Liteputer DX1220

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lightjockey_richie
    • Sep 2004
    • 119

    Liteputer DX1220

    Hallo medelichtmensen.
    Mijn baas heeft een aantal dimmers gekocht bij een verkoop, maar ik weet niet of het nou wel zo vertrouwd is...der staat Lite Puter op...Opzich werken ze perfect hoor. maar toch wil ik graag wat meer meningen weten over deze dimmer...Heb je er ervaring mee of weet je er meer van af? laat dan ff wat achter...

    Groetjes Richard

    Fa. PGT
    We Love Crown With GAE
  • VERVALLEN

    #2
    Lite Puter is bij mijn weten samen met martin en avolites een der beste merken van lichtsturingen. Lite puter heeft meerdere dimmers, maar ze zijn zeker betrouwbaar en degelijk materiaal.

    Comment

    • snoei
      • Apr 2003
      • 168

      #3
      dat is toch zo'n modulaire dimmer (12 kanaals) of nie?

      hebben wij er ook een aantal van in gebruik, behoorlijk degelijke dimmers, maar kijk uit met een full-load, want 20A per channel kunnen ze niet echt lang leveren --> worden nogal warm van binnen.

      Comment

      • Rudy Vorstenbosch
        • Jun 2001
        • 1429

        #4
        Beste Richie,

        We hebben er een 8 tal voor langere tijd in de verhuur gehad, en ze doen idd. wel hun "ding".
        De modulles steken achterin de behuizing dmv. bananen stekkertjes. Dat zijn de stekkertjes die o.a. gebruikt worden voor zwakstroom en speaker aansluitingen. Deze gaven nog al eens problemen.
        En mechanisch zijn ze verder ook erg gevoelig. Zo is het aan te raden het DMX gedeelte vast te monteren ipv. met die plastic dopjes.

        verder is het een leuke dimmer zo lang hij zijn ding doet bij 2Kw p/channel.
        Als er ooit problemen mee komen, is mijn tip de dimmer gewoon te vervangen.

        SuCCeS

        Comment

        • Lazy
          • Sep 2003
          • 294

          #5
          Zolang ze niet op een aggregaat moeten draaien zijn ze volgensmij wel oke..

          Comment

          • luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

            #6
            heb ook 2 van die dimmers. momenteel enkel voorzien van 380-stekker. werken ze ook op 220V? zoja, hoe sluit je ze dan aan?

            Comment

            • delighted
              • Jul 2003
              • 420

              #7
              Op een aggegraat is het een hel werken met deze dimmers. Ook in slecht geventileerde (dimmer)ruimtes waar de temperatuur flink oploopt leveren deze dimmers nogal eens problemen op.

              Comment

              • Lightjockey_richie
                • Sep 2004
                • 119

                #8
                Aggregaten een Hel? nou, dat viel dus wel mee, want k heb laatst een paardenbak in een manege uitgelicht met 100 floodlights en toen werkten ze met 2kw/channel wel goed. khad er 2 in gebruik op dat moment, verder Zero88 Rackm. 290 en Strand-lighting. We hadden alleen een kleine storing door plakband in de dieseltank van de aggregaat.
                Verder is de klus goed verlopen. Alleen idd, als je de Liteputers zwaarder belast als 2kw/channel, kun je ze wel als kacheltje gaan gebruiken.
                We Love Crown With GAE

                Comment

                • Rudy Vorstenbosch
                  • Jun 2001
                  • 1429

                  #9
                  citaat:Geplaatst door luc2366

                  heb ook 2 van die dimmers. momenteel enkel voorzien van 380-stekker. werken ze ook op 220V? zoja, hoe sluit je ze dan aan?
                  Beste Luc,

                  Bij bijna alle 3fasen dimmers is dit mogelijk.

                  het is gewoon een kwestie van 2 bruggetjes maken tussen de fases.
                  dus als volgd:

                  aarde > aarde
                  nul > nul
                  fase > L1 + L2 + L3 (RST)

                  SuCCeS.

