten hoor
        kan wel kloppen wet van handel;
        leek = eindverbruiker
        kermisexploitant = bedrijf met grote afname reken op zeker 25-30 % verschil in prijs
        kermisexploitant aangesloten bij inkooporganisatie 50-60 % verschil in prijs
        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

        Comment

        • DJP-BIM
          • Jan 2004
          • 289

          #5
          heb die lampen gister nog in een verlichte dansvloer zien zitten was wel leuk effect!
          bimshowequipment.nl

          Comment

          • rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

            #6
            Ik leg wel eens van tijd tot tijd een dansvloertje met van die kermislichtjes eronder, Ik weet dat de kapjes 1 euro p/stk kosten, en ik denk dat het omhulseltje dan ongeveer 2 á 3 euro zal kosten... dus reken maar uit hoeveel je er nodig hebt[|)].
            Licht is altijd zwaar.

            Comment

            • R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

              #7
              check anders eens bij www.rena.nl die deden vroeger erg veel van dit soort klussen, kermisattracties enzo voorzien van looplichten.
              tegenwoordig doen ze meer specifieke electronica (philips slagbomen enzo) en mogelijk hebben ze nog wat liggen...

              Comment

              • Dj_Mobile
                • Sep 2004
                • 13

                #8
                En de aansluiting dan? Gewoon een Dikke Vette Dure Harting

                Comment

                • Martijnvanthiel
                  • Oct 2002
                  • 104

                  #9
                  Mareck Lichttechniek in gennep verkoopt ze ook...

                  Wij hebben ook een dansvloer met turboline lampjes eronder...

                  Ter info

                  Met vriendelijke groet
                  Met vriendelijke groet,

                  Martijn van Thiel

                  Comment

                  • beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

                    #10
                    Hoi mobile DJ,

                    Leuk onderwerp,vandaar deze "kick" omhoog...

                    Ik wil je vraag over het aansluiten nog wel even beantwoorden, het is niets anders dan elke andere gloeilamp,gewoon één draad langs alle lampen als fase,en dan is het aan jou hoeveel kanalen je wilt/hebt en dat wordt het aantal draden voor de nullen....

                    Dan kan je bijvoorbeeld met 4 kanalen er steeds twee achter elkaar doorkoppelen voor een leuk effect,maar met 8 ,- 16 -of meer- kanalen kan je hele leuke matrix dingen gaan doen[]

                    De montage is ook super simpel, gat boren van 22 mm, fitting er door, kapje er op, lampje er in en dekseltje er op.... thats it...

                    Achter op zitten de aansluitingen, dat werkt volgens het prik kabel idee, dus als je een hele rij te doen hebt, ram je zo de kabel er tegen en dan alle beschermkapjes erover en klaar voor de show.
                    Je hoeft dus niet eindeloos draden te strippen en elk lampje een apart aan te sluiten[xx(]
                    Als je het leuk vind kan ik wel een paar foto's mailen....

                    Martijn.
                    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                    Comment

                    • Rudy Vorstenbosch
                      • Jun 2001
                      • 1429

                      #11
                      citaat:Geplaatst door beyma

                      Het is niets anders dan elke andere gloeilamp,gewoon één draad langs alle lampen als fase,en dan is het aan jou hoeveel kanalen je wilt/hebt en dat wordt het aantal draden voor de nullen....
                      Hmmz, weet je zeker dat het "zo" werkt?

                      Comment

                      • beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

                        #12
                        ach jaaaa, andersom kan ook, als het kringetje maar rond is....
                        Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe hij z'n stekker in de wandcontactdoos doet,van z'n licht sturing!!
                        Ik ga er vanuit dat het met een gewoon 4 of 8 kanaals looplichtje gedaan wordt, in het geval van een 12 x 2Kw dimmerpack zal hij niet zulke vragen hier stellen (en heeft hij veeeeeeel van die lampjes aan te sluiten,zo'n 2400....)
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                        Comment

                        • daantje
                          • Aug 2004
                          • 265

                          #13
                          ik ga vandaag nog ff naar de kermis in amersfoort(hoogland) ik zal wel ff als het kan wat pics maken en wat info vragen.
                          jullie horen zo snel mogelijk van me!!!
                          grtz daniel
                          can you feel the light [:)]

                          Comment

                          • lucasbakker
                            • Apr 2004
                            • 16

                            #14
                            Kijk eens op de kermis startpagina daar staan misschien wel voorbeelden op.

                            Vroeger had je in Wychen de firma van Bergen Electro deze waren leverancier voor de kermis explatanten, misschien kun je deze vinden in het telefoonboek.

                            Bezig

                            Comment

                            Working...