Filmpje stage-opdracht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lauran12
    • Nov 2010
    • 3

    Filmpje stage-opdracht

    Beste lezers,

    Ik heb tijdens ,mijn stage een afsluitende lichtopdracht moeten/mogen doen. Ik had tot mijn beschikking:

    * 4x Martin MAC250 Krypton
    * 4x Showtec Active SUnstrip
    * 1x Showtec Titan Strobe

    Dit alles aangestuurd door een SGM Pilot 3000.
    Het nummer waar de "show" op is heet Aces High van Iron Maiden.
    Graag hoor ik jullie mening

  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    welke school? welke opleiding? welk jaar? Hadden ze geen licht bij je stageplaats waarmee je de band/dj te zien krijgt als je een echte klus hebt? (een paar parren of frontlicht oid)
    lekker belangrijk!

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      front zat niet in het budget begrijp ik.
      lelijk:
      - eerste blinder op eerste noot = te laat,
      - de rif na intro ( bewegend geel en wit) duurt te lang - of bruce begint te vroeg :-)
      - blinders in eerste couplet - 2e gedeelte hebben geen nut
      - hou per deel - couplet - refrein - dezelfde bewegingsfeer aan, dus niet de openingsrif- bewegend wit en geel in het couplet gebruiken,
      - kleuren wel erg simpel?

      kortom:
      - accenten komen niet uit de sequens, maar van de flashbuttons
      - je mag rustig een beweging programmeren, maar hou de kleuren op een aparte fader/sequens

      - ik ken eigenlijk weinig bandjes waar de vijfde elpee zo lekker begint als deze...

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Een veelgehoorde opmerking van rockartiesten wanneer het om een lichtontwerp gaat:
        " Just because they can move doesn't mean they should!"

        en dat vat mijn commentaar prima samen.

        Een overdenking: Hou krijg je diepte in je lichtplan wanneer alles op een rijtje hangt...
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • Lauran12
          • Nov 2010
          • 3

          #5
          Allen bedankt voor de tips en/of aanmerkingen.

          Wat betreft de vragen van showband:

          *School: ROC Tilburg
          *Opleiding: Sound&Vision
          *Leerjaar: na de vakantie het tweede (van de vier)
          Ze hadden wel frontlicht etcetera, maar dat stond niet in de stage-opdracht. Ik moest het doen met de materialen die hun hebben opgegeven.

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            tip van een ouwe bandleider voor als je straks in het veld zit:
            Veel opdrachtgevers WETEN niet eens wat ze willen.

            Als zij vinden dat het zonder frontlicht moet..... Moet je jezelf goed achter de oren krabben als je de paklijst voor de load in maakt. Gewoon twee fresnelletjes in de bus keilen geeft in de praktijk echt geen probleem. Maar JIJ bent wel de persoon die aangekeken gaat worden op hoe het er uit ziet.

            Vroeger was dat beperkt. De band kreeg alleen de zaal slecht op gang omdat het publiek de uitdrukking op de gezichten niet kan zien.

            Maar nu zijn de tijden anders. Als jij een band uitlicht, dan kijken ze later de youtubefilpmjes die op internet staan. Ze zien ze een lichtshow met onherkenbare profielen van muzikanten. Oftewel ze zijn niet te zien geweest. Dan garandeer ik je dat de zangeres en sologitarist het helemaal expliciet bout gaan vinden.

            Dat kost je werk!

            Dus denk goed na over Ze hadden wel frontlicht etcetera, maar dat stond niet in de stage-opdracht. Ik moest het doen met de materialen die hun hebben opgegeven.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

              #7
              Tja.. frontlicht... lekker belangrijk ook als er niks te zien valt?

              Verder allemaal wel leuk en aardig, denk dat het op zo'n dergelijke opdracht vooral neer komt op timing.. Die is voor een eerste jaars leerling niet erg slecht.

              Verder kijk goed naar je shapes/effecten/bewegingen (whats in a name?!) Ik vind het persoonlijk dodelijk om effecten te hebben die te groot zijn voor je lampen. Ofwel, je effect is zo snel geprogrammeerd, dat je lamp het niet meer bij houdt. Ook bewegingen of posities over een achterdoek vind ik not donee (behalve bij je positie "backdrop" natuurlijk)

              Verder is het eentonig qua kleur gebruik, die kryptons kunnen best wat meer, bijvoorbeeld wat leuke kleurenbumps. Daar kom je vaak al verder mee dan een of andere overhaastige beweging.


              Maargoed, bij een setje als dit blijft er natuurlijk een beperking aan je creativiteit. (Wat niet wil zeggen dat hier niet veel meer uit viel te halen)
              Licht is altijd zwaar.

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #8
                Te druk voor dit soort bands. Denk niet dat ze dit zouden appreciƫren. Precies een fabrikant die wil demonstreren hoe goed zijn lichten kunnen bewegen.

                Comment

                Working...