                  Comment

                  • Lazy
                    • Sep 2003
                    • 294

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Lightjockey_richie

                    Aggregaten een Hel? nou, dat viel dus wel mee, want k heb laatst een paardenbak in een manege uitgelicht met 100 floodlights en toen werkten ze met 2kw/channel wel goed. khad er 2 in gebruik op dat moment, verder Zero88 Rackm. 290 en Strand-lighting. We hadden alleen een kleine storing door plakband in de dieseltank van de aggregaat.
                    Verder is de klus goed verlopen. Alleen idd, als je de Liteputers zwaarder belast als 2kw/channel, kun je ze wel als kacheltje gaan gebruiken.
                    Dan is je aggregaat erg stabiel geweest! Want bij ieder aggregaat wat ik gebruikt heb samen met de liteputer dimmer valt deze af en toe uit...

                    Maybe een geschakelde voeding in tegenstelling tot andere dimmers? Of zeg ik nu iets heel geks? We hebben bij STK versterkers ook het probleem gehad dat ze niet uit de beveiliging kwamen zodra ze op een aggregaat draaiden. Dat lag aan de geschakelde voeding. Kan dat met die Liteputer dimmers ook af en toe het geval zijn??

                    Comment

                    • Rudy Vorstenbosch
                      • Jun 2001
                      • 1429

                      #11
                      citaat:Geplaatst door delighted

                      Op een aggegraat is het een hel werken met deze dimmers. Ook in slecht geventileerde (dimmer)ruimtes waar de temperatuur flink oploopt leveren deze dimmers nogal eens problemen op.
                      Dat van die aggregaat was ik vergeten te vermelden idd.
                      Maar dat geld voor alle lite-putter varianten.
                      Dit is echter simpel op te lossen. Op de print zitten 6/12 "elco's" die voor ontstoring zouden moeten fungeren, deze eenmaal weggeknipt is de "oplossing".

                      SuCCeS

                      Comment

                      • luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

                        #12
                        citaat:Geplaatst door Showtechniek

                        citaat:Geplaatst door luc2366

                        heb ook 2 van die dimmers. momenteel enkel voorzien van 380-stekker. werken ze ook op 220V? zoja, hoe sluit je ze dan aan?
                        Beste Luc,

                        Bij bijna alle 3fasen dimmers is dit mogelijk.

                        het is gewoon een kwestie van 2 bruggetjes maken tussen de fases.
                        dus als volgd:

                        aarde > aarde
                        nul > nul
                        fase > L1 + L2 + L3 (RST)

                        SuCCeS.
                        kan dit met beide modellen? ik vernam dat er oudere en nieuwere op de markt zijn...
                        en wat wordt de maximale belasting dan op 220V?

                        Comment

                        • Wietse
                          • Sep 2003
                          • 149

                          #13
                          Ik heb zoeven iets raars meegemaakt! Ik heb deze dimmer vollast aangesloten op het net. Nu trekt hij bij een volledig ressistieve belasting +-30 A door de iedere fase en waarempel 60A door de neuter. Zoals gezegt is iedere dimmer module dus ook iedere fase belast met de dezelfde ressistieve belasting. Ik ben er nog niet gaan naastzitten met de scoop maar ik dacht dat jullie dit probleem misschien kenden of konden beredeneren wat er fout gegaan is.

                          Wat mij lijkt is dat er tijdens het uitkuisen van de verschillende dimmers modules verwisseld zijn. waardoor er misschien verschillende uitvoeringen, met een andere afvlakking van dimmer verswisseld zijn en zo het hele boeltje scheef trekken.

                          Comment

                          • driesmees
                            • Apr 2003
                            • 1076

                            #14
                            volgens mij klopt er iets niet ehct.
                            als alle fasen evenveel belast zijn, heb je toch geen stroom door de neuter?
                            Heb je al eens geprobeerd om ze zonder dimmer aan te sluiten op de 3 fasen en dan te meten?
                            [CENTER] [/CENTER]

                            Comment

                            • Wietse
                              • Sep 2003
                              • 149

                              #15
                              ja dat is juist het rare, moesten het capacitieve of inductieve belastingen zijn zou ik zeker gaan rekenen maar met gewone ressistieve belastingen...

                              en zonder dimmer aansluiten lijkt me redelijk nonsens...

                              Comment

                              Working